Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwakke TT van VA. Met superieur pak tov Vinegaard en met veel betere fiets en aerodynamischere houding tov vorig jaar toch maar 20sec sneller dan Asgreen.

Graptjen he, al die zever van gigawinsten zijn volgens mij meestal redelijk beperkt :p
1ste helft was goed, laatste stuk zat hij er wel wat door en kwam Asgreen terug dichterbij. Volgens mij zit er toch nog iets speling op en kan hij in Tokyo nog iets sneller gaan. ;)

1ste helft was goed, laatste stuk zat hij er wel wat door en kwam Asgreen terug dichterbij. Volgens mij zit er toch nog iets speling op en kan hij in Tokyo nog iets sneller gaan. ;)
Hoezo zat hij er wat door? Asgreen rijdt gewoon een supersterk laatste gedeelte. Heeft gewoon iets anders ingedeeld dan VA. Wout rijdt in dat laatste stuk maar 2s trager dan Asgreen en nog altijd +10s snelller dan al de rest.

Door het artikel over het afscheid van Greipel eens gaan kijken naar de lijst met overwinningen van de actieve renners in het peloton en vooral naar die van WVA en MVDP.
Note: Dit is geen discussie over wie de betere is, voor mij zijn het beide absolute wereldcoureurs.

Voor welk palmares (enkel WT-wins en BK/NK's) zouden jullie tekenen op deze moment in hun carrière? Beiden zijn zo gelijklopend dat het volgens mij eerder uitgaan naar persoonlijke voorkeur van de overwinningen.
Voor de volledigheid hun WK titels in het veld er ook bijgezet.

WVA:
- WK cyclocross 2016
- WK cyclocross 2017
- WK cyclocross 2018
- Critérium du Dauphiné | Stage 4 (ITT) 2019
- Critérium du Dauphiné | Stage 5 2019
- Tour de France | Stage 10 2019
- Tour de France | Stage 2 (TTT) 2019
- National Championships Belgium - ITT 2019
- Strade Bianchi 2020
- Milano - Sanremo 2020
- Critérium du Dauphiné | Stage 1 2020
- National Championships Belgium - ITT 2020
- Tour de France | Stage 5 2020
- Tour de France | Stage 7 2020
- Tirreno-Adriatico | Stage 1 2021
- Tirreno-Adriatico | Stage 7 (ITT) 2021
- Gent-Wevelgem in Flanders Fields ME 2021
- Amstel Gold Race 2021
- National Championships Belgium - Road Race 2021
- Tour de France | Stage 11 (Ventoux) 2021
- Tour de France | Stage 20 (ITT) 2021

MVDP:
- WK cyclocross 2015
- WK cyclocross 2019
- WK cyclocross 2020
- WK cyclocross 2021
- National Championships Netherlands - Road Race 2018
- Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre ME 2019
- Amstel Gold Race 2019
- National Championships Netherlands - Road Race 2020
- Tirreno-Adriatico | Stage 7 2020
- BinckBank Tour | Stage 5 2020
- BinckBank Tour 2020
- Ronde van Vlaanderen - Tour des Flandres ME 2020
- UAE Tour | Stage 1 2021
- Strade Bianche 2021
- Tirreno-Adriatico | Stage 3 2021
- Tirreno-Adriatico | Stage 5 2021
- Tour de Suisse | Stage 2 2021
- Tour de Suisse | Stage 3 2021
- Tour de France | Stage 2 2021

Als je ze zo bij elkaar zet is het eigenlijk ongelooflijk wat ze al gepresteerd hebben op die 3 jaren op de weg.
Ik neig meer naar het huidige palmares van VA maar de Ronde staat toch mooi te blinken bij VDP. VA kan hier wel Milaan - Sanremo en al 5 tourritten tegenover zetten. Wie weet mogen ze in de volgende weken daar nog elk een Olympische titel bij zetten. Roubaix en WK in leuven zijn ze dan ook nog beiden de topfavorieten voor. :crazy:

Laatst bewerkt:
Als je ze zo bij elkaar zet is het eigenlijk ongelooflijk wat ze al gepresteerd hebben op die 3 jaren op de weg.
Ik neig meer naar het huidige palmares van VA maar de Ronde staat toch mooi te blinken bij VDP. VA kan hier wel Milaan - Sanremo en al 5 tourritten tegenover zetten. Wie weet mogen ze in de volgende weken daar nog elk een Olympische titel bij zetten. Roubaix en WK in leuven zijn ze dan ook nog beiden de topfavorieten voor. :crazy:
Zijn gewoon alle 2 super kampioenen! Het zijn levenslange concurrenten/rivalen, maar respecteren mekaar enorm.
Hun palmares tot dusver is heel evenwaardig vind ik. Uiteindelijk zal Mathieu vooral herinnerd worden als de beste veldrijder van de 2, en Wout als de "iets" betere wegcoureur (volgens mij). Maar kan er over enkele jaren al weer anders uitzien natuurlijk :)

@Lode16 je bent MTB van Mathieu vergeten, oa EK winst :p
Inderdaad vergeten door mijn beperkte interesse in MTB. Al heb ik de laatste wedstijden wel gezien door de deelname van VDP en Pidcock.
Uiteraard al wel een mooi palmares in het MTB en absoluut het betere in de cyclocross.

Van Aert heeft gewoon al veel meer Pro Tour races gereden dan VDP die in een pro-continentale ploeg rijdt.

Kiezen tussen de 2 is gewoon iets dat je niet moet doen. Gewoon genieten van beide topcoureurs die elk hun eigen sterktes en zwaktes hebben

Van Aert heeft gewoon al veel meer Pro Tour races gereden dan VDP die in een pro-continentale ploeg rijdt.

Kiezen tussen de 2 is gewoon iets dat je niet moet doen. Gewoon genieten van beide topcoureurs die elk hun eigen sterktes en zwaktes hebben
Is dat niet vooral zijn eigen keuze geweest ivm zijn ambities in het MTB? Ik heb het hier enkel over het palmares dat ze beiden al gehaald hebben (voornamelijk) op de weg. Je hoeft helemaal niet te kiezen voor de ene of de andere. Ik geniet van beide hun prestaties al heb ik wel een voorkeur voor één van de twee. Zoals iedereen wel heeft.
NK van vorig jaar ook vergeten bij Vdp
Nee hoor. :coolbrows:

Voor welk palmares (enkel WT-wins en BK/NK's) zouden jullie tekenen op deze moment in hun carrière?
Mocht ik coureur geweest zijn => MDVP.
Solo rijden in Tirreno en iedereen kapotrijden :love:.
Terugkomen in de Amstel en gans de kop wegsprinten.
RVV.
En, natuurlijk, het beste van de WT degraderen in rit 2 van deze Tour.

Stel u voor, 2x WK en OK worden in zelfde kalenderjaar in verschillende fietsdisciplines :clap:.

4 Denen in de top 9 vandaag en Rickaert tweede beste Belg (y).

Voor welk palmares
MVDP omdat het palmares dat hij heeft zo prachtig gewonnen is. Puur naar namen zeg je natuurlijk WVA.
Maar MVDP heeft gewoon in sommige overwinningen de tegenstand vernederd en laten zien dat hij koning, keizer en admiraal is.

Ook hoe hij het veld, de weg en het MTB’en combineert is gewoon fenomenaal.

Mocht ik coureur geweest zijn => MDVP.
Solo rijden in Tirreno en iedereen kapotrijden :love:.
Terugkomen in de Amstel en gans de kop wegsprinten.
RVV.
En, natuurlijk, het beste van de WT degraderen in rit 2 van deze Tour.

Stel u voor, 2x WK en OK worden in zelfde kalenderjaar in verschillende fietsdisciplines :clap:.

4 Denen in de top 9 vandaag en Rickaert tweede beste Belg (y).

Je bedoelt: u op achterstand laten rijden in de tirreno zodanig dat je een vrijgeleide krijgt de dag nadien om dan amper een paar seconden over te houden op Pogacar nadat je u kapotgereden hebt?

En Roglic en Pogacar hadden enkel maar oog voor elkaar in rit 2. Maar zal ook weer te zien zijn welk supportersbrilletje je op hebt ;)

Je bedoelt: u op achterstand laten rijden in de tirreno zodanig dat je een vrijgeleide krijgt de dag nadien om dan amper een paar seconden over te houden op Pogacar nadat je u kapotgereden hebt?

En Roglic en Pogacar hadden enkel maar oog voor elkaar in rit 2. Maar zal ook weer te zien zijn welk supportersbrilletje je op hebt ;)
Lekker flauw hoor…
Ze hebben hem die rit cadeau gedaan jong. Tis zonde die jongen, hij mag toch ook iets winnen!

De waarheid is dat ze hem laten vertrekken omdat hij inderdaad geen klassement meer kon rijden en ze nooit gedacht hadden dat hij kon standhouden. Dat zowel Pogacar en Van Aert toch nog alle zeilen bijzetten om hem te grijpen zegt toch ook al genoeg?

Lekker flauw hoor…
Ze hebben hem die rit cadeau gedaan jong. Tis zonde die jongen, hij mag toch ook iets winnen!

De waarheid is dat ze hem laten vertrekken omdat hij inderdaad geen klassement meer kon rijden en ze nooit gedacht hadden dat hij kon standhouden. Dat zowel Pogacar en Van Aert toch nog alle zeilen bijzetten om hem te grijpen zegt toch ook al genoeg?

Ja MVDP vertrekt en ze denken: die waait wel terug... Formolo zette zich op kop en er kwam 1 minuut bij... Als je grote woorden als kapotrijden en vernederen gebruikt moet het wel wat terecht zijn!

MVDP omdat het palmares dat hij heeft zo prachtig gewonnen is. Puur naar namen zeg je natuurlijk WVA.
Maar MVDP heeft gewoon in sommige overwinningen de tegenstand vernederd en laten zien dat hij koning, keizer en admiraal is.

Ook hoe hij het veld, de weg en het MTB’en combineert is gewoon fenomenaal.
Denk dat dan eerder uw "die hard" VDP fan hart is dat spreekt. De enige overwinning waar je van kunt zeggen "vernederd" is rit 2 in de tour maar Alaphilippe deed quasi hetzelfde de dag ervoor. Ik denk dat je de overwinningen van uw favoriet automatisch mooier vind dan die van iemand anders. Meestal maakt het weinig uit hoe je wint, wel dat je wint. Zijn Amstel zullen sommigen zeggen dat hij gewonnen heeft door het gepoker van Alaphilippe en Fuglsang, anderen zullen zeggen dat hij de sterkste was.
Lekker flauw hoor…

Die rit dat hij wint is enorm sterk en knap gedaan maar de waarheid is daar toch dat ze die hem "cadeau" hebben gedaan. Pogacar rijdt daar eerder om VA op afstand te zetten dan voor de overwinning te gaan. Pogacar heeft de achterstand op VDP laten oplopen tot 3.40min (met nog 17km) te gaan toen hij demarreerde. Zolang wacht je natuurlijk niet als je die rit wilt winnen. Nogmaals, dat neemt niets weg van de overwinning. Je kan ze gewoon niet plaatsen als het vernederen, kapotrijden van de tegenstand.

Edit: Had dit wel beter in het Wielrennen topic geplaatst. Misschien dat de mods @Jonas89 deze even kunnen verplaatsen? Vanaf #1704

Dan kan je ook zeggen Van Aert de zege op de Ventoux cadeau heeft gekregen. Kreeg daar gratis en voor niets een heleboel minuten cadeau

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan