Osimhen en Cancelo zijn anders wel gewoon spelers die meekunnen met verschillende Europese topclubs. Ik kijk ook zelden naar Barcelona, dat wil niet zeggen dat ik Pedri wil zien vertrekken naar de zandbak. Dergelijke spelers horen thuis op de Europese velden.
Sommige lonen zijn uiteraard buiten proportie, maar in de zandbak is dat nog eens x10 natuurlijk.
Verder maakt mij dat geld weinig tot niets uit trouwens als liefhebber. Ik zie liever Osimhen naar pakweg Chelsea gaan voor 50m per jaar, dan naar de zandbak voor 25m per jaar.
Illegaal of niet, ik vind het niet normaal dat die clubs dergelijke salarissen kunnen bieden terwijl die volgens mij zelf amper geld binnenkrijgen. Wat draaien die van omzet zelfs? Dat geld komt gewoon los uit de zak van de sjeiks. Er is een FPP, maar blijkbaar is dat niet van tel op dergelijke clubs.
Het ding is dat Cancelo naar Barcelona terug wil/wou, maar die kunnen voorlopig nog niet eens Olmo inschrijven, dus die hun financiën laten het blijkbaar niet toe. En ik weet ook niet of Barcelona Cancelo terug wil hebben in de eerste plaats.
Het probleem is dat die ploegen in de zandbak gewoon lonen betalen die een normale Europese topclub nooit gaat geven aan die spelers. Kijk eens wat Casteels gaat verdienen bv, da's gewoon ridicuul. Ik snap dat die spelers naar daar gaan, maar ik vind het een jammerlijke evolutie.