Tour de France 2026

Ik heb het over mensen die niet eens de voornaam van een wielrenner kennen. Ik vond Leandro Messi gisteren ook maar matig spelen, gelukkig maakte Fernando Torres de winning goal voor Spanje.

(je ziet ook wel dat we op hetzelfde moment postte)

Dat weet ik niet, dwz dat een motorlead de oorzaak zou zijn. Ik zie de beelden van de TV-motor die voor het peloton rijdt en dus de renners op het verkeerde been zou gezet hebben.

Maar Victor zit op kop en Vignegaard crasht zwaar. Wie zegt dat Victor op de limiet door die bocht moest gaan? Het is precies daarom dat hij als helper zoveel betaald wordt, om zijn kopman te vrijwaren van crashes. Met of zonder fout van de leadoutmotor, als je als Victor op kop zit van de Visma-trein, dan ben jij er verantwoordelijk voor dat je kopman niet crasht.
We moeten Victor nu niet beginnen afbreken, hij is een TOP knecht, Vingegaard zal het hem ook helemaal niet kwalijk nemen en hem wel in bescherming nemen. Maar gisteren maakte hij een foutje en fouten maken is menselijk. Ze gebeuren.

Ik ben zeker dat de ploeg dit zal analyseren, dat ze intern (niet publiek) Victor zullen aanspreken op zijn foutje en ze gaan er voor zorgen dat die fout de volgende keer niet meer zal gebeuren.

Ik herhaal enkel maar een reactie vanuit het Visma kamp, en nergens zeg ik TV-Motor. Maar alleszins zie ik geen complot theorie waar Visma andere kopmannen wou laten crashen

Misschien is het complot wel veel groter dan je denkt en is de motard ingeschakeld door de UCI/UAE/Redbull om zo Visma op het verkeerde been te zetten op deze rotonde en zo Vingegaard te proberen laten crashen zodoende Remco,Del Toro of misschien zelf Seixas toch op dat podium raakt. :oi22: Voor de zekerheid, dit is een mopje.

We moeten Victor nu niet beginnen afbreken, hij is een TOP knecht, Vingegaard zal het hem ook helemaal niet kwalijk nemen en hem wel in bescherming nemen. Maar gisteren maakte hij een foutje en fouten maken is menselijk. Ze gebeuren.

Ik ben zeker dat de ploeg dit zal analyseren, dat ze intern (niet publiek) Victor zullen aanspreken op zijn foutje en ze gaan er voor zorgen dat die fout de volgende keer niet meer zal gebeuren.

Laten we wel wezen Vingegaard lijkt me toch toch ook niet de meest stuurvaardige renner, zit toch altijd vrij gecrispeerd/houterig op zijn fiets.
Zet daar eenders welke prof met wat historiek in de cyclocross in de plaats en die hebben dat allemaal niet voor :s

Laatst bewerkt:
Ik heb het over mensen die niet eens de voornaam van een wielrenner kennen. Ik vond Leandro Messi gisteren ook maar matig spelen, gelukkig maakte Fernando Torres de winning goal voor Spanje.

(je ziet ook wel dat we op hetzelfde moment postte)
Het is niet omdat ik een voornaamlapsus had dat ik niets van de koers ken. Ik heb meer kms op de koersfiets gezeten dan jij. En spreek niet over mensen maar over namen, dat komt het forum ten goede. Ik ben Chesini by the way.

Laatst bewerkt:
Misschien is het complot wel veel groter dan je denkt en is de motard ingeschakeld door de UCI/UAE/Redbull om zo Visma op het verkeerde been te zetten op deze rotonde en zo Vingegaard te proberen laten crashen zodoende Remco,Del Toro of misschien zelf Seixas toch op dat podium raakt. :oi22: Voor de zekerheid, dit is een mopje.

Merlier zit mee in het complot, die wou persé dat zoonlief Jules met Pogacar op de foto stond.
De kleuter bacteriën zijn zich ondertussen lustig aan het voortplanten en morgen zit Pogacar de ganse dag op de pot.

Laten we wel wezen Vingegaard lijkt me toch toch ook niet de meest stuurvaardige renner, zit toch altijd vrij gecrispeerd/houterig op zijn fiets.
Zet daar eenders welke prof met wat historiek in de cyclocross in de plaats en die hebben dat allemaal niet voor :s
Ge moet er nu ook weer geen Roglic van maken. Vingegaard is nu eenmaal ook een fijn ventje, dat ziet er altijd wel fragieler uit dan die brokjes graniet waartegen hij rijdt. Van Aert is wél een crosser, hoe vaak heeft die er zo al gelegen ondertussen? Gaat soms ook gewoon over een korte dip in concentratie.

Ik wil nu niet zo ver gaan als die fout hier in de schoenen van Campenaerts te schuiven want uiteindelijk crashen die renners voor Vingegaard niet maar ik vond dit nu wel een héél rare manier van een rotonde nemen, waarom zou je ooit die kant van de baan kiezen daar?

Mooi wel dat Remco gisteren die rit wint, doet UAE toch niet helemáál wat ze willen. Pogacar zal gisteren vooral gereden hebben om Del Torro op het podium te hijsen en misschien minder voor de rit maar het zou genant geweest zijn voor het wielrennen in het algemeen.

Toch wisselvallige Tour van een aantal van die manne uit de 2de lijn: elke rit is er toch wel weer iemand anders die de betere lijkt. Eergisteren keek Seixas dan toch best of the rest te zijn, die kreeg dan gisteren toch weer een tikje, maar op die leeftijd... als daar nog een procentje bij komt en net iets meer een constante... poeh.

Er worden in de Tour ook vaak tekenen gedaan dat er iets aankomt van straatmeubilair. Hier was het de motor die de renners verrast had en daardoor gaat VICTOR Campenaerts ook de mist in

Eerst is de motard de schlemiel, gevolgd door 'Vincent' Campenaerts die schlemiel 2
is en er tussen Victor en Vingegaard zich nog 3 of 4 renners van de Visma-crew
bevinden hé. En ondertussen is er nog een extra schlemiel in de vorm van
de organisatie, die ook al in de klappen moet delen.

Indien Victor de oorzaak van de crash zou zijn, hoe komt het dan dat niet
Victor zelf eerst crasht of de 3/4 andere renners van Visma vlak achter Victor,
maar achter hun allemaal wél Vingegaard?

De niet-gecrashten hebben wellicht geen stuurfout gemaakt in de bocht,
waarbij ze ook niet tegen de hoge stoeprand knalden zoals
Vingegaard dat wél deed en zichzelf daarmee tegen het asfalt flikkerde.

Laatst bewerkt:
Eergisteren keek Seixas dan toch best of the rest te zijn, die kreeg dan gisteren toch weer een tikje, maar op die leeftijd... als daar nog een procentje bij komt en net iets meer een constante... poeh.
Ik was verbaasd dat Seixas nog geen dipje had. Tot het gisteren toch zover was.

Hij rijdt voor het eerst een grote ronde, meteen de Tour, en dat als 19 jarige. Dat moet je toch niet onderschatten.
Maar hij gaat alleen nog maar sterker worden in de toekomst.

Hopelijk houdt hij zijn hoofd er bij en dan wordt het een hele grote.

Dus er is een motard die Vincent heet en tegelijk verantwoordelijk is dat vingegaard crasht en Remco wint.

Kent er misschien iemand een Vincent met een moto?
Dan kunnen we verkeerdelijk die z'n voorgevel gaan bekladden en een bedankbloemetje afgeven.

Als we het goed doen maken we beyondgaming bekend in heel het wielercircus!

Maar dat is toch logisch? Passeer rechts van dat eiland en het is veel veiliger

En als je het niet eens bent graag verdere argumentatie waarom het niet zo is. Misschien moeten ze op alle rotondes gewoon de renners langs één kant verplichten, anders heb je van die situaties waar ze moeten kiezen en achteraf alles bijeenkomt, wat extra gevaar geeft.

Je komt daar aan hoge snelheid aan en volgt gewoon de motor of de renner voor u.
Zeker in Vingegaard zijn geval volg je gewoon en schat je zelf de situatie verkeerd in.

Samenloop van verschillende omstandigheden. Maar ja ook de organisatie treft hier schuld door beide kanten open te laten.
Maar ook de motorrijder, de dopingcontrole en Vingegaard zelf. Maar het heeft geen zin om erover te blijven discussiëren, het is gebeurd en het zal niet de laatste keer zijn dat een renner een stuurfout maakt.

Ge moet er nu ook weer geen Roglic van maken. Vingegaard is nu eenmaal ook een fijn ventje, dat ziet er altijd wel fragieler uit dan die brokjes graniet waartegen hij rijdt. Van Aert is wél een crosser, hoe vaak heeft die er zo al gelegen ondertussen? Gaat soms ook gewoon over een korte dip in concentratie.

We gaan hier Vingegaard nu toch geen stuurvaardig renner gaan noemen?
Die jongen is echt nu geen toonbeeld van stuurvaardigheid. Heeft altijd moeite met zonder handen te rijden en als het wat technischer wordt zie je toch dat hij moeite heeft.
Dat is niet erg want hij maakt het gebrek aan stuurvaardigheid ruim goed met andere kwaliteiten.

Zeker om hem nu in dezelfde adem te noemen met WVA want die is ook al eens gevallen. WVA is echt wel bij de betere uit het peloton als het over controle van de fiets gaat.
Maar dan nog kan je pech hebben of gedwongen worden om over uw limiet te gaan. Wat hij al enkele keren heeft meegemaakt.

Ik zie Remco zonder pech gewoon stevig die 2de plek pakken. We moeten de tijdrit nog afwachten. Maar als de normale verhoudingen gerespecteerd worden dan zie ik nie wie hem nog in gevaar kan brengen, integendeel zelfs.
Als hij op normaal niveau klimt zoals hij tot eergisteren deed dan kan niemand hem in gevaar brengen.

Vingegaard die Campenaerts wel in bescherming zal nemen ? haha, wat een grap, want
wat Vingegaard aan de Deense omroep vertelde was niet minder dan ook zijn eigen loyale
en toegewijde Campenaerts, onder de bus te gooien.

Hij stelde eerst dat de motard in kwestie wellicht een fout maakte,
maar we mogen niet blind vertrouwen op de motoren en moeten
zelf kunnen beoordelen of beslissingen nemen. En hij Campenaerts
niet bij naam noemt, maar iedereen weet dat het over hem gaat.

Zelf heeft Vingegaard zich geen spiegel voorgehouden want hij stelde
dat ze iets te snel aan de rotonde kwamen en zijn voorwiel plots slipte.

We gaan hier Vingegaard nu toch geen stuurvaardig renner gaan noemen?
Die jongen is echt nu geen toonbeeld van stuurvaardigheid. Heeft altijd moeite met zonder handen te rijden en als het wat technischer wordt zie je toch dat hij moeite heeft.
Dat is niet erg want hij maakt het gebrek aan stuurvaardigheid ruim goed met andere kwaliteiten
Er zitten er hier toch een aantal die altijd maar zien wat ze willen zien... vermoeiend.

TDF 2023 Stage 16. Kijk naar die tijdrit en vertel mij nog eens dat Vingegaard niet kan sturen. Er is zelfs ergens op YouTube een side by side vergelijking tussen Vingegaard en Pogacar van verschillende bochten in die tijdrit waar Jonas per bocht gewoon seconden wegrijdt door die bochten veel aggresiever te nemen.

Dat Vingegaard niet kan sturen is een verhaal dat in hetzelfde rijtje thuishoort als Remco die niet kan dalen: gewoon niet waar.

Vingegaard zit gewoon lelijk op zen fiets. Quasimodo is er niks tegen, maar lelijk op je fiets zitten =/= niet kunnen sturen.

Er zitten er hier toch een aantal die altijd maar zien wat ze willen zien... vermoeiend.

TDF 2023 Stage 16. Kijk naar die tijdrit en vertel mij nog eens dat Vingegaard niet kan sturen. Er is zelfs ergens op YouTube een side by side vergelijking tussen Vingegaard en Pogacar van verschillende bochten in die tijdrit waar Jonas per bocht gewoon seconden wegrijdt door die bochten veel agressiever te nemen.

Dat Vingegaard niet kan sturen is een verhaal dat in hetzelfde rijtje thuishoort als Remco die niet kan dalen: gewoon niet waar.

Vingegaard zit gewoon lelijk op zen fiets. Quasimodo is er niks tegen, maar lelijk op je fiets zitten =/= niet kunnen sturen.

Een tijdrit aanhalen als bewijs dat hij stuurvaardig is? In een tijdrit zie je alles van mijlenver aankomen..

Het enigste wat dat aantoont is dat ze bij Visma in tijdritparcoursen wrs elk risicopunt tot in de puntjes kennen en naar grote waarschijnlijkheid met aerodynamica experts samenzitten voor additionele marginal gains, wat me niet zou verwonderen in vrgl met UAE.. daar doen ze maar wat.

Zie je Vingegaard al over een borduur springen gelijk elke dag menig renner doet, neen toch niet :s

Laatst bewerkt:

wat gaan de 'believers' nu weer uit hun mouw schudden. :s

Dat ze niks gevonden hebben???

Ik ga als 'believer' van Pogacar just niks uit mijn mouw schudden
want met 'op verdenking van...' staat men nergens als na de controle
blijkt dat hij clean is. Dan gaat trouwens ook hun informant de pineut zijn.

Het feit dat buiten Pogacar ook Vingegaard op het 'verdachtenlijstje' staat
gaat er in elk geval voor zorgen dat de Pogacar-bashers uit het Visma-kamp
mooi gaan zwijgen.

Dat vermoedens letterlijk gewoon "die staan eerste en tweede in de Tour, da's al verdacht genoeg" kunnen zijn.

Ik ben geen believer, maar ik zou dit allemaal echt niet te serieus nemen.

Terug
Bovenaan