Transferthread 2025-2026 (Buitenland)

Eze is officieel voor Arsenal. Benieuwd of Trossard blijft. Havertz is wel out, en Saka en Odegaard moesten ook geblesseerd van het veld vandaag, maar zijn speelkansen lijken me nu toch echt wel te klein te worden bij Arsenal. En er zijn verschillenden clubs in de PL die hem wel zouden kunnen gebruiken.

Eze is officieel voor Arsenal. Benieuwd of Trossard blijft. Havertz is wel out, en Saka en Odegaard moesten ook geblesseerd van het veld vandaag, maar zijn speelkansen lijken me nu toch echt wel te klein te worden bij Arsenal. En er zijn verschillenden clubs in de PL die hem wel zouden kunnen gebruiken.
Trossard heeft toch bijgetekend (semi) bij Arsenal? Meer loon, maar geen contractverlenging.

Trossard heeft toch bijgetekend (semi) bij Arsenal? Meer loon, maar geen contractverlenging.

Ah, dat had ik gemist. Vandaag ook ingevallen.

Maar heeft er deze transferperiode dus 3 concurrenten bijgekregen ...

Chukwuemeka definitief naar Dortmund en Anselmino (huur zonder optie) ook naar Dortmund. Chelsea heeft zo voor 273.4 mil £ verkocht. Zitten nu ongeveer break even (vereiste van de uefa) maar er zullen nog heel wat spelers vertrekken, zal ook nodig zijn om Simons en evt Garnacho nog te halen.

Klein verschilletje 👀😬
20250825-135934.jpg

Mja, dat is echt niet gezond meer hé. Premier League dus meer uitgegeven dan de Serie A, Bundesliga, La Liga en Ligue 1 gecombineerd ... En dan zitten ze in de Championship ook nog eens in de top 10 :laugh:

Maja je moet ook zien wat de verschillen zijn in omzet. De helft van de top 30 clubs naar omzet komen uit Engeland (en dat was is 23/24, dat zal alleen nog maar gestegen zijn nu de helft van de premier league in Europa speelt en er bijna permanent 5 Engelse ploegen in de Champions league zullen staan).

De laatste in Engeland krijgt meer geld dan de kampioen in alle andere competities.

Maja je moet ook zien wat de verschillen zijn in omzet. De helft van de top 30 clubs naar omzet komen uit Engeland (en dat was is 23/24, dat zal alleen nog maar gestegen zijn nu de helft van de premier league in Europa speelt en er bijna permanent 5 Engelse ploegen in de Champions league zullen staan).

De laatste in Engeland krijgt meer geld dan de kampioen in alle andere competities.
Dat blijft toch geen gezonde situatie voor het Europees voetbal? Je ziet nu al de effecten op een Bayern, dat amper nog topspelers warm kan maken. De PL reduceert elke andere Europese competitie tot opleidingscompetities.

Dat blijft toch geen gezonde situatie voor het Europees voetbal? Je ziet nu al de effecten op een Bayern, dat amper nog topspelers warm kan maken. De PL reduceert elke andere Europese competitie tot opleidingscompetities.
Tsjah, Bayern reduceert de rest van de Bundesliga toch ook gewoon tot opleidingsclubs? Waarom is het daar ok en op Europees niveau niet?

Tsjah, Bayern reduceert de rest van de Bundesliga toch ook gewoon tot opleidingsclubs? Waarom is het daar ok en op Europees niveau niet?

Hmmmm.

Mja, dat is echt niet gezond meer hé. Premier League dus meer uitgegeven dan de Serie A, Bundesliga, La Liga en Ligue 1 gecombineerd ... En dan zitten ze in de Championship ook nog eens in de top 10 :laugh:

Neen, ik heb het nog eens gelezen, maar ik zie nergens zelfs maar de minste toespeling naar dat ik het wel op niveau van een individuele competitie goed vind.

Waarschijnlijk niet. De realiteit is dat de premier league de super league is/word, iets wat ze daar bij real Madrid al langer weten. Daarom dat ze iets willen creëren waar ze deel van uitmaken.
Liverpool, Arsenal, city en United zullen binnenkort allemaal 800m+ omzet hebben. Tottenham zal daar met hun nieuw stadion ook niet ver vanaf zitten als ze in Europa blijven. Nummer 20 op de lijst genereert 250m…

Je kan je ook afvragen waarom clubs in Spanje/Italië er niet in slagen om dezelfde inkomsten te genereren. En zoals aangegeven, in die andere competities gebeurd het ook.

In Engeland heb je het niet meer dat de grote alle kleintjes gewoon leeghalen. Daar heb je top Europese spelers spelen bij elke ploeg.

Terug
Bovenaan