Goh, dat zie ik nu niet als een probleem ofzo. Ik ga zelf soms 's avonds sporten, mijn vrouw heeft soms nog oudercontacten of vergadering, dan sta je er soms toch ook alleen voor. Ik ben ook al eens een weekendje weg geweest en deze week is mijn vrouw de hele week naar het buitenland voor een opleiding en ook dat is niet echt een probleem (ik zeg niet dat het altijd makkelijk is he, met 2 is vaak makkelijker dan alleen).Daarbovenop is dat eerste geval ook nog is eerder tegen de avond, wat het nog lastiger maakt, met dat de andere dan de kinderen alleen te slapen moet leggen.
Nu, veel hangt wel af van de leeftijd van de kinderen. Als ze heel klein zijn is dat in sommige gevallen moeilijker denk ik en elke situatie is anders. Als je al een kind/kinderen hebt die moeilijker in 't slaap vallen of veel wakker worden 's nachts is dat ook wel zwaarder natuurlijk.
Bijna een maand gaat onze dochter naar school, maar de vermoeidheid en intensiteit van volle dagen begint zich toch wel te wreken. 's Avonds is ze over haar toeren, ze zit ongetwijfeld nog in een soort sprongetje en er is heel veel gejank en heel veel ge-"nee!". Ik probeer mijn best te doen om er niet kwaad op te worden omdat ze haar draai nog moet vinden, maar die heeft rust nodig. Het helpt ook niet dat we morgen bijvoorbeeld al twee uur in de auto moeten zitten voor een verjaardagsfeestje van haar nichtje. Dat wordt weer een drukke dag vol prikkels. Zondag wat rustiger, maar dat is niet genoeg. Gelukkig is het volgende week een korte week, hopelijk is het dan goed weer en kunnen we gewoon eens een dagje met het gezin in de tuin chillen.
Ik begrijp wel waarom ze zeggen dat je kinderen ook halve dagen naar school kan brengen in het begin, maar als je met twee voltijds werkt is dat niet zo evident.
Zelfs als ze 4 en 7 zijn kan dat zich soms nog wreken. In het begin van de week waren het springkonijnen hier en waren ze elke keer om 6u wakker, vanochtend waren ze om 6.55u wakker en ging alles véél slomer. Het is gelukkig bijna vakantie.Ik denk dat het goed zou doen om eens een week verlof te nemen en uw kind een week niet naar school te brengen. Kinderen van 2.5 jaar zijn eigenlijk echt nog niet gemaakt voor het schoolritme en ze zouden die veel vaker eens wat tijd om te recupereren moeten geven...
Maar ook dit zal weer van kind tot kind afhangen. Onze jongste heeft er veel meer last van dan de oudste bijvoorbeeld.