Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp Brugge eerlijk gezegd toch niet meer. Die blijven maar kopen en kopen. Gaat naar + 50 miljoen euro op 1 seizoen terwijl de meeste zomertransfers totaal niet renderen. En vooral : er is amper sprake dat er iemand effectief weg gaat. Die kern is nu al gewoon veel te groot om goed mee te kunnen werken. Clement haalde dat ook al aan in zijn eerste interview in Frankrijk. En die gaan ze alleen maar groter maken nu. Dat is gewoon onmogelijk om goed te managen en geen problemen in uw kleedkamer te krijgen.
We hebben de laatste jaren bakken geld binnengehaald met champions league en transfers.

Ik denk niet dat wij ons overdoen, integendeel. Er wordt nog altijd vrij voorzichtig gespendeerd en vooral veel gespreid. Aan spelers zoals bv. Wesley en Izquierdo gaan we ook geen al te grote kosten hebben.

De kern is op zich groot, maar daar zitten vooraan veel youngsters en spelers die op de sukkel zijn/waren bij. Als je die buiten beschouwing laat hebben we gewoon dubbele bezetting per positie.

Ik heb het ook niet op het feit dat ze Anderlecht achterna gaan. Dat gaat ook niet gebeuren. Maar je ziet wel dat er dingen veranderen en ze toch meer met geld beginnen gooien voor nutteloze spelers.
Voorlopig, lijkt me dat alsnog meer te zijn uit gezonde ambitie om die volgende stap te kunnen zetten. En nutteloze spelers: laat ons eerlijk zijn, er zijn maar weinig transfers waarvan je op voorhand weet dat ze goed gaan zijn. Moest je die oefening maken voor elke club en kijken naar de relatieve aankoopkost (prijs tov transferbudget), dan heb je volgens mij voor elke club een hoopje die een hoog prijs-% zullen hebben, maar helaas niet zijn uitgedraaid zoals je dacht. Ik moet nog altijd de eerste ploeg tegenkomen waarvan elke transfer brengt wat er van verwacht werd hoor :)
Bij Club is dit nu vooral Otasowie, maar het mentale aspect is iets dat je op voorhand het moeilijkste kan inschatten. Van Sowah kan ik alleen maar hopen dat die er wel nog doorkomt met vernieuwd vertrouwen. Miskopen ga je altijd hebben, maar we hebben genoeg meerwaarde rondlopen in onze kern (en ook overschot an sich op het budget) om dat op te vangen.

Dennis die één van de revelaties is in de PL, en ook Okereke doet het erg goed in Italië, waar Napoli interesse in hem zou hebben.

Dennis zat niet goed in het kopje dus daar kan ik nog mee leven, maar Okereke is echt wel volledig op de kap van Clement, al een sjance dat die nog gewoon eigendom is van Club. Vormer en Dost leven hier ook terug op onder Schroeder. Zou het toeval zijn?
Okereke op de flank is toch echt een van de vreemdste beslissingen geweest van de laatste jaren bij Club. Ik vond dat die best wel goeie dingen liet zien als 9, die zou er wel doorgekomen zijn als hij daar gewoon mocht blijven staan.

Voorlopig, lijkt me dat alsnog meer te zijn uit gezonde ambitie om die volgende stap te kunnen zetten. En nutteloze spelers: laat ons eerlijk zijn, er zijn maar weinig transfers waarvan je op voorhand weet dat ze goed gaan zijn. Moest je die oefening maken voor elke club en kijken naar de relatieve aankoopkost (prijs tov transferbudget), dan heb je volgens mij voor elke club een hoopje die een hoog prijs-% zullen hebben, maar helaas niet zijn uitgedraaid zoals je dacht. Ik moet nog altijd de eerste ploeg tegenkomen waarvan elke transfer brengt wat er van verwacht werd hoor :)
Bij Club is dit nu vooral Otasowie, maar het mentale aspect is iets dat je op voorhand het moeilijkste kan inschatten. Van Sowah kan ik alleen maar hopen dat die er wel nog doorkomt met vernieuwd vertrouwen. Miskopen ga je altijd hebben, maar we hebben genoeg meerwaarde rondlopen in onze kern (en ook overschot an sich op het budget) om dat op te vangen.
Mja wat is de "volgende stap"? In de CL gaat een ploeg uit België nooit meedraaien hoor. Ook al zouden ze dat willen. Ik weet niet of er nog veel meer sportieve stappen kunnen gezet worden. België is op dat vlak een veel te zwakke competitie. Het gaat steeds blijven bij soms eens een stunt te halen.

Mja wat is de "volgende stap"? In de CL gaat een ploeg uit België nooit meedraaien hoor. Ook al zouden ze dat willen. Ik weet niet of er nog veel meer sportieve stappen kunnen gezet worden. België is op dat vlak een veel te zwakke competitie. Het gaat steeds blijven bij soms eens een stunt te halen.
Alsof Nederland en Portugal zo'n sterke competities zijn, en die hebben toch regelmatig ploegen (of toch één ploeg) die mooie dingen laat zien Europees.

Alsof Nederland en Portugal zo'n sterke competities zijn, en die hebben toch regelmatig ploegen (of toch één ploeg) die mooie dingen laat zien Europees.
Ja maar die hebben wel 1-2 clubs die énorm rijk zijn vergeleken met onze clubs. Ajax, Benfica en Porto die Europees het mooie weer maken hebben veel meer slagkracht. En als ons Anderlecht dan wordt weggestoken door een satellietclub van Chelsea...

Ja maar die hebben wel 1-2 clubs die énorm rijk zijn vergeleken met onze clubs. Ajax, Benfica en Porto die Europees het mooie weer maken hebben veel meer slagkracht. En als ons Anderlecht dan wordt weggestoken door een satellietclub van Chelsea...
Mee eens, en het is twijfelachtig of je als club die kloof nog kan dichten puur door sportieve prestaties en goede transfers te doen. Maar het ligt niet aan de competitie as such.

Mee eens, en het is twijfelachtig of je als club die kloof nog kan dichten puur door sportieve prestaties en goede transfers te doen. Maar het ligt niet aan de competitie as such.
Veel heeft te maken met de infrastructuur van de ploegen. In Nederland en Portugal zijn de stadions overal veel moderner waardoor er toch veel meer inkomsten enzo zijn. Hier kan Club Brugge vooruit willen gaan maar als de rest van de competitie niet meegaat bots je snel op de limieten. Stadions zoals hier Kortrijk, Seraing, Union zie je daar niet. België blijft toch echt wel aanmodderen. Hier is geen leiding over het voetbal. Over elk punt wordt hier tot in het einde over geroepen en beroepen aangetekent. Dat is gewoon nefast voor onze hele competitie. Kijk nu maar weer naar de coronamaatregelen.

dan zou ik toch eens kijken naar de stadions van de kleinere clubs in Portugal. Je hebt er idd een deel die een nieuw hebben gekregen naar aanleiding van het EK enige tijd geleden maar bvb Stadion van FC Arouca of FC Vizela of Portimonense. Alsof dat betere/sjiekere stadions zijn dan bij ons.

Nederland daarentegen staat wel gekend om zijn goede stadions, daar heb je wel een punt.

KVK zou rond zijn met Nayel Mehssatou.

‘De jonge Belgische rechtsachter (19) zou transfervrij Rsc Anderlecht verlaten.

Nayel ondertekende 2 jaar geleden een profcontract bij Anderlecht.

Het is nog niet duidelijk of de transfer voor januari of juli is.’

Iemand van de RSCA boys hier die de speler kent?

KVK zou rond zijn met Nayel Mehssatou.

‘De jonge Belgische rechtsachter (19) zou transfervrij Rsc Anderlecht verlaten.

Nayel ondertekende 2 jaar geleden een profcontract bij Anderlecht.

Het is nog niet duidelijk of de transfer voor januari of juli is.’

Iemand van de RSCA boys hier die de speler kent?

Heel leuke rechtsachter met een leuke techniek.

Speelde een goede voorbereiding dit seizoen, en was ook sterk bij de beloften.
Vraag zal zijn in hoeverre hij klaar is voor het niveau van 1A.

KVK heeft nu ook een nieuwe aanvallende middenvelder/hangende spits: Alexandre De Bruyn. Een Belg, 27 jaar en krijgt een contract voor 2,5 jaar met een cluboptie voor nog eens 2 seizoenen.

Klinkt allesinds veelbelovend zo'n beloftenspeler die zich te goed voelt om in 1b te spelen.
Goh, jullie hebben toch ook al 2 jaar plezier van een etter die bij Ajax is buiten gezet omwille van zijn mentaliteit he...

Best mogelijk dat die jongen inziet dat RSCA te hoog is gegrepen voor hem en dat hij daarom liever in de buik van 1A komt spelen bij een club die hem ligt ipv nooit verder te komen dan de bank van Anderlecht? Hoogstwaarschijnlijk is dat financieel interessanter voor hem en gaat hij zelfs meer bijleren dan bij een beloftenploeg wekelijks een pak slaag te krijgen van Lommel, Deinze en Waasland-Beveren.

Ik denk dat we dat nog veel gaan zien trouwens. Veel van die gasten van 19 jaar die wekelijks op hun bek gaan krijgen in 1B omdat ze daar als jongens tegen mannen moeten spelen gaan de stap zetten naar een echte club als hun "moederclub" hun niet snel overhaalt naar de A ploeg hoor. Beetje zoals er vroeger gewoon beloften verhuurd werden aan de ploegen waar ze nu naartoe verkocht gaan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan