Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan je ook zeggen Van Aert de zege op de Ventoux cadeau heeft gekregen. Kreeg daar gratis en voor niets een heleboel minuten cadeau
Dat is ook zo maar daar zeggen we ook niet dat VA de tegenstand vernederd en kapotgereden heeft. Dat was enkel het punt denk ik. Het zijn hoe dan ook knappe overwinningen en van geen van beide kan je zeggen dat ze die gestolen hebben.

In een rittenkoers heb je dat gewoon nodig dat klassement spel als je wilt ritten winnen. 9fwel moet je zodanig goed zijn zoals pogacar nu, maar zo zijn er niet veel op een jaar.

Oneindig veel respect voor beiden en een waar genot om ze bezig te zien. Veel leuker dan in de cross

Dat is ook zo maar daar zeggen we ook niet dat VA de tegenstand vernederd en kapotgereden heeft. Dat was enkel het punt denk ik. Het zijn hoe dan ook knappe overwinningen en van geen van beide kan je zeggen dat ze die gestolen hebben.
Wat is voor u dan “kapotgereden”?

Laatste rechte lijn is vandaag blijkbaar 300m langer. Dat geeft die laatste bocht toch een iets andere rol. Je kan daar dus best nog twee mannetjes voor je hebben.

MVDP omdat het palmares dat hij heeft zo prachtig gewonnen is. Puur naar namen zeg je natuurlijk WVA.
Maar MVDP heeft gewoon in sommige overwinningen de tegenstand vernederd en laten zien dat hij koning, keizer en admiraal is.

Ook hoe hij het veld, de weg en het MTB’en combineert is gewoon fenomenaal.
Nu nog ooit de Tour winnen en dan is hij god. :tongue:

Van Aert heeft gewoon al veel meer Pro Tour races gereden dan VDP die in een pro-continentale ploeg rijdt.

Kiezen tussen de 2 is gewoon iets dat je niet moet doen. Gewoon genieten van beide topcoureurs die elk hun eigen sterktes en zwaktes hebben
Geef mij maar VA.. ik ben nooit supporter geweest van VDP en zal het ook nooit worden ondanks zijn supertalent..

Heeft MVDP ooit als eens moeten klimmen (moeten als in: om te winnen?).
MVDP heeft als enige minpuntje dat, als iets niet moet, hij het ook niet doet.

bv ook dat tijdrijden. Zolang het niet moest, reed hij die als eens een amateur.

Op basis van de exacte feiten. In het hooggebergte telkens vroeg gelost en niet éénmaal maar elke keer weer. Dit in tegenstelling tot bv. een WVA die stukken beter klimt dat is meer dan duidelijk ;-)
WVA die momenteel beter klimt. Tot voor 30/06 was WVA ook veruit de beste op de tijdrit. Op 30/06 weet WVA wel maar 1 seconde voor hem te blijven.
Daarom dat ik zeg momenteel. Ik denk dat het duidelijk is dat beide heren gewoon een ander programma rijden en andere doelen in het jaar hebben. Mocht VDP ook maar enkele crossen rijden, bij TJV rijden en vol de focus leggen op de weg dan had je ook een ander beeld hoor. VDP doet gewoon te veel om overal echt zich vol te geven. Maar als het moet dan heeft hij toch al meermaals serieus verrast.

Ik zie trouwens in geen van beide een toekomstig tourwinnaar voor alle duidelijkheid. Maar moet dat dan?

Geef mij gewoon maar VA én VDP. Ik snap die vergelijkingen niet. Het zijn, net als Pogocar, gewoon 2 supertalenten. Geen enkele draagt mijn voorkeur, gewoon genieten maar, allebei enorme topkerels.

Wut? Serieus aan het vooruit lopen op de feiten of mis ik hier iets?
Daarom: 'stel u voor' :smile:. Het zal niet uitkomen misschien, maar het brengt me makkelijker in slaap.
Je bedoelt: u op achterstand laten rijden in de tirreno zodanig dat je een vrijgeleide krijgt de dag nadien om dan amper een paar seconden over te houden op Pogacar nadat je u kapotgereden hebt?

En Roglic en Pogacar hadden enkel maar oog voor elkaar in rit 2. Maar zal ook weer te zien zijn welk supportersbrilletje je op hebt ;)
Ja :eviltongue:. Trouwens, Pogacar moeten we niet vermelden. Het is 'hem' en het peloton.
VDP heeft het peloton kapotgereden imo.

Successupporter in hart en nieren, met een voorliefde voor het emotionele; de werkers; de opkomenden; de robotten; de speelvogels en de oude knarren :laugh:.

Moet er nu echt elke 5 pagina's een discussie MVDP vs WVA gestart worden, het begint een beetje repetetief te worden hoor.

Geniet gewoon van het spektakel dat beide heren brengen en wees blij dat één van de twee 'van ons' is.

Moet er nu echt elke 5 pagina's een discussie MVDP vs WVA gestart worden, het begint een beetje repetetief te worden hoor.

Geniet gewoon van het spektakel dat beide heren brengen en wees blij dat één van de twee 'van ons' is.
Goh, repetitief... Er is toch genoeg afwisseling met terugekerend gezaag over hoe overroepen Van Avermaet is of hoe Evenepoel toch nooit de grote rondewinnaar zal worden waar we op wachten ;)

Ik zie trouwens in geen van beide een toekomstig tourwinnaar voor alle duidelijkheid. Maar moet dat dan?
Neen de Tour winnen gaan beide heren nooit doen. En neen dat moet helemaal niet.

Ik geloof wel dat VDP ook op de Mont Ventoux zou kunnen winnen, zoals VA gedaan heeft. Op dat gebied zijn VA en VDP wel gelijkgestemd. Wat de andere kan, daarvan denkt de andere dat kan ik ook! En tot op heden als ze dat zo verkondigen bleek dat ook de waarheid te zijn.
Ja VDP zal dan zijn doelen moeten verleggen en neen ik zie VDP dat niet doen. Maar het niet doen <> het niet kunnen.

En voor diegenen die beweren: VDP is te zwaar om te winnen in een bergrit. Ook niet helemaal mee eens. Indurain woog in zijn topjaren +-76kg voor 1m86 en won daarmee 5x de Tour. VDP weegt +-75kg voor 1u84. ;) Dat is amper verschil. OK de tijden zijn veranderd, maar ik spreek nu niet over de Tour winnen hé, maar van een tourrit (dat is een groot verschil).

Dit forum is voor 99% zever en repetitief gezaag lol. Als ik voor de uitzondering hier op dit forum een héél serieus vraag of vragen stel dan word daar 99% van de tijd NOOIT op geantwoort. Voorbeeld: Mijn laatste serieuze vragen gingen over Europapark. 0 antwoorden. :tongue:

Op Dt fouten, zeverposts en idiote Makila posts, krijg ik ALTIJD antwoordt. :tongue:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan