Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier is er enkel een veto tegen paardrijden, maar ik ga toch ook niet dolenthousiast zijn als ze zou gaan voetballen :p
Paardrijden wil ik eigenlijk ook niet. Dat en voetbal.
Paardrijden is op zich ook niet zonder gevaar I guess en kost ook gewoon te veel geld.

Probleem is, zijn meter heeft 2 paarden :sop:

Paardrijden is op zich ook niet zonder gevaar I guess en kost ook gewoon te veel geld.

Probleem is, zijn meter heeft 2 paarden :sop:
Paardrijden is hier een combinatie van:
1) gevaar, niet enkel vallen, maar ken genoeg mensen die in het ziekenhuis zijn belandt na een stamp van een paard.
2) Veel gedoe, een paard is een levend wezen en eens de "fase" voorbij is moet je daar nog altijd voor zorgen
3) kostprijs...

Moest ik ooit een zoon hebben, zou ik graag hebben dat hij gaat voetballen. Uiteraard indien hij zelf wilt. Toch een grote voorkeur voor een teamsport.

Voor mijn dochter alles behalve paardrijden. Al gaat ze dan niet snel van straat geraken, wat weer positief is voor de papa :unsure:

Ergens kan je toch wel verwachten dat die vrijwilligers een klein beetje op de hoogte gebracht worden van wat modernere opvoedings-technieken etc? Als je als vrijwilliger in een rusthuis gaat werken, ga je daar toch ook niet verkondigen dat iedereen boven de 70 eigenlijk toch oud genoeg is om te sterven?
Opvattingen van vroeger is niet hetzelfde als zeggen dat mensen mogen sterven hé, wat een vergelijking is dat nu. Alsof een verpleegster in een rusthuis die al 40 jaar geen opleidingen meer heeft gevolgd zoiets zou verkondigen.
Moest ik ooit een zoon hebben, zou ik graag hebben dat hij gaat voetballen. Uiteraard indien hij zelf wilt. Toch een grote voorkeur voor een teamsport.

Voor mijn dochter alles behalve paardrijden. Al gaat ze dan niet snel van straat geraken, wat weer positief is voor de papa :unsure:
Wel van het straat, maar met iemand anders met paarden hé. En al de vrienden zullen ook paarden hebben. Op elk feest zal het paard gespreksonderwerp 1 zijn. Dit paard zal ook sterk figureren in de trouwfoto. Op dat vlak is het als vader misschien net het pijnlijkst, in plaats van op een bepaalde leeftijd van de troon gestoten te worden als "de man in het leven van" door een lief, is dat ergens rond de 10 jaar door een paard :unsure:

Ik ben er maar mee aan het lachen, maar paardenvolk is soms toch iets speciaal.

Opvattingen van vroeger is niet hetzelfde als zeggen dat mensen mogen sterven hé, wat een vergelijking is dat nu. Alsof een verpleegster in een rusthuis die al 40 jaar geen opleidingen meer heeft gevolgd zoiets zou verkondigen.

Wel van het straat, maar met iemand anders met paarden hé. En al de vrienden zullen ook paarden hebben. Op elk feest zal het paard gespreksonderwerp 1 zijn. Dit paard zal ook sterk figureren in de trouwfoto. Op dat vlak is het als vader misschien net het pijnlijkst, in plaats van op een bepaalde leeftijd van de troon gestoten te worden als "de man in het leven van" door een lief, is dat ergens rond de 10 jaar door een paard :unsure:

Ik ben er maar mee aan het lachen, maar paardenvolk is soms toch iets speciaal.
Oké, ik ben overtuigd. Paarden hebben alleen maar nadelen. Veto!!!!!!!

Gezien verplegers in rusthuizen mensen proberen te vermoorden door insuline tussen hun tenen in te spuiten, zou ik daar zo zeker niet van zijn :p
Een voorbeeld dat effectief voorvalt: een 85-jarige bewoner in een rusthuis heeft een operatie gehad en het doktersadvies is dat hij best geen vettig eten eet. Dan wil je toch ook niet dat daar een verpleegster elke keer begint te zagen als hij iets vettig eet?

Gezien verplegers in rusthuizen mensen proberen te vermoorden door insuline tussen hun tenen in te spuiten, zou ik daar zo zeker niet van zijn :p
Een voorbeeld dat effectief voorvalt: een 85-jarige bewoner in een rusthuis heeft een operatie gehad en het doktersadvies is dat hij best geen vettig eten eet. Dan wil je toch ook niet dat daar een verpleegster elke keer begint te zagen als hij iets vettig eet?
Punt was dat je van wat gepensioneerde bomma's die vrijwilliger spelen bij kind en gezin recente kennis verwacht over opvoedingspsychologie, en ik vind dat niet realistisch. Het ontbreken daarvan gelijk stellen aan in een rusthuis werken en verkondigen dat 70 jaar oud genoeg is, vind ik nonsens. Verder zie ik niet waarom verder gaan over hypothetische rusthuisverplegers nuttig is.

Dat zijn hier ook de veto's -- Iedere keer we paarden tegenkomen tijdens de wandeling, spreekt @Coolguy over stoofvlees en biefstuk. 😇

Haar Smartmax-beestjes heten ook Spekkie, Kebab, Stoofvlees en Biefstuk. Tussen het paard en de koe kan af en toe de naam gewisseld worden. 😆

Dat paardrijden veto blijft hier natuurlijk wat moeilijk aangezien de schoonzus paarden heeft en ze hem soms eens meeneemt, kunnen dat moeilijk weigeren i guess...

Maar allé hij toont weinig interesse voorlopig :p

Dat is precies echt verschillende per vestiging, want ik hoor op mijn werk daar ook geklaag over. Maar die oudere dames die meten en wegen en doen een klappeke maar doen geen uitspraken over 'het resultaat'. En de dokter en de verpleegster die zijn ook altijd chill, ook al zit ze niet altijd mooi op de curve, dat is bij ons geen ding. Die gaan daar zelfs allemaal vrij licht over vind ik :D Ik kom daar dan soms met een shitload aan vragen aan, en het is meestal allemaal ok. Of gevoel volgen, of kies maar zelf ofzo. Dus hier helemaal geen klachten over.

En ze moet binnen 2 weken ook die vaccin krijgen :D Dat is denk ik dan voorlopig de laatste tot ze een jaar of 5 zijn denk ik.
1ste leerjaar;) binnen de basisvaccinaties toch. Dan heb ik het niet over extra's als meningitis B/varicella/fsme waar sommige ouders voor kiezen

Ik vermoed dat de dochter windpokken heeft. De dokter, een beginnende stagiaire, wist het niet zeker, helaas. Hopelijk is het een milde variant en is ze er snel vanaf.

Ik denk dat mensen hun verwachtingen voor gepensioneerde vrijwilligers toch eens moeten bijstellen, hoe sommigen hier schijnen te denken dat iedereen maar thuis moet zijn in de kinderpsychologie...we zullen anders Kind en Gezin betalend maken aan een paar honderd euro per maand? :unsure:
Akkoord maar een beetje mensenkennis kan geen kwaad denk ik dan toch (heeft zelf niks met kinderpsychologie te maken) - als een kind krijst en het beertje dat je als een ADHDer voor haar hoofd zit te schuddenwegduwt is het IMO wel vrij duidelijk dat ze er niks moet van weten. Maar bon, ik heb ze erover aangesproken.

Het casual racisme mag ook wel achterwege blijven.

anyway, gisteren had ze tegen de middag 38.9c koorts van de prikjes maar eigenlijk niks op aan te merken :unsure: vandaag alweer "normaal"

@Wilcao hier ook team "geen paarden" :coolbrows: voetbal mag altijd!

Akkoord maar een beetje mensenkennis kan geen kwaad denk ik dan toch (heeft zelf niks met kinderpsychologie te maken) - als een kind krijst en het beertje dat je als een ADHDer voor haar hoofd zit te schuddenwegduwt is het IMO wel vrij duidelijk dat ze er niks moet van weten. Maar bon, ik heb ze erover aangesproken.

Het casual racisme mag ook wel achterwege blijven.

anyway, gisteren had ze tegen de middag 38.9c koorts van de prikjes maar eigenlijk niks op aan te merken :unsure: vandaag alweer "normaal"

@Wilcao hier ook team "geen paarden" :coolbrows: voetbal mag altijd!
Ja, ik zou daar ook wel op reageren hoor. Dat casual racism zeker (mijn vrouw is niet van hier dus ik herken dat wel). Bij ons valt er niet echt te klagen, dat zijn twee gezellige bomma's die daar denk ik zitten om zich bezig te houden en omdat ze graag kinderen hebben. Efficiënt is het niet natuurlijk, de tweede keer hadden ze onze dochter gemeten en had ze 57 ipv 52 opgeschreven, wat dan bij de arts een curve gaf die omhoog schoot. Mij leek dat niet zo'n drama, aangezien dat meten sowieso nogal inaccuraat is, maar die bomma was in alle staten dan :unsure:

Naar hobby's toe is het, door thuisonderwijs, wel een verplichting.

De 2 oudste doen karate (2 trainingen in de week en af en toe in het weekend wedstrijd of een stage) skateboardlessen en 2 wekelijks scouts.

Oudste doet daarbij nog musicalles en drumles

Het probleem bij de oudste is dat hij alles wilt doen

2de is het tegenovergestelde, heeft juist zijn zwemdiploma gehaald en we hebben hem moeten beloven om hem nooit nog op een zwemles te zetten.

Heeft ook gitaarles gehad, staat een beetje in hold omdat hij het wel leuk vindt om naar de les te gaan (goede gitaarleraar) maar thuis eigenlijk er niet naar omkijkt. Geeft aan dat hij te veel hobbies heeft, maar wil eigenlijk de hele tijd filmpjes kijken op YouTube

Nummer 3 heeft juist zijn reeks multimove achter de rug, geeft aan volgend jaar atletiek te willen doen, doet heel graag mee aan loopwedstrijden, volgend jaar zou hij oud genoeg zijn. Wilt op termijn ook gaan skaten, karate dan weer niet. Scouts ook weer wel op termijn. Sport ook mee met als papa aan het gewichtheffen is

Jongste van 2 nog niets, waarschijnlijk ook beginnen met multimove, praat nu al dat ze karate wil doen en waarschijnlijk ook scouts.

Dus goed gevulde agenda en gezien ik enkel een rijbewijs heb, mag ik veel taxi zijn.

Met de windpokkerige (maar speelse) dochter naar Albert Heijn geweest. Noot aan mezelf: de gang met het speelhoekje NIET ingaan. Haar daar wegkrijgen is gegarandeerd drama.

De dochter van 1,5j heeft opeenvolgend griep, oorontsteking, en buikgriep gehad, en wordt sinds vorige week standaard om half 6 wakker (daarvoor half 7). Ik hou de moed er in dat het vroeger altijd overging zodra het ziek zijn passeerde, maar dit is toch een halfuurtje te vroeg voor mij :sleep:

Afgelopen weekend is de kleine voor het eerst uit eigen beweging op de trap beginnen klimmen. Gisteren zat ik op de WC en mijn vrouw was zijn flesjes aan het wassen. Poortje was niet goed dicht en de kleine zat al op de trap. Vrouw in paniek en waarschijnlijk door haar verschieten de kleine verschoten en een paar treden naar beneden gerold...

Zij heeft natuurlijk geen oog toe gedaan en een schuldgevoel van hier tot Tokyo. Kleine heeft alleen een buil, voor de rest zat hij 10 min later alweer te kruipen en spelen.

Terug
Bovenaan