Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Maar enfin, wat voor omkadering heeft die? Iets of wat deftige manager (die niet alleen met geld bezig is), zou dat toch altijd moeten afraden in zijn situatie?

Bounida gaat Ajax ook verlaten. Ze komen er niet uit. Soit, gegokt en verloren. Zonde van het talent, maar Ajax kon weten dat geld belangrijker is dan een sportief pad. Hij begon eindelijk goed te spelen.

Bounida gaat Ajax ook verlaten. Ze komen er niet uit. Soit, gegokt en verloren. Zonde van het talent, maar Ajax kon weten dat geld belangrijker is dan een sportief pad. Hij begon eindelijk goed te spelen.
Heel jammer. Zeker ook omdat het het moment is voor zo een jonge speler om bij Ajax te zitten, met de beperkte middelen en smalle kern.

Vooral dat zwaar contract een serieuze misser van bepaalde figuren bij Ajax. Heeft voor veel onvrede binnen de toekomst gezorgd.

Hopelijk voor de voetballiefhebber, en mogelijks onze duivels, maakt hij nu de juiste keuze voor een volgende club. Want echt een heerlijke speler, en nog altijd een gigantisch talent.

Na zijn transfer van rond de 90 miljoen van PSG naar Al Hilal, 428 minuten (verdeeld over 7 matchen), 1 goal en 3 assists later, vertrekt Neymar naar zijn oude liefde Santos.

Laatst bewerkt:

Jammer als dat waar is.
Die gaat dus van €2500 per maand naar €250.000 per maand. Loon x100. Ondanks dat het zonde is, begrijp ik het nog wel. Dit is geen wereldtalent die ooit bij de top of mss subtop gaat voetballen denk ik.

Khad er eerlijk gezegd nog niet van gehoord maar die jongen is 20 jaar, stel dat die een contract krijgt van 3 jaar casht die 9 miljoen euro. Nadien is hij nog maar 23 en kan hij nog terugkomen naar hier... en is em binnen voor de rest van zijn leven. Blijf het belachelijk vinden maar kzou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben :D

Die gaat dus van €2500 per maand naar €250.000 per maand. Loon x100. Ondanks dat het zonde is, begrijp ik het nog wel. Dit is geen wereldtalent die ooit bij de top of mss subtop gaat voetballen denk ik.
Die jongen is in volle ontwikkeling, moet zich ook nog wat bewijzen maar met wat geduld kan hij toch hogerop proberen? Kijk bvb naar Kerkez, die is aan de oppervlakte gekomen bij AZ, vorig seizoen naar Bournemouth en speelt nu een knap seizoen

Die jongen is in volle ontwikkeling, moet zich ook nog wat bewijzen maar met wat geduld kan hij toch hogerop proberen? Kijk bvb naar Kerkez, die is aan de oppervlakte gekomen bij AZ, vorig seizoen naar Bournemouth en speelt nu een knap seizoen
Kan altijd natuurlijk

Ja, dat is wel schandalig veel natuurlijk.

Ik vind dat toch nog vroeg om te zeggen. Amper 20 jaar. Kwam nu piepen bij PSV. Speelt dus bij de top in Nederland, kan kampioen worden. Speelt CL. Speelt bij de U21 van de RD.

De concurrentie op zijn positief is ook niet groot, dus doorstromen naar de RD is niet helemaal ondenkbaar.

Zoveel geld is natuurlijk heel verleidelijk en er is geen garantie dat zo'n bod in de toekomst nog eens terugkomt. Dus in dat opzicht snap ik het ergens wel. Maar goed, de meeste voetballers beginnen toch vanuit een kinderdroom om ooit die grote wedstrijden te spelen, lijkt me dan. Dan is het ook wel jammer dat je op je 20 jaar al meteen voor het grote geld kiest natuurlijk. Een verlenging bij PSV zat er ook dik in, zo te horen, en dat zal toch aan serieus verbeterde voorwaarden geweest zijn, lijkt me dan.

Boniface ook richting de zandbak.
Benieuwd wat Leverkusen gaat trekken.
vraagprijs is rond de 50 miljoen. Ik meen me te herinneren dat USG nog 15% van de meerwaarde krijgt. Initiële verkoopprijs was rond de 25 miljoen als ik me niet vergis. Dan is deze meerwaarde een extra 3,75 miljoen 🤑

Ja, dat is wel schandalig veel natuurlijk.

Ik vind dat toch nog vroeg om te zeggen. Amper 20 jaar. Kwam nu piepen bij PSV. Speelt dus bij de top in Nederland, kan kampioen worden. Speelt CL. Speelt bij de U21 van de RD.

De concurrentie op zijn positief is ook niet groot, dus doorstromen naar de RD is niet helemaal ondenkbaar.

Zoveel geld is natuurlijk heel verleidelijk en er is geen garantie dat zo'n bod in de toekomst nog eens terugkomt. Dus in dat opzicht snap ik het ergens wel. Maar goed, de meeste voetballers beginnen toch vanuit een kinderdroom om ooit die grote wedstrijden te spelen, lijkt me dan. Dan is het ook wel jammer dat je op je 20 jaar al meteen voor het grote geld kiest natuurlijk. Een verlenging bij PSV zat er ook dik in, zo te horen, en dat zal toch aan serieus verbeterde voorwaarden geweest zijn, lijkt me dan.
Ik denk dat jongens als Witsel en Carrasco misschien meer hadden kunnen verdienen hadden ze niet zo vroeg uitstappen gemaakt naar de financieel meest voordelige clubs in plaats van de sportief meest voordelige clubs, maar ik heb enerzijds geen idee of Dams dat potentieel in zich heeft en anderzijds is 1 slechte tackle genoeg om een carrière te fnuiken. Dus ik snap ook wel dat als ze met zo'n waanzinnige zak geld komen je het zekere voor het onzekere neemt.

Het probleem ligt hem toch in de eerste plaats bij de clubs die compleet loco gaan in zo'n bedragen uitgeven.

Ik denk dat jongens als Witsel en Carrasco misschien meer hadden kunnen verdienen hadden ze niet zo vroeg uitstappen gemaakt naar de financieel meest voordelige clubs in plaats van de sportief meest voordelige clubs, maar ik heb enerzijds geen idee of Dams dat potentieel in zich heeft en anderzijds is 1 slechte tackle genoeg om een carrière te fnuiken. Dus ik snap ook wel dat als ze met zo'n waanzinnige zak geld komen je het zekere voor het onzekere neemt.

Het probleem ligt hem toch in de eerste plaats bij de clubs die compleet loco gaan in zo'n bedragen uitgeven.
Daarom dat ik 0,0 compassie heb met Al-Hilal met hetgeen wat ze Neymar hebben betaald voor ocharme 428 minuutjes voetbal :laugh:

Zou eigenlijk meer moeten gebeuren (niet dat ik blessures wil toewensen hier), maar dan denken ze heel misschien eens twee keer na.

Ja, dat is allemaal waar. Hij heeft natuurlijk lang geen zekerheid bij PSV. Kan terug uit de gratie vallen of sukkelen met een blessure inderdaad, en voor je het weet moet hij afzwakken richting pakweg STVV of RKC. Dan ga je ook wel eens vloeken dat je niet op dat bod bent ingegaan.

Er zijn nog wel voorbeelden die ooit hun opwachting hebben gemaakt in de hoofdmacht van PSV en daarna helemaal zijn weggezakt.

Een Dante Rigo bijvoorbeeld. Die ging daarna naar Beerschot en speelt nu blijkbaar bij Grenoble (Ligue 2).
Of een Stijn Wuytens, die best nog leuke ploegen heeft gehad (Willem II, AZ, ...), maar dus ook niet hoger dan PSV is geraakt, en momenteel hier bij Lommel speelt in 1B.

Da’s dus 9 miljoen euro op 3 jaar tijd, dan is die nog maar 23, tijd genoeg om zijn carrière te herlanceren. Ik snap die jongen volledig en wens hem veel succes. Probleem ligt inderdaad aan de olieclubs die zoveel kunnen geven als ze willen.

Don’t hate the player, hate the game.

Terug
Bovenaan