Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dan kan dat enorm frustrerend zijn en is het uw man die eigenlijk die problemen heeft en niet jij.
Want jij zegt "niet nu" en er komt ook niks van en jij kan rusten of slapen (en hebt onrechtstreeks uw goesting). Uw man daarentegen krijgt op dat vlak heel weinig zijn goesting.
Zoals in de post daarboven al stond: geen van ons 2 kreeg slaap... Laat staan mentale rust.
Het kan zijn dat uw situatie heel anders is en uw man in het huishouden niks deed, dan kan ik dat best begrijpen dat jij wel stikop bent en het van zijn kant vrij egoïstisch is om seks te willen.
Wacht, dit leest als: als ik wél meewerk in het huishouden "verdien" ik seks als man, help ik weinig mee, "verdien" ik dat niet. :unsure:
Los daarvan: alsof "stikkapot zijn" een wedstrijdje is wie er het meest "recht" op heeft? Zo werkt het toch ook niet?

Een verschil in libido, een dip in het seksleven lijkt me niet zo raar in een langdurige relatie. Soms is dat een probleem, soms gewoon een fase. Soms is er niets aan de hand en moet daar geen bepaald gewicht aan gehangen worden, soms is het een symptoom van veel grotere problemen.

En of je nu vindt dat onze relatie dan maar heel oppervlakkig klinkt als zoveel draait rond intimiteit, dan mag je dat gerust denken, maar verdikke het is toch wel enorm belangrijk.

Maar intimiteit is niet alleen seks :v. Het is net logisch dat zoveel draait rond intimiteit want dat is de kern van uw man-vrouw relatie. Dat dat voor u seks is, dat kan. Maar ik zou echt niet durven stellen dat dat voor mannen algemeen (of door de band genomen) zo is.

Met twee kleine kinderen (die eindelijk minder klein aant worden zijn), beide (min of meer voltijds) werkend, ziekte, en weinig opvangmogelijkheden in familie is het hier bij momenten vrij windstil geweest, en nog steeds niet echt op het pre-niveau geraakt. Op zich is dat nooit een probleem geweest (ook niet voor hem, No worries, ik doe hier geen aannames) zolang de intimiteit en aandacht voor elkaar maar goed zat. En dat kan dan zo simpel zijn als knuffelen voor het slapen gaan. Of verbaal maken hoezeer ge de ander nog wilt of aantrekkelijk vindt voor ge als een blok in slaap valt (tot kind 1 of 2 aan uw bed staat om 12-2-4u).

Kleine edit: hoe ge spreekt over moe zijn en evenveel redenen om moe te zijn als ge hetzelfde doet, dat komt raar over voor mij. De ene persoon is de andere niet. Mijn energie niveau ligt bv dramatisch laag. En zelfs als hebt ge de last eerlijk (of evenredig) verdeeld, allebei moe zijn kan ook betekenen dat ge allebei té moe zijt voor seks. Het gevoel hebben dat uw partner zijn/haar deel niet doet zal een dramatische weerslag hebben op uw seksleven, maar niet omdat de ene partner meer moe is dan de andere.

Laatst bewerkt:
Ik ga nu heel stereotiep klinken, maar wat ik zowel bij mezelf als bij heel veel andere vrienden van mij merk, is dat met het seksleven veel staat of valt.

Als dat goed is, dan pakken wij (mijn vrienden en ik) al die mindere momenten er enorm graag bij.
Als dat niet goed is, dan begonnen die mindere momenten alleen maar meer en meer tegen te steken.
Heel herkenbaar. De 2 weken nadat we seks hebben gaat het inderdaad heel wat beter. Maar dat valt dus maar 3x per jaar voor voor het ogenblik :unsure:.

Ik denk dat mannen dat gewoon heel anders beleven/ervaren (ik veralgemeen nu).

Ik denk dat mannen die vermoeidheid anders ervaren wat seks betreft. Om het plastisch en simpel uit te drukken, kunnen ze gewoon met een half suffe kop wel even aan hun piemel trekken en they are good to go :tongue: Seks hoeft ook geen uur te duren en 8 standjes te bevatten. Of wat luie seks, of samen masturberen, of... mannen zetten zich daar gewoon sneller overheen denk ik.

Denk ook niet dat de meeste mannen voor intimiteit gewoon even alleen op hun vrouw willen kruipen. Maar na wekenlang enkel kussen en knuffelen, wil je ook wel meer dan alleen dat.

Als ik hier een paar dagen eens wat minder kus of knuffel, krijg ik hier ook gemor van mijn partner. Terwijl mannen dat dan weer sneller op vlak van seks hebben (wederom, ik veralgemeen nu even)

Ik voel mij "gelukkig" dat wij bovenstaande zaken (nog?) niet ervaren. Los van het feit dat, vooral ik, vaak gefrustreerd rondloop wegens de frequentie ziek zijn loopt het eigenlijk wel goed. Ook qua tijd om zelf te poetsen, etc. momenteel nog geen klachten. Ik kan mijzelf wel snel wegcijferen heb ik gemerkt, mischien dat "de klop" nog gaat komen :) natuurlijk ook maar één kind en de vermoeidheid hebben we maar 7-8 maand meegemaakt dus misschien heb ik geen idee waarover ik babbel (ivgm andere situaties)

Om toch nog wat goed nieuws te brengen, net bevestiging gekregen dat onze dochter naar onze #1 school mag gaan :) dan toch geluk gehad met de 8 beschikbare plaatsen...

Ik voel mij "gelukkig" dat wij bovenstaande zaken (nog?) niet ervaren. Los van het feit dat, vooral ik, vaak gefrustreerd rondloop wegens de frequentie ziek zijn loopt het eigenlijk wel goed. Ook qua tijd om zelf te poetsen, etc. momenteel nog geen klachten. Ik kan mijzelf wel snel wegcijferen heb ik gemerkt, mischien dat "de klop" nog gaat komen :) natuurlijk ook maar één kind en de vermoeidheid hebben we maar 7-8 maand meegemaakt dus misschien heb ik geen idee waarover ik babbel (ivgm andere situaties)

Om toch nog wat goed nieuws te brengen, net bevestiging gekregen dat onze dochter naar onze #1 school mag gaan :) dan toch geluk gehad met de 8 beschikbare plaatsen...
Amai, 8 plekken is wel heel weinig. Hier mag ze ook naar keuze 1 (hoewel dat niet de dichtsbijzijnde was), maar die hadden 29 plekken ofzo.

Maar intimiteit is niet alleen seks :v. Het is net logisch dat zoveel draait rond intimiteit want dat is de kern van uw man-vrouw relatie. Dat dat voor u seks is, dat kan. Maar ik zou echt niet durven stellen dat dat voor mannen algemeen (of door de band genomen) zo is.

Met twee kleine kinderen (die eindelijk minder klein aant worden zijn), beide (min of meer voltijds) werkend, ziekte, en weinig opvangmogelijkheden in familie is het hier bij momenten vrij windstil geweest, en nog steeds niet echt op het pre-niveau geraakt. Op zich is dat nooit een probleem geweest (ook niet voor hem, No worries, ik doe hier geen aannames) zolang de intimiteit en aandacht voor elkaar maar goed zat. En dat kan dan zo simpel zijn als knuffelen voor het slapen gaan. Of verbaal maken hoezeer ge de ander nog wilt of aantrekkelijk vindt voor ge als een blok in slaap valt (tot kind 1 of 2 aan uw bed staat om 12-2-4u).

Kleine edit: hoe ge spreekt over moe zijn en evenveel redenen om moe te zijn als ge hetzelfde doet, dat komt raar over voor mij. De ene persoon is de andere niet. Mijn energie niveau ligt bv dramatisch laag. En zelfs als hebt ge de last eerlijk (of evenredig) verdeeld, allebei moe zijn kan ook betekenen dat ge allebei té moe zijt voor seks. Het gevoel hebben dat uw partner zijn/haar deel niet doet zal een dramatische weerslag hebben op uw seksleven, maar niet omdat de ene partner meer moe is dan de andere.
Ik kan echt niet nog meer mijn best doen om niet algemeen te praten. Ik heb het over mij en vrienden van mij.
Want ik weet hoe gevoelig het hier ligt om snel algemeen te praten.

Ook @Mulan: ik vind dat je als man niet kan verwachten dat uw vrouw 's avonds zin heeft als je haar de na het werk alleen laat opdraaien voor het huishouden. Dan is het vrij schandalig als je gaat klagen "mijn vrouw heeft nooit zin".
Als je evenveel doet in het huishouden, dan kan het uiteraard nog altijd zijn dat uw vrouw wel moe is omdat haar niveau lager is, maar dan kan ik wel begrijpen dat je je daar wel aan kan storen en een opmerking over zou maken.

Echt waar.

Om 20u gereserveerd in restaurant.
Om 19u madam naar boven met de kleine en die kleine etter slaapt nu nog niet hé.
3 kriezes later van alle gezinsleden zijn we ondertussen al een half uur te laat voor onze reservatie, slaapt hij nog niet en is heel de fucking avond naar de kloten.

Godverdomme zeg ik moet mij inhouden of ik stamp heel zijn kamer naar de kloten :rofl:
Da zou eens zo deugd doen zeg amai als hij toch nie wil slapen heeft hij toch zijn bed nie nodig

Net de enige avond in forever dat we eens iets gepland hebben moet dat weer gebeuren.

Echt waar.

Om 20u gereserveerd in restaurant.
Om 19u madam naar boven met de kleine en die kleine etter slaapt nu nog niet hé.
3 kriezes later van alle gezinsleden zijn we ondertussen al een half uur te laat voor onze reservatie, slaapt hij nog niet en is heel de fucking avond naar de kloten.

Godverdomme zeg ik moet mij inhouden of ik stamp heel zijn kamer naar de kloten :rofl:
Da zou eens zo deugd doen zeg amai als hij toch nie wil slapen heeft hij toch zijn bed nie nodig

Net de enige avond in forever dat we eens iets gepland hebben moet dat weer gebeuren.
Kan de persoon die bij de kleine blijft terwijl jullie een avondje weg zijn de kleine niet in bed steken of overnemen zodat jullie kunnen vertrekken?

Ik denk dat mannen die vermoeidheid anders ervaren wat seks betreft. Om het plastisch en simpel uit te drukken, kunnen ze gewoon met een half suffe kop wel even aan hun piemel trekken en they are good to go :tongue: Seks hoeft ook geen uur te duren en 8 standjes te bevatten. Of wat luie seks, of samen masturberen, of... mannen zetten zich daar gewoon sneller overheen denk ik.
Ik herken mezelf nu nekeer helemaal niet in gans uw beschrijving over wat vrouwen verwachten van seks :p.
Als vrouw kan dat allemaal ook snel als ge uzelf wat kent terwijl ge toch een beetje extra energie nodig hebt als man in de meeste standjes :Unsure:

Wie heeft er nog tijd (en energie) voor uitgebreide seks als er kinderen zijn :v

Ik herken mezelf nu nekeer helemaal niet in gans uw beschrijving over wat vrouwen verwachten van seks :p.
Als vrouw kan dat allemaal ook snel als ge uzelf wat kent terwijl ge toch een beetje extra energie nodig hebt als man in de meeste standjes :Unsure:

Wie heeft er nog tijd (en energie) voor uitgebreide seks als er kinderen zijn :v

1 of 2 keer per jaar zeker :tongue: ach nee, wat maak ik mezelf wijs...

Het gaat me niet zozeer over de verwachtingen, maar wel dat de stap naar die snelle seks (als je moe bent) volgens mij gewoon makkelijker gaat voor de man.

Als ik dan uit eigen ervaring spreek. Als ik vroeger ga slapen, omdat ik heel moe ben, maar mevrouw hier heeft nog zin, dan ben ik quasi altijd nog te overhalen. Omgekeerd... dat heeft een hele (een héle :tongue:) lage succes-rate :tongue:

"Doe is effe gewoon schat, het is al effe geleden". Zoiets? :unsure:

"Doe is effe gewoon schat, het is al effe geleden". Zoiets? :unsure:
daisy-chain-1538039182.gif

Als ik dan uit eigen ervaring spreek. Als ik vroeger ga slapen, omdat ik heel moe ben, maar mevrouw hier heeft nog zin, dan ben ik quasi altijd nog te overhalen. Omgekeerd... dat heeft een hele (een héle :tongue:) lage succes-rate :tongue:
Als mijne man heel moe is dan raakt die zijn hoofd (ik had eerst kop geschreven, maar voor alle duidelijkheid...) het kussen en het is game over :'). Kheb de indruk dat ik gemakkelijker te overhalen ben (zelfs als hij mij halfslapend wakker maakt snachts) maar dat blijft hem om een of andere reden toch ook altijd verbazen :thinking:

Net het nieuws gekregen dat het vruchtje gestopt is met groeien. Het was nog allemaal heel pril, nog geen 7 weken, maar ik ben er echt al kapot van... Als ik nog maar denk aan alles wat nog gaat komen nu, wil ik in mijn bed kruipen en er 5 maanden niet uit komen

Net het nieuws gekregen dat het vruchtje gestopt is met groeien. Het was nog allemaal heel pril, nog geen 7 weken, maar ik ben er echt al kapot van... Als ik nog maar denk aan alles wat nog gaat komen nu, wil ik in mijn bed kruipen en er 5 maanden niet uit komen
Heel veel sterkte! :support:

Terug
Bovenaan