Tour de France 2026

Waar zie ik het verkeerd?
Lipowitz niet op kop laten rijden want remco achter hem.
Remco niet op kop rijden want lipo zit voor hem en brengt 2 directe lidl concurrenten terug.

Als je dan die laatste klim laatste 2-3km nog iets overhebt spring je weg uit uw groepje.

Als remco en lipo samenkomen, wie gaat er dan rijden? Op die manier ga je juist meer tijd verliezen imo.

Maar ik ken waarschijnlijk niets van koers.

1783607590803.png

Remco niet op kop rijden want lipo zit voor hem en brengt 2 directe lidl concurrenten terug.

Als je dan die laatste klim laatste 2-3km nog iets overhebt spring je weg uit uw groepje.

Als remco en lipo samenkomen, wie gaat er dan rijden? Op die manier ga je juist meer tijd verliezen imo.

Klopt in theorie, maar Evenepoel rijdt gewoon zijn eigen koers … voor zichzelf is hij namelijk kopman.

Kan het efficiënter, waarschijnlijk wel.

Niet verkeerd, maar dit werkt toch vooral als je voor een dagresultaat aan het rijden bent. In de hoop dan allebei krachten te sparen en zo in de finale toch nog het laken naar je toe te trekken. Dan kan je eventueel ook wat gokken.

Maar hier rijden ze wel 'op tijd'. En daarnaast rijdt Lipowitz niet op kop, maar rijden Vingegaard en Pogacar daar nog voor. Het gaat nu toch vooral om de schade proberen te beperken op Pogacar en Vingegaard.

In de laatste week kan je wat meer beginnen kijken naar de stand en naar je directe concurrenten, maar nu moeten ze allebei toch nog gewoon zoveel mogelijk de achterstand op Pogacar en Vingegaard proberen beperken.

Nja en nu is hij op kop aan het rijden en wordt hij er straks weer afgereden op die laatste klim.

Ploegleiding moet nu zeggen tegen remco dat hij moet wachten. Benoot zit op 4 sec en die kan dan op kop rijden voor seixas.

Terug
Bovenaan