Tour de France 2026

En dan wordt Evenepoel nog 2e in die sprint van die groep. Bergop heeft hij het moeilijk maar anders duidelijk de betere. Tour wordt natuurlijk bergop beslist :eek:

We mogen inderdaad niet vergeten dat Vingegaard wel afgetekend de 2e sterkste bergop was.

Allé, nu is het wachten tot de 2e week.

Je weet op voorhand dat Pogacar de betere is en dat hij doorgaans weinig moeite heeft met de concurrentie plat te knijpen maar als je het hem dan effectief ziet doen is de fun er toch af hoor.

Indrukwekkend sure maar één bergrit en alles is aan gort gereden meh.

Je weet op voorhand dat Pogacar de betere is en dat hij doorgaans weinig moeite heeft met de concurrentie plat te knijpen maar als je het hem dan effectief ziet doen is de fun er toch af hoor.

Indrukwekkend sure maar één bergrit en alles is aan gort gereden meh.
Ook zuur voor al die talkshows/podcasts die kunnen gaan afvragen over wat ze het nog kunnen hebben de komende weken.

Het Deense masker is afgevallen en wat overblijft is het
gezichtsverlies van 2'38".

Pogi heeft zijn klimtijd op de tourmalet met zowat 2 minuten aangescherpt in vrgl met 3?jaar terug, Jonas is 30 seconden trager.

Het verdict is heel zwaar, ma zo slecht is ie niet, Pogi is gewoon een niveau hoger

Ik had vooral Seixas toch beter verwacht vandaag om eerlijk te zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat Seixas kwa niveau dichter bij Vingegaard zou zitten dan Vingegaard bij Pogacar maar dat leek alvast op de Tourmalet niet het geval te zijn. Vingegaard kon de schade daar beperken tot 30 seconden, de rest werd daar op 1'15"-1'30" gereden? Die lopende slotklim waren in het voordeel van de achtervolgers en minder van Vingegaard maar de belangrijkste conclusie blijft: Pogacar reed gewoon nóg verder weg.

Remco eigen tempo gekozen op Tourmalet. Ik vond dat hij het daar slim aanpakte, bergop is hij lichtjes de mindere maar hij dichte het gat wel goed. Maar wat was hij nadien allemaal aan het doen?

Swoit deze rit liegt niet.

Pogacar is alweer buiten categorie, nie normaal die kerel. Vingegaard nog steeds de 2de beste, maar ik heb toch de indruk dat Pogacar steeds verder van hem wegloopt qua niveau MAAR dat de overige concurrentie wél dichterbij komt.

Ik had vooral Seixas toch beter verwacht vandaag om eerlijk te zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat Seixas kwa niveau dichter bij Vingegaard zou zitten dan Vingegaard bij Pogacar maar dat leek alvast op de Tourmalet niet het geval te zijn. Vingegaard kon de schade daar beperken tot 30 seconden, de rest werd daar op 1'15"-1'30" gereden? Die lopende slotklim waren in het voordeel van de achtervolgers en minder van Vingegaard maar de belangrijkste conclusie blijft: Pogacar reed gewoon nóg verder weg.

Op basis van wat verwachte je juist dat Seixas dichter bij Vingegaard zou zitten?
In deze fase had ik echt wel niet verwacht dat hij veel beter zou zijn dan Evenepoel en Ayuso. Laat staan dicht bij Vingegaard zitten.

Dat is de media gebruiken om de druk te verhogen natuurlijk. Want nu gaat elke journalist naar de leiding van RB en aan Lipowitz zelf gaan vragen waarom hij niks deed.

Ik snap vooral niet waarom Evenepoel bleef rijden. De rest rijd gewoon voor die 3e plek maar Evenepoel bleef rijden alsof de 2e plek ook nog mogelijk is. Ik zou denken dat Evenepoel ook beter zo zou rijden gewoon volgen en dan met een versnelling weg rijden als hij 20m heeft op zo'n parcours pak hem maar eens terug.

Nu ergens ook wel mooi natuurlijk dat er nog iemand gewoon wil knallen, deden maar meer renners dat.

Ook zuur voor al die talkshows/podcasts die kunnen gaan afvragen over wat ze het nog kunnen hebben de komende weken.
Als je dat niet op voorhand wist en niets weet om iets te vullen ben je geen talkshow / podcast waard.

Ik verwacht nog iets van Jonas in week drie. Die zijn benen moeten nog rouleren na de Giro.

Remco houdt het tenminste interessant als randanimatie. Nu nog in koers bekvechten en achter elkaar rijden :evil:.

Terug
Bovenaan