Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even afwachten hoe die gaat presteren bij STVV. Grote naam, dat wel, maar anderhalf jaar lang helemaal niet aan de bak gekomen bij PAOK en voordien ook maar actief in Spaanse 2e Klasse.

Ik was er vroeger grote fan van, dus ik ben alleszins heel benieuwd.
Zaragoza speelde toen wel voor de promotie. Ik denk dat het niveau dat hij moest behalen zeker wel in de buurt ligt van het niveau van STVV.

Interessante transfer wel. Niet meer de topspeler van vroeger maar de klasseflitsen die hij nog steeds in zich heeft kunnen zeker van pas komen in Haspengouw.

De David Justice van STVV.

Adriano vibes! Zie die nu ook niet meteen presteren, leuk voor de eigenaar vooral en wat meer live wedstrijden in Japan voor STVV.

Al anderhalf jaar nauwelijks iets nog gepresteerd dus ik verwacht hem eerder in de categorie Nasri. Geen idee als hij ook compatibel is met Brüls die toch de lijnen uitzet bij STVV.

Maar kijk, iedereen spreekt erover dus dat levert het alvast toch op.

En over onze eigen Kompany en Simons waren de gazetten lyrisch, maar zodra het een buitenlandse "vedette" is, zijn we sceptisch :thinking:
Simons speelde nog 35 wedstrijden het seizoen ervoor in de Bundesliga, op een hoog genoeg niveau om mee te draaien in de JPL plus hij kende de ploeg en competitie. Zijn meerwaarde heeft hij natuurlijk ook bewezen eens hij terug was. Kagawa heeft 4 matchen gespeeld met in totaal 138 minuten in Griekenland, wat nu ook geen topcompetitie is.

Laatst bewerkt:
En over onze eigen Kompany en Simons waren de gazetten lyrisch, maar zodra het een buitenlandse "vedette" is, zijn we sceptisch :thinking:
Simons speelde nog 35 wedstrijden het seizoen ervoor in de Bundesliga, op een hoog genoeg niveau om mee te draaien in de JPL plus hij kende de ploeg en competitie. Zijn meerwaarde heeft hij natuurlijk ook bewezen eens hij terug was. Kagawa heeft 4 matchen gespeeld met in totaal 138 minuten in Griekenland, wat nu ook geen topcompetitie is.
En Kompany zorgde met zijn laatste goal ervoor dat City kampioen speelde het jaar voor hij naar Anderlecht kwam. Zoals Sharpshot al aangaf, gigantisch verschil.

Nog even afwachten hoe die gaat presteren bij STVV. Grote naam, dat wel, maar anderhalf jaar lang helemaal niet aan de bak gekomen bij PAOK en voordien ook maar actief in Spaanse 2e Klasse.

Ik was er vroeger grote fan van, dus ik ben alleszins heel benieuwd.
Puur nostalgie hoor, mijn post. Geen idee inderdaad of die gaat presteren, of eerder in het rijtje Prosinecki-Nasri-Capdevila-… gaat terechtkomen.

Anderlecht haalt geen vervanger voor Bellis-Harwood. Goeie zaak. Debast schuift door en zal dus wat vaker in de kern zitten en af en toe eens mogen spelen. Maakt veel indruk bij de U21, ook in oefenmatchen tegen eersteklassers.
Ook Sadiki was gisteren goed maar die heeft nog geen contract willen tekenen.

Beetje een rare vergelijking wel. Die jongens zaten nog op de top van hun niveau.
Akkoord dat ondanks zijn vele defensieve flaters Kompany nog steeds iets kon bijbrengen aan Anderlecht.
Simons speelde ocharm in de rechterkolom van de Bundeliga. Sprak voor zich dat ze continu schermde met "mentaliteit" en "leiderschap" want voetballend was dat niet veel meer. Als jij dat wilt benoemen tot het 'top van hun kunnen', be my guest...

Alle kritiek op Kagawa, Adriano, Luis Garcia, Nasri... is wat mij betreft billijk, helaas is het potentieel op kritiek op "eigen" spelers steeds een pak minder, zonder dat daar echt grond voor is.

Het is dat de terugkeer van Chadli, Mirallas, Defour, binnenkort misschien Vermaelen, altijd het vooraf beschreven succes benadert.

Het is dat de terugkeer van Chadli, Mirallas, Defour, binnenkort misschien Vermaelen, altijd het vooraf beschreven succes benadert.
Bij deze namen had toch ook niemand een gevoel van 'die gaan hier sowieso slagen', de pers is/was even positief of het nu hen of Adriano was. Bij de eerste matchen van Eupen waren ze amper bezig over andere zaken.

Simons speelde tenminste en was titularis. Dat is Kagawa het laatste anderhalfjaar niet gelukt. En misschien zijn we ook positiever over spelers die we kennen, omdat we die meer hebben zien spelen? Is toch heel normaal.

Van uw rijtje spelers die je opnoemt:
- Chadli was praktisch de beste bij Anderlecht, in de herfst van zijn carrière en stond er meteen. Nooit ongelooflijk, maar wel 1 van de meest constante in die tijd
- Mirallas: akkoord geflopt
- Defour: de weinige matchen die hij nog speelde bij Antwerp en KV, was die zeker bij de laatste club de beste middenvelder die we de laatste jaren achter de kazerne hebben we zien lopen
- Vermaelen: valt nog af te wachten, maar is onze meest secure verdediger bij de Rode Duivels op de laatste twee eindtornooien

Ik zou graag Mercier bij ons zien.
Niet te snappen dat die nog altijd bij OHL zit, een van de beste middenvelders op onze velden.
Wie wil er nu nog naar Standard?
De kerel gaat al naar 33j, logisch dat clubs niet staan te springen om daar nog transfergeld aan te hangen.

Denk ik ook. Remember Nasri

Nasri begon er net door te komen nochtans net voor hij zich blesseerde.

Maar het is natuurlijk wel zo dat het tijd vergt eer zo een spelers weer enig koveua kunnen halen. Tijd die er dit seizoen niet echt meer zal zijn. Wat wel bij de meeste wintertransfers die niet veel speelden zo is zeker?

Adriano bij Eupen was dacht ik een voorbeeld van zo een prestige transfer die wel goed uitdraaide.

En Kompany uiteraard, die was echt nog heel goed toen die terugkeerde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan