Transferthread 2025-2026 (Binnenland)

Oei :biglaugh: misschien ken ik gewoon helemaal niks van voetbal maar nooit gedacht dat Lammens de stap naar een 'topclub' in de Premier League zou kunnen zetten.
Ik denk niet veel mensen. Maar zo'n verhalen zijn natuurlijk mooi.
Langs de andere kant is het naar het kerkhof van Man Utd, als speler in zijn positie kan je dat natuurlijk niet weigeren.

Die heeft er vorig seizoen ook 21 gemaakt, he. Het had meer kunnen en moeten zijn, maar we gaan nu niet doen alsof uw laatste zin niet serieus overdreven is. Alleszins veel liever Tolu dan een Dolberg. We gaan hem keihard missen.

Genk gaat dus ook niet voor twee spitsen, aangezien Mirisola en Bibout in de ogen van Fink verder staan dan gedacht. Risico imo maar we zien wel. Die Erabi zou alleszins wel meer targetman zijn dan Oh.
Bwa, Tolu kan niet echt goed meevoetballen en heeft/had steengoede aanvoer op JPL niveau. Hij is fysiek gewoon een rots en dat is prima. 4/5 van zijn goals zijn intikkers, hobbelgoals en kopballen. En die zijn er omdat hij oftewel heerlijk wordt aangespeeld, oftewel heeft hij het pre-duel met gemak gewonnen of hij is de last man standing in een scrummage.

Ik herinner me amper dat die wordt aangespeeld in de ruimte en een finesse langs de keeper lepelt of buiten de 16 een (geplaatst) schot inpegelt.

Anders had die er gewoon los 30 ingeschoten hoor. Niets mis mee om een functionele stormram te zijn, dat is ook een kunst. Maar het is wat het is.

Als dit waar is kan Renard toch de hoogste boom in. Ajax heeft net 20 miljoen ontvangen maar Anderlecht gaat akkoord om volgend jaar pas 10 miljoen te krijgen?
ik snap het concept huur-met-verplichte-aankoop ook gewoon niet.
tof als aankopende ploeg, als ge efkes geen budget hebt, maar die versterking broodnodig is, maar als verkopende ploeg is dat uw eigen in de voet schieten?

ik snap het concept huur-met-verplichte-aankoop ook gewoon niet.
tof als aankopende ploeg, als ge efkes geen budget hebt, maar die versterking broodnodig is, maar als verkopende ploeg is dat uw eigen in de voet schieten?
Het voordeel is ook dat als die een goed seizoen draait, je snel de optie kan lichten om dan met winst direct door te verkopen aan een andere club.
Dus, compleet onbegrijpelijk dat Renard met een dergelijke constructie akkoord gaat. Dat is gewoon broek op de enkels en après moi le déluge.

DDC verkoopt Oh voor 28 miljoen, en Renard krijgt Dollberg maar voor 10 miljoen verkocht met uitstel van betaling voor 1 jaar :laugh: :laugh:
Wie wordt daar dan beter van vraag ik me af?

Begin van de zomer werd gecommuniceerd:
Het budget voor het seizoen 2025-2026 moest meer gedetailleerd worden vastgelegd.
Eén van de opties was een kapitaalsverhoging - er staat er al jaren één klaar van 14 miljoen die nog niet is geactiveerd - maar dat wordt het dus niet. De raad van bestuur opteert voor een overbruggingskrediet om sportief directeur Olivier Renard extra slagkracht te geven op de transfermarkt.

Als je nu geen degelijke transferinkomsten heb, of de timing pas volgend jaar ligt, dan blijft dat overbruggingskrediet lopen. Aan een waarschijnlijk erg duur tarief voor de club. Wie is daar begunstigde van dat krediet? En zit die mee in de bestuurskamer? Of wat is de link met Renard die nu beslist over dergelijke constructies?

Waar zitten de journalisten?

Wie wordt daar dan beter van vraag ik me af?

Begin van de zomer werd gecommuniceerd:

Als je nu geen degelijke transferinkomsten heb, of de timing pas volgend jaar ligt, dan blijft dat overbruggingskrediet lopen. Aan een waarschijnlijk erg duur tarief voor de club. Wie is daar begunstigde van dat krediet? En zit die mee in de bestuurskamer? Of wat is de link met Renard die nu beslist over dergelijke constructies?

Waar zitten de journalisten?

Critici stellen dat Mauvavie, de vennootschap van Wouter Vandenhaute, een kapitaalsverhoging afhoudt.
In dat verhaal zouden de huidige aandelen minder waard zijn en spelen ze hun blokkeringsrecht kwijt.

Antwerp, Gent en Oostende leende vroeger oa bij het Britse hefboomfonds Fasanara. En Brugge met Orkila Capital

Stevige rentes én garanties. Zo garanderen ze dat ze als schuldeisers wél langs de kassa kunnen passeren indien nodig. Op die manier kunnen ze claims leggen op de inkomsten via transfers, mediarechten en soms zelfs tickets.

Vaak zijn dat rentes tot 10% dus reken maar dat het geld gaat kosten

Het voordeel is ook dat als die een goed seizoen draait, je snel de optie kan lichten om dan met winst direct door te verkopen aan een andere club.
Dus, compleet onbegrijpelijk dat Renard met een dergelijke constructie akkoord gaat. Dat is gewoon broek op de enkels en après moi le déluge.
Met verplichte koop moet je hem ook lichten bij een slecht seizoen he. Is gewoon een uitgestelde betaling, want eigenlijk is hij verkocht.

Maar rustig mannen. Sascha zit er 50% van de keren naast, dus kan nog veranderen. Anders gewoon blij zijn dat wij hem even uitgeleend hebben aan jullie en hem nu gewoon terug willen :love:

Transfer van oh gaat niet door volgens Bild. Medisch afgekeurd?

IMG_5172.png

Tja, jammer van het geld want dat krijgen we er nooit meer voor.
Oh gaat nu echt helemaal down zijn en die nieuwe spits verkoos Millwall omdat die hier achter Oh ging komen en nu ineens blijft die toch :laugh: Benieuwd of die dan nu officieel gaat tekenen, want die is wel al op de club.

Tja, jammer van het geld want dat krijgen we er nooit meer voor.
Oh gaat nu echt helemaal down zijn en die nieuwe spits verkoos Millwall omdat die hier achter Oh ging komen en nu ineens blijft die toch :laugh: Benieuwd of die dan nu officieel gaat tekenen, want die is wel al op de club.
Marktwaarde van 3,5 miljoen euro volgens transfermarkt. Kans is groot dat Stuttgart eerder de deal zelf opblaast want ze betalen daar gewoon veel te veel voor. En is er medisch weinig aan de hand

Marktwaarde van 3,5 miljoen euro volgens transfermarkt. Kans is groot dat Stuttgart eerder de deal zelf opblaast want ze betalen daar gewoon veel te veel voor. En is er medisch weinig aan de hand

Genk communiceert "een verschil in visie op transfervoorwaarden". Dus het zal inderdaad eerder in die richting te vinden zijn. Stuttgart haalt nu gewoon niemand, wat dan wel weer vreemd is.

Ma wa zou die ni fit zijn ineens, denk gewoon n excuus om geen gezichtsverlies ge leiden omdat er ene heeft nagedacht en heeft gezegd “hier betalen wij minstens 20miljoen teveel voor”.

Best jammer want die prijs ging ge NOOIT meer krijgen en wat erger is zit ge nu mogelijks met een serieus gedemotiveerde speler, al is dat met aziaten wat minder.

Terug
Bovenaan