Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

- David Neres zeer dicht bij Napoli. De ploegen zijn het bijna eens over de transfer.

- Hetzelfde geldt voor Fofana van Monaco naar AC Milan

- Kalvin Philips wordt uitgeleend (zonder aankoopoptie) aan Ipswich Town. Alleen nog een medische keuring.

- Bruno Fernandes tekent bij in Manchester en de Ligt en Mazraoui is ook helemaal rond.

- Pochettino wordt de nieuwe bondscoach van Amerika.

Shaqiri gaat weer in eigen land voetballen. Hij gaat transfervrij naar Basel. Leuke transfer voor beiden. Nog altijd maar 32 en waarschijnlijk afsluiten bij de ploeg waar het voor hem begon.

- Felix naar Chelsea - Gallagher naar Atlético ✅. Alleen nog een medische keuring voor beide heren.

- officieel bod op Lukaku van Napoli. Ondanks dat er nog niks rond is voor Oshimen.

- Gündogan mag vertrekken en City heeft interesse getoond. Net als ploegen uit SA en Qatar.

Broja naar Ipswich, huur met verplichte aankoopoptie als ze in de PL blijven. Eigenlijk is dat zot wat een spelers een promovendus in de PL allemaal kan halen met die budgetten

Toch een vreemde carrière. Enkele hoogtepunten, maar veel diepe en lange dalen
Naar de kloten na die zware blessure. En ik denk mentaal meer dan fysiek. Wel echt een stiekeme killer, zeer koelbloedig voor doel. Maar als topclub heb je er geen reet aan voor 95% van de tijd want hij komt nooit meer in stelling om te schieten. Misschien heeft hij een echte trainer nodig die hem bijvijst?

Als Club/Genk/Anderlecht die voor een acceptabel loon kunnen strikken is het zeker een interessante piste. Van zodra het een zwaar loon is dat je nergens meer kan dumpen? Goodbye. Prestatiegericht contractje met lage base en een potentieel monsterloon kan je wel riskeren. Hangt beetje van zijn karakter af of je dat kan verkopen/kan gebruiken als motivatie. Maar ik ken hem totaal niet op dat vlak.

- Gündogan terug naar City ✅. Zonder transfersom.

- Mamardashvili gaat mogelijks naar Liverpool, maar zou nog een jaar bij Valencia blijven. Nog niet helemaal rond, maar dichtbij een akkoord.

- Sergi Roberto (gratis), Pàz (Real Madrid) en Perrone (City) zouden allemaal richting het Como gaan van Fabregas. Veel nieuwe gezichten daar.

- AC Milan zou rond zijn met Vos. Alleen moeten ze nog een akkoord met Ajax krijgen om de overbodige middenvelder in te lijven.

- Amrabat en McTominay staan op de lijst van Napoli.

Rugani is voorgesteld bij Ajax. Komt een jaartje op uitleenbasis van Juventus, zonder optie tot koop. Bij Ajax verwachten ze dat er iemand gaat doorgroeien en dat Rugani eigenlijk dat jaartje opvult en ervaring bijbrengt. Ondanks dat hij rechtsbenig is, verwacht ik dat hij het centrum met Sutalo gaat vormen. Hato gaat LB blijven staan gok ik en op RB hoop ik dat Gaaei en/of Rensch nog vertrekken en daar een nieuwe speler in de plaats komt. Er was spraken van Sergi Roberto, maar die gaan nu naar Como.

Sergi Roberto lijkt me niet het profiel waar Ajax zich op zou moeten richten dus dat lijkt me een meevaller. Beetje genre Oleguer zou dat eindigen imo. Uiteindelijk te zwak bij Barça, ondanks dat het daar gemakkelijker overleven is door het sprankelende geheel. En te zwak voor Barça is niet altijd een gepaste God voor alles daar onder. Ik vind het vaak dan net een onzichtbare waterdrager bij de rest van de voetbalwereld, terwijl je toch nog stevig moet doorbetalen.

Terug
Bovenaan