Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap ik niet, we hebben al zoveel jeugd en dan nog eens iemand extra gaan huren op dezelfde positie als Van Der Brempt
ze wouden hem dan ook houden toen hij hier nog speelde, nu kunnen ze zijn evolutie zien en weten of het de moeite is om hem te houden. Was in zijn tijd bij Club zeker een talent maar één waar het nog onzeker was of het er ooit helemaal ging uitkomen.

Anderlecht zou Liam Delap willen aantrekken als nieuwe spits? Geen idee wat er van waar is want er zou geen lekken meer zijn naar de pers

Anderlecht zou Liam Delap willen aantrekken als nieuwe spits? Geen idee wat er van waar is want er zou geen lekken meer zijn naar de pers
Bericht zou gelost zijn door een Engelse makelaar.
En zou eerst zijn contract bij City verlengen. Maakte indruk bij de u23’s. Mag van mij zeker komen, maar er moet wel nog een extra spits bij vind ik die we definitief moeten aantrekken, of huren met aankoopoptie. Zodat we volgend jaar niet voor het 3de jaar op rij met 0 valabele spitsen aan de competitie moeten beginnen.

Uitlenen lijkt me onwaarschijnlijk want zijn contract loopt af.
Die deed het ok blijkbaar in Turkije maar dat was wel degradatievoetbal.

Ik vermoed niet dat we hard op hem rekenen maar op de flanken hebben we weinig alternatieven buiten Oyen en eventueel Trésor.

Voor een ploeg rond de middenmoot denk ik dat die wel zijn nut heeft, maar zoals bij elke trainer sinds hij hier is, krijgt die eerst vol zijn kans :)

zal vooral een test zijn om te zien of er potentieel genoeg inzit voor zijn transferprijs. Zoveel zal die nog niet spelen aangezien ze ook nog een volwaardige flankaanvallen zoeken.

Tibo Persyn wordt voor één jaar geleend met aankoopoptie.
Geen idee wat te verwachten eigelijk :unsure:
Toch vooral weer eentje die gewoon veel te vroeg het licht dacht gezien te hebben en op veel te jonge leeftijd die stap probeerde te wagen. 9/10 komen ze op hangende pootjes allemaal terug. Ik begrijp niet dat ze eerst hier niet willen slagen. De voetballers die dat doen halen er meestal toch een mooie carrière uit. Ze geven die voetballers zelfs op zeer jonge leeftijden veel te veel geld in handen. En dan de ouders paaien met huizen en cash geld enzo. Dat zouden ze moeten verbieden. Heeft veel weg van mensenhandel in moderne tijden dit.

Toch vooral weer eentje die gewoon veel te vroeg het licht dacht gezien te hebben en op veel te jonge leeftijd die stap probeerde te wagen. 9/10 komen ze op hangende pootjes allemaal terug. Ik begrijp niet dat ze eerst hier niet willen slagen. De voetballers die dat doen halen er meestal toch een mooie carrière uit. Ze geven die voetballers zelfs op zeer jonge leeftijden veel te veel geld in handen. En dan de ouders paaien met huizen en cash geld enzo. Dat zouden ze moeten verbieden. Heeft veel weg van mensenhandel in moderne tijden dit.
Tja tis niet dat de grote Belgische clubs hun jeugd volledig bestaat uit mannekes die van hun 6 bij hen spelen natuurlijk.
Vriendin van ons haar zoontje is 10 jaar en ze zijn vanuit Brugge ook naar Schoten gereden om die kleine te overhalen om x aantal keer per week na zijn school anderhalf uur op de bus te zitten om te komen trainen of om, helemaal alleen, op internaat te gaan ginder in West-Vlaanderen. Manneke wou gewoon bij zijn vrienden blijven voetballen op Antwerp en gelukkig zijn de ouders ook niet meegegaan in het mooie verhaal van Club. Misschien minder extreem allemaal maar op die leeftijd al moeten kiezen om te verhuizen naar de andere kant vh land is imo toch ook niet leuk voor zo'n jongens.

Absoluut akkoord, maar ik begrijp wel waarom talenten ervoor kiezen. De bedragen die ze al aan jonge spelers geven gecombineerd met de prestige is gewoon zeer aanlokkelijk

Absoluut akkoord, maar ik begrijp wel waarom talenten ervoor kiezen. De bedragen die ze al aan jonge spelers geven gecombineerd met de prestige is gewoon zeer aanlokkelijk
Ja klopt maar soms ook een enorme wasting van talent. Neem nu Musonda junior. Is niets van verder gekomen. Die had in der tijd rustig moeten evolueren in Anderlecht.

Ja klopt maar soms ook een enorme wasting van talent. Neem nu Musonda junior. Is niets van verder gekomen. Die had in der tijd rustig moeten evolueren in Anderlecht.
Ik ben het grotendeels met u eens, maar als Musonda net zo blessuregevoelig zou zijn bij Anderlecht als hij bij Chelsea is, heeft hij financieel gezien wel de juiste keuze gemaakt door te tekenen bij Chelsea.

Tja tis niet dat de grote Belgische clubs hun jeugd volledig bestaat uit mannekes die van hun 6 bij hen spelen natuurlijk.
Vriendin van ons haar zoontje is 10 jaar en ze zijn vanuit Brugge ook naar Schoten gereden om die kleine te overhalen om x aantal keer per week na zijn school anderhalf uur op de bus te zitten om te komen trainen of om, helemaal alleen, op internaat te gaan ginder in West-Vlaanderen. Manneke wou gewoon bij zijn vrienden blijven voetballen op Antwerp en gelukkig zijn de ouders ook niet meegegaan in het mooie verhaal van Club. Misschien minder extreem allemaal maar op die leeftijd al moeten kiezen om te verhuizen naar de andere kant vh land is imo toch ook niet leuk voor zo'n jongens.
Hier in ons drop is er ook een kind en speelt al van zijn 10j bij PSV. Komen hem 4x per week halen met de bus om te gaan trainen. Zaterdagen ook bijna volledige dagen weg. Mannetje denk natuurlijk wel dat hij de volgende Ronaldo wordt. Ouders zijn ook niet van de slimste. Broer van iemand die ik ken speelde ook van zijn 12j bij Genk, elke avond na school direct komen oppikken met een buske en 's avonds laat pas terug.

Allemaal geen goeie zaken in kinderen hun ontwikkeling imo.

Hier in ons drop is er ook een kind en speelt al van zijn 10j bij PSV. Komen hem 4x per week halen met de bus om te gaan trainen. Zaterdagen ook bijna volledige dagen weg. Mannetje denk natuurlijk wel dat hij de volgende Ronaldo wordt. Ouders zijn ook niet van de slimste. Broer van iemand die ik ken speelde ook van zijn 12j bij Genk, elke avond na school direct komen oppikken met een buske en 's avonds laat pas terug.

Wat moeten ze doen, beginnen voetballen op hun 23e? :p

Voila.
Qua begeleiding zal dat allemaal wel ok zijn (ik heb al verhalen gehoord dat er daar leerkrachten zijn om te helpen met huiswerk, dat er deftig gekookt wordt voor die jongens etc) maar uiteindelijk trek je die klein mannen toch ook gewoon weg bij hun vriendjes?

Het blijft altijd een dunne lijn tussen de kinderen kind laten zijn en op tijd te beginnen met professionele begeleiding om er alles uit te halen natuurlijk dus ik begrijp zulke opleidingen wel maar als die kleine, wiens kop je zot gemaakt hebt van zijn 10 jaar of zelfs nog vroeger, op zijn 16 telefoon krijgt van Chelsea/Manchester/Milaan/... en daar op in gaat (want hey op mijn 10 was ik al te goed voor fc achter de kerktoren dus op mijn 16 ben ik klaar voor de top) moet je imo ook niet de calimero gaan uithangen dat u "jeugdproduct" vertrekt.
Voor een hoop van die gasten zou het uiteraard slimmer zijn om een eerste profcontract te tekenen in België en zo rustig te proeven van profvoetbal om dan op hun 20 te verkassen naar de top (als ze goed genoeg zouden zijn) maar de aanzien van sommige clubs + de cheques die worden uitgeschreven, daar gaan er toch heel weinig nee tegen zeggen denk ik.

Ik ben het grotendeels met u eens, maar als Musonda net zo blessuregevoelig zou zijn bij Anderlecht als hij bij Chelsea is, heeft hij financieel gezien wel de juiste keuze gemaakt door te tekenen bij Chelsea.
Ik denk dat zijn blessuregevoeligheid net in de hand is gewerkt door zo vroeg naar Chelsea te gaan. Die was heel tenger bij Anderlecht. In Engeland wordt er meteen harder getraind op het fysieke aspect. Daar was die gewoon niet klaar voor denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan