Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

- Al Dakhil voor 4 jaar naar Stuttgart ✅.

- Cancelo naar Al Hilal ✅. Eerste deel van de medische keuring succesvol afgerond.

- in de hoop hun kern nog wat uit te breiden, gaat Chelsea vandaag met Napoli om de tafel voor Oshimen. Alleen als zij er niet uitkomen, komt Al Ahli weer in beeld.

- Eentje voor @Wulf OSB . De geruchten van Tammy Abraham naar West Ham zouden niet kloppen, volgens mijn Italiaanse bron. Wel zou AC Milan met Roma praten over een transfer van de spits. Milan zit al achter Tammy aan sinds juli.

- Weghorst nog steeds akkoord met Ajax. Hij zou komen als Ajax de EL haalt of dat Brobbey (interesse van Nottingham) of Akpom zouden vertrekken. Stel je voor dat we met Akpom en Weghorst het seizoen moeten ingaan :cry: . Wat een tristesse.

- Silvano Vos gaat van Ajax naar AC Milan ✅. Zou gaan om 3 miljoen + extra's+ 10% doorverkooppercentage. Een bedrag dat ik als Ajacied niet meer gewend ben. Sommigen op BG durven zelfs te beweren dat je hiervoor niet meer kunt gaan eten. Soit, niet goed genoeg en in de etalage gezet, dan kun je niet te veel verwachten natuurlijk.

- Sancho kan kiezen tussen Chelsea en Juventus. Juventus wilt hem lenen met optie tot koop, terwijl Chelsea Sterling in de plaats wilt geven. United moet de keuze maken.

- Mc Tominay naar Napoli ✅. Medische testen volgen. €30 miljoen + doorverkooppercentage.

Laatst bewerkt:
Sterling is giga kut. Al van bij City zeg ik dat het een overrated speler is met 0,0 efficiëntie. Bij Liverpool was het nog het typische Engelse potentieel dat je er in kon zien. Jong, aalvlug, enthousiast, leuke dribbel. Maar gewoon de zoveelste in het rijtje van Lennon, Pennant, Walcott, Welbeck, ... en natuurlijk ook Sancho en straks helaas ook Rashford.

En eerlijk gezegd ontsnapt Foden maar nauwelijks aan dat rijtje voorlopig want wat is die nutteloos buiten het City maatwerk. Hoe Southgate die voorkeur gaf op Palmer is krankzinnig. Die heeft ook het typische gebrek aan koelbloedigheid voor doel als het echt belangrijk wordt.

Laat Chelsea Sterling maar zelf verkopen aan een of andere gek. Of ze moeten flink wat flappen opleggen. Want Sterling moet je hooguit zien als een wisseloptie. En Sancho hoop je toch te verkopen als iemand die een basisspeler zou moeten zijn.

Milan en Roma zijn het bijna eens over Tammy Abraham. Die zou gaan wisselen met Saelemaekers en Milan betaalt nog eens 10 miljoen erbovenop. Spelers zijn het wel al eens.

Sterling is giga kut. Al van bij City zeg ik dat het een overrated speler is met 0,0 efficiëntie.
Klinkt als een speler waar de huidige beleidsmakers bij United zich voor dubbel gaan plooien, Sancho zal dus wel naar Chelsea gaan.

Sancho naar Chelsea en Sterling naar United zou puur zijn om elkaar te helpen op vlak van FFP/PSR.
Genoeg zo'n deals zien passeren deze zomer. 0,0 meerwaarde

Nu Sterling vergelijken met spelers als Lennon en Pennant vind ik toch a bridge too far.
Sterling heeft heel wat moois laten zien, maar zit door zijn manier van spelen op iets jongere leeftijd al voorbij zijn 'prime'.
Mooie carrière gehad, maar nu is het bergaf vrees ik.

En Foden daar "bijna" aan toevoegen.. Dan zie je niet genoeg voetbal denk ik. Dat is absolute wereldtop.

Milan en Roma zijn het bijna eens over Tammy Abraham. Die zou gaan wisselen met Saelemaekers en Milan betaalt nog eens 10 miljoen erbovenop. Spelers zijn het wel al eens.

Heerlijk, Saelemaekers naar Roma! Eindelijk weer een Belg bij mijn geliefkoosde club!

Jouw Italiaanse connectie, heeft die per toeval F.R. als initialen?

Chiesa naar Liverpool ✅. Rond de 13 miljoen + bonussen.

Amai, dat zou echt een koopje zijn.

Dan hoor je andere ploegen prutsen met transfers van spelers als Sancho en Sterling. Ik zou veel liever Chiesa in mijn ploegen hebben dan! 13 miljoen, speler die zich kapot werkt en een neusje voor goals heeft, niet twijfelen.

Voelt als een poging om supporters te sussen. Niet echt nodig bij Liverpool met genoeg opties op de flank, eventueel ook wat jeugdig talent zoals Ben Doak. Chiesa ook al eerder op zijn retour, als je kijkt naar zijn laatste 2 seizoenen..

Weinig geld, dat wel. Maar overbodig. Een 6/CDM is dringend, en een CB ook (zeker indien Gomez nog weg zou gaan..).

Amai, dat zou echt een koopje zijn.

Dan hoor je andere ploegen prutsen met transfers van spelers als Sancho en Sterling. Ik zou veel liever Chiesa in mijn ploegen hebben dan! 13 miljoen, speler die zich kapot werkt en een neusje voor goals heeft, niet twijfelen.
13m is wel een spotprijs voor Chiesa, maar die speelt toch ook al drie seizoenen beduidend minder imo. De Chiesa van 2021 was wereldtop, dat niveau haalt die voorlopig toch niet meer. Al was zijn laatste seizoen bij Juve toch terug iets beter dan de vorige twee. Al vraag ik mij vooral af waarom die daar weg moest(?).

De beste Chiesa zou trouwens een perfecte speler zijn geweest voor in het systeem van Klopp. Ik ben nog niet zo bekend met de speelstijl van Arne Slot bij LFC, dus daar kan ik nog niet over oordelen.

Ik kan me wel niet voorstellen dat ie Luis Diaz uit de basis gaat spelen? En Salah al helemaal niet natuurlijk.

edit: Even vergeten dat die een ACL blessure had na het EK, sindsdien dus nooit zijn oude niveau teruggevonden.

Chiesa naar Liverpool ✅. Rond de 13 miljoen + bonussen.
Tis goed dat hij niet veel kost maar snap nu is echt geen hol van die transfer. Totaal niet nodig, tenzij er toch iemand van de aanvallers op vertrekken staat.

Maakt de transferperiode gewoon nog frustrerender. Het enigste erger dan niets halen is halen waar je gewoon niets aan hebt komend seizoen (Chiesa en die keeper van Valencia). Amateurisme ten top van Hughes, hoewel hij goed verkocht heeft.

Voor die prijs is dat wel een goede versterking voor de breedte, je kan hem ook zowat overal kwijt op het veld. Maar geen materiaal voor de eerste 11 lijkt me, daar is ie niet productief genoeg voor.

Tis goed dat hij niet veel kost maar snap nu is echt geen hol van die transfer. Totaal niet nodig, tenzij er toch iemand van de aanvallers op vertrekken staat.

Maakt de transferperiode gewoon nog frustrerender. Het enigste erger dan niets halen is halen waar je gewoon niets aan hebt komend seizoen (Chiesa en die keeper van Valencia). Amateurisme ten top van Hughes, hoewel hij goed verkocht heeft.
Logisch dat je niets aan Mamardashvili gaat hebben als hij gewoon nog een seizoen bij Valencia gaat keepen hè.

Terug
Bovenaan