Tour de France 2026

Oei oei José laat uitschijnen dat Remco mocht winnen. :o

Da weet toch iedereen? :laugh:
Pogacar ademt nauwelijks...

Maar dat neemt niets weg van de prestatie van Remco. Hij kan profiteren van het feit dat Pog niet wilde winnen ("ik wil niet winnen wanneer mijn concurrent crasht" zal het wel zijn) omdat hij zelf zo sterk was op het juiste moment. Chapeau dus. En iedereen vergeet uiteindelijk toch dat Pogacar zich hier inhield.

UAE reed duidelijk voor het podium van Del Toro, en wat dan nog? Remco was gewoon snel aan de meet, Pogi kon misschien rapper maar heeft altijd veel respect gehad voor Remco.
Pogi drong niet aan, maar in de close up zie je dat het verschil ruim een volledige fietslengte is.
Zelfs met de gaskraan 100% open, had Pogi echt niet gewonnen van Remco. Remco is gewoon sneller als je hem mee neemt tot aan de streep.

En Pogacar had zo iets van: Energie verspelen om geklopt te worden met een halve fietslengte? Neen dank u.

Ik was sceptisch tov Remco owv zijn heel speciale voorbereiding. Maar hij en Bora hebben gelijk met hun aanpak. Heel straffe prestatie. En wat een doorzetter. We gaan nog wat zien de laatste week.

Ik ben niet overtuigd dat het een cadeautje is, plan A was duidelijk IDT voor winst maar het was toch snel duidelijk dat die het niet ging afmaken dus waarom zou Pogacar dan zelf z'n showtje niet op voeren?

So? Een sprint is een sprint. Dat is op snelheid en niet op frisheid.

Pogi had vandaag 100% zeker gewonnen had hij doorgetrokken, dan had Remco ook wel gelost hoor, maar hij reed voor Del Toro.
Voor Remco was het ideaal.

Ja een sprint tegen Remco is ook gewoon 50 50, en Pogacar zal zeker nog frisser gezeten hebben dan Remco.
Ge ziet gewoon aan zijn gedrag dat hij nooit heeft geprobeerd om die rit te winnen. Zeggen dat Remco ook in een echte sprint 100% wint is uit de lucht gegrepen hé.

Ma bon, zoals ik al zei. Uiteindelijk maakt dat allemaal geen hol uit, want niemand die binnenkort daar nog mee bezig is. Hij won een zware bergrit in de Tour, voor Pogacar. Prachtig. Hij was veel beter dan de meesten (mij incluis) dachten. Toch een beetje lik op stuk geven dus.

Ja een sprint tegen Remco is ook gewoon 50 50
Dat is waar maar ik heb de vertraagde beelden van de sprint bekeken. Het verschil is toch echt heel groot.
Nu goed we kunnen blijven discussieren.

Sowieso goed gedaan en Pogi nam natuurlijk 0 risico in de sprint. Dat was ook voor niks nodig.

Nochtans heeft rit 19 minder hoogtemeters dan de rit van gisteren of rit naar Lioran of de rit over de Tourmalet.

En waarom waren die ritten niet echt serieus bergop? Was het gisteren maar half bergop of naar beneden of... ?
Ik bedoel zonder echt rustpauze met een stuk relatief vlak of afdaling en effectief aankomst bergop op col van 1e of HC.
Stel je voor dat Pogacar nog valt één der dagen, België wordt zot.
De Franse anti-doping zal nog iets proberen. Hun eerste slachtoffer hebben ze al gemaakt met Jonas.
Pogi vier uur slaap volgens hem door die Franse debielen, die de twee besten viseerden en de rest - met de info die wij hebben - met rust lieten.
Echt wtf!

Bergrit in de Tour afgekruist. Eindelijk!

Recency bias…. Remco heeft al zoveel ongeloofelijke dingen gedaan…

Totaal niet, overal zijn de klimtijden toch verbeterd dit jaar + een Pogi die arguably op topniveau is.
Ok de omstandigheden zitten licht mee met dat Pogi Isaac wou laten winnen, maar hij hangt er toch maar bij.

Geen afbreuk aan zijn wereldtitels op de weg, olympische titel of vuelta, maar daar was de tegenstand niet van het niveau waarmee ie vandaag mano-à-mano gestreden heeft? Misschien zijn laatste WC ITT tegen Pogi, maar dan vind ik dit toch nog van een ander niveau tbh, vooral dat dit na 2 weken koers is!

Laatst bewerkt:
Ik bedoel zonder echt rustpauze met een stuk relatief vlak of afdaling en effectief aankomst bergop op col van 1e of HC.

De Franse anti-doping zal nog iets proberen. Hun eerste slachtoffer hebben ze al gemaakt met Jonas.
Pogi vier uur slaap volgens hem door die Franse debielen, die de twee besten viseerden en de rest - met de info die wij hebben - met rust lieten.
Echt wtf!

Bergrit in de Tour afgekruist. Eindelijk!
Ik vraag mij af waarom dat nodig is om 2u ‘s nachts, kan toch even goed om 7u ofzo?

Ik vraag mij af waarom dat nodig is om 2u ‘s nachts, kan toch even goed om 7u ofzo?
Ik dacht dat ze zeiden, dat die Fransen beweerden dat ze een vermoeden hadden van doping en / of die altijd mogen testen wanneer ze willen.
Je zit met Seixas in de Tour en hebt de Pogi-vermoeidheid bij velen. Die Fransen kwijlen al gans een jaar over Paul, dus waarom niet proberen om die twee te destabiliseren? Ik zie niet goed in welke andere reden, want José had gelijk toen hij zei dat ze gans de top-tien dan maar uit hun bed moesten halen en niet alleen die twee.

Ik dacht dat ze zeiden, dat die Fransen beweerden dat ze een vermoeden hadden van doping en / of die altijd mogen testen wanneer ze willen.
Je zit met Seixas in de Tour en hebt de Pogi-vermoeidheid bij velen. Die Fransen kwijlen al gans een jaar over Paul, dus waarom niet proberen om die twee te destabiliseren? Ik zie niet goed in welke andere reden, want José had gelijk toen hij zei dat ze gans de top-tien dan maar uit hun bed moesten halen en niet alleen die twee.

Micro-doseringen overnight is niks nieuws, maar idd dan moeten ze gans de top 10 maar uit hun bed lichten om playing field gelijk te houden :x

Mooie overwinning! Mooi dat iemand eens het plan van UAE kan dwars bomen, die wilde met zen 2 naar de finish. Het derde wiel dat eraan bleef, klopt ze dan nog op de meet. Heel sterk gereden!

Terug
Bovenaan