Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorlopige ideale basis voor Club lijkt me als volgt (met zeer aanvallende backs):

Lang CDK Sowah
Vanaken Vormer
Balanta/Otasowie
Maouassa Nsoki Hendry Mechele Mata
Mignolet

Eerste invallers: Dost/Wesley, Rits, Sobol, Nusa, Mbamba. De rest lijken me vooral back ups.
Toch geen 5 mans defensie in België?

Toch geen 5 mans defensie in België?

De backs zijn wel zéér aanvallend dan (dus eerder een 3-5-2). Die Maouassa is echt een sneltrein op de linkerflank. Heerlijk potentieel samen met Lang daar op links.

Maar zoals vermeld, 4-3-3 lijkt me inderdaad beter (en ik had er toch eentje teveel opstaan ;)). 3-5-2 zou ook kunnen maar dan is er geen plaats voor Sowah of Vormer (als Sowah de plaats van Vormer zou innnemen).

Beerschot in extremis nog 2 spelers gehuurd.
19-jarige verdedigende middenvelder van Brighton, een zekere Ecuadoriaan genaamd Caicedo. Geen idee wat daarvan te verwachten. Brighton kocht hem nog voor 5 miljoen 6 maanden geleden. Maar bon, degradatiestrijd winnen met onervaren jonkies?
25-jarige Uruguyaanse centrale verdediger genaamd Lemos, van Fenerbahce.Vorig jaar weinig gespeeld, daarvoor enkele seizoenen bij Las Palmas in de basis in LaLiga en LaLiga2. Hopelijk is dat de versterking die we nodig hebben vanachter.

Maar zoals vermeld, 4-3-3 lijkt me inderdaad beter (en ik had er toch eentje teveel opstaan ;)). 3-5-2 zou ook kunnen maar dan is er geen plaats voor Sowah of Vormer (als Sowah de plaats van Vormer zou innnemen).
Tenzij je Vanaken op de bank zet.
Gezien die de afgelopen matchen (weer) liep te sukkelen kan het toch niet dat die nog wel zeker is van zijn plaats?
Alle andere gevestigde waarden hebben een concurrent erbij gekregen en Hans gaat mogen verder sloffen? Of is met de aankoop van Sowah het toch de bedoeling om CDK meer op de 10 te zetten zodat hij ook mag vechten voor zijn plek? Uiteindelijk kan je CDK toch ongeveer overal zetten vooraan dus dat is wel leuk.

toch wel nog enkele knappe transfer gedaan door KV Kortrijk.

Rachid Alioui: spits die zich reeds heeft bewezen in Ligue1&2, vorig jaar wel niets gespeelde omwille van ziekte. Maar toch weer een goeie voorbereiding achter de rug
Victor Torp: aanvallende middenvelder met goeie stilstaande fases in de voeten. Byebye drama corners van Selemani
Bilal Messouadi: topschutter uit Algerije. Een doelgericht type dat we nog niet hadden

En eerder nog Abdelkahar Kadri: Algerijnse 8 die zorgt voor diepgang en snedigheid ipv slakken Palaversa/VDD/Jonckheere. Ook een goeie vrije trap in de voeten. Zie maar zijn vrije trap die de 2-2 inluidde tegen KVM vrijdag

Echt tevreden met de laatste transfers :-)

Hans is toch meestal de eerste van de ploeg die actief druk gaat zetten. Loopt ook altijd meer dan 10km.
In extra time maandag ook getoond dat CDK en lang praktisch niks van druk zetten en vorige week tegen beerschot zat er ook al zo een fase in, ogen het vertrek van diatta echt niet onderschatten die verdedigde ook goed mee en offensief ook vrij goed. Hopelijk zitten er bij die nieuwe spelers die zijn rol een beetje kunnen overnemen

Ben ik te kritisch of veeleisend als ik zeg dat ik graag nog een volwaardige diepe spits had zien komen naar Brugge? Wesley lijkt me niet direct inzetbaar ... We kunnen nog altijd beschikken over Dost, maar hem volledig gebruiken naar zijn kwaliteiten doen we op dit moment niet echt hé.

Soit, ben op zich wel tevreden dat er opnieuw is geïnvesteerd in nieuw talent. Dat is toch de basis van ons huidig succesverhaal.

Ben ik te kritisch of veeleisend als ik zeg dat ik graag nog een volwaardige diepe spits had zien komen naar Brugge? Wesley lijkt me niet direct inzetbaar ... We kunnen nog altijd beschikken over Dost, maar hem volledig gebruiken naar zijn kwaliteiten doen we op dit moment niet echt hé.

Soit, ben op zich wel tevreden dat er opnieuw is geïnvesteerd in nieuw talent. Dat is toch de basis van ons huidig succesverhaal.
Zou idd niet slecht geweest zijn, Wesley is een groot vraagteken en Dost is eigenlijk totaal uit vorm ( en ik zie die niet graag bezig ook eerlijk gezegd ) Technisch niet al te goed snelheid heeft die ook al niet echt.

@Jonas89 Waarom mocht Govea niet naar ons komen? Kerel zit verdorie in de tribune.
Spijtig dat we die (nog) niet kwijt zijn geraakt. Heeft zijn 'naam' mee maar heeft in al zijn tijd bij Essevee totaal niet kunnen overtuigen en steeds ondermaats gepresteerd, lijkt me voor geen enkele ploeg in 1e klasse een echte versterking te zijn hoor.

Probleem bij Dost is gewoon dat Clement niet speelt zoals je moet spelen met zo iemand.
Maar dan kunt ge u de vraag stellen of hij zijn manier van voetballen overboord moet gooien om een speler te kunnen inpassen (terwijl het vrij duidelijk is dat de rest van de kern minder zal draaien op die manier)? Gewoon een complete miscast en volgens mij ook een beetje ingegeven uit schrik om de titel mis te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan