Tour de France 2026

Remco terecht wel boos. Heeft ook gewoon een punt, hij heeft zijn werk al gedaan voor Lipowitz.
Maar goed moet dit nu in de media, dat is een andere discussie.

En dat allemaal in het tijdperk van de "marginal gains" en "uitgebalanceerde diëten" :smurf:

Een mens zou nog gaan verwachten dat de FestinaTour belt om zijn geloofwaardigheid terug te vragen
:rofl:

Hoe hard was dit ook niet te voorspellen dat daar ambras ging van komen, van dat duo-kopmanschap. Stel u voor dat Roglic ook nog mee was.

morgen

RB: Er is geen probleem, alles is uitgeklaard
Evenepoel: nee ik kom goed overaan met Florian er is geen probleem we hebben een goed gesprek gehad
Lipowitz: nee er is geen probleem, ik zat er wat door gisteren ik kon niet meer we hebben een goed gesprek gehad en ik kijk uit naar de rest van de Tour

Je kan nu al eigenlijk de interviews van morgen beginnen schrijven

Contador-Armstrong dat was ambras dit zal al bij al wel meevallen.

Allez, Remco toont weer wie hij is…

Eerst sakkeren dat de mannen van Trek niet meerijden. Ja waarom zouden ze? Zij zijn realistisch genoeg om te beseffen dat plek 1 en 2 niet haalbaar zijn, dus waarom zou je je daar dan voor kapot rijden? Dat Remco geen intelligente renner is is al lang geen geheim meer.

En dan na de finish je eigen ploegmaat even door het slijk gooien, mooi zo, heeft ie bij QS ook vaak gedaan. Lipowitz moet hem toch helemaal geen leadout geven, die was de betere bergop dus zal doorheen de tour normaliter tijd pakken op Remco en de absolute kopman worden. Dat je wat logisch kopwerk gedaan hebt in Catalonië nadat je klassement al om zeep was geeft je geen recht om zaken te gaan eisen ik de Tour van iemand die je zonet niet kon volgen.

Was beter blijven voetballen.

Als hij dat deed konden we niet genieten van zijn +70 zeges en moeten we nog altijd wachten op een nieuwe wereldkampioen op de weg en is Ganna de beste tijdrijder van zijn generatie. Om te zwijgen van -2 medailles op de OS 2024.
Is het een sterke renner die al veel mooie overwinningen behaald heeft? Zeker en vast. Maar zijn persoonlijkheid verpest zeer veel.

Ja lap, net vandaag een hele namiddag vergadering waardoor ik niet kon kijken.
Geeft Tadej er al direct een lel op .

Maar zijn persoonlijkheid verpest zeer veel.
Goh, hij zorgt voor vonkjes en zolang hij geen toeren uithaalt zoals in de ronde van UK (brakechecking, dacht ik), valt dat toch mee?
Hij windt zich dikwijls op, als ze niet willen meerijden, maar na de finish toont hij daar meestal begrip voor. Dat hij het tegen de media zegt van Lipowitz is even in the heat of the moment. Hoe zou je zelf zijn in een oven van +30°C?
Het verbaast me dat vele coureurs nog redelijk kalm blijven bij situaties bij die temperaturen, lol.

Het verschil is dat Remco nog nog zo naïef is om te denken dat de eerste 2 plaatsen nog niet weg zijn, terwijl de rest in zijn groep alleen nog maar bezig zijn met de 3e plaats.

Op basis van wat verwachte je juist dat Seixas dichter bij Vingegaard zou zitten?
In deze fase had ik echt wel niet verwacht dat hij veel beter zou zijn dan Evenepoel en Ayuso. Laat staan dicht bij Vingegaard zitten.
Faun, Strade, Baskenland, Luik? Vooral in die laatste was hij toch bepaald indrukwekkend. Ook in Dauphiné maakte hij toch indruk tot die val.

Dat Ayuso nu niet in het rijtje Seixas, Del Torro, Lipowitz stond maar een trapje (of 2) lager staat leek mij nu ook wel duidelijk.

Faun, Strade, Baskenland, Luik? Vooral in die laatste was hij toch bepaald indrukwekkend. Ook in Dauphiné maakte hij toch indruk tot die val.

Dat Ayuso nu niet in het rijtje Seixas, Del Torro, Lipowitz stond maar een trapje (of 2) lager staat leek mij nu ook wel duidelijk.

Zijn toch echt wel andere inspanningen en types wedstrijden waar je over spreekt.
Je kan dat voor een stuk doortrekken naar hier, maar om daar dan uit te concluderen dat hij boven de rest uitsteekt en dicht bij Vingegaard zit is foutief.
Bewijst de rit van vandaag ook natuurlijk, momenteel zijn ze nog aan elkaar gewaagd. De vermoeidheid zal er nog wat moeten inkomen om echt verschillen te krijgen.

Ayuso staat toch gewoon 5de en doet wat hij moet doen en dat is meegaan voor top 3. Vraag is hoelang hij dat kan volhouden, maar voorlopig gewoon correct op de afspraak.
Dus om hem lager of zelfs 2 niveaus lager te zetten is niet correct.

Zijn toch echt wel andere inspanningen en types wedstrijden waar je over spreekt.
Je kan dat voor een stuk doortrekken naar hier, maar om daar dan uit te concluderen dat hij boven de rest uitsteekt en dicht bij Vingegaard zit is foutief.
Bewijst de rit van vandaag ook natuurlijk, momenteel zijn ze nog aan elkaar gewaagd. De vermoeidheid zal er nog wat moeten inkomen om echt verschillen te krijgen.

Ayuso staat toch gewoon 5de en doet wat hij moet doen en dat is meegaan voor top 3. Vraag is hoelang hij dat kan volhouden, maar voorlopig gewoon correct op de afspraak.
Dus om hem lager of zelfs 2 niveaus lager te zetten is niet correct.
Del Torro was in de Dauphiné afgetekend beter dan Ayuso en met wat Seixas dan dit seizoen (los van de parcoursen) al had laten zien zie ik geen enkele reden waarom die niet minstens de evenknie ging zijn van Del Torro... hierinner u ook Toscane waar Seixas met Del Torro op de bagagedrager naar Siena reed en hem op de Via Santa Caterina evengoed nog een draai rond de oren verkocht.
Dus ja, sterker dan Ayuso. Wat ook bleek op de Tourmalet.

Terug
Bovenaan