Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik word omgeven door ouders die hun kinderen op 500 verschillende hobbies per week sturen.

En als ik aan onze oudste vraag of hij iets wil doen van sport: nope, jeugdbeweging: nope, muziek? nope!

wat wil je dan? Thuis met lego spelen.... ok dan.

Best niet pushen zeker?
Ik heb het liever zo, ze mogen hier max. 2 (actieve) hobbies kiezen, wij zijn geen gezin om dan elke dag weg te zijn van elkaar en constant taxi te spelen.
Van mij mogen ze doen wat ze willen, behalve voetbal (écht geen zin om elke zondag in de kou naar die match te gaan staan kijken tussen die roep-ouders (en ja, ik hoor die soms tot hier roepen als de wind wat verkeerd zit)
HELA MANNEKE
Ja maar dan wil ik hem wel zien spelen hé.. Zou me ongelofelijk schuldig voelen dat ik dan moet vertrekken
Onze oudste zoon heeft zwemles gevolgd tot hij goed kon zwemmen, toen wou hij niet meer en dat hebben we niet meer gepusht. Hij wou dan gaan voetballen en dat doet hij nu sinds september. Nu, als ge met roepen schelden en dergelijke bedoelt ben ik akkoord. Ik moedig enkel mijn eigen kind (en zijn medespelertjes) aan.

Jongste zoontje (4) wil momenteel ook niks doen van hobbies, maar ook daar gaan we hem wel inschrijven voor zwemlessen, omdat we dat gewoon heel belangrijk vinden dat ze dat kunnen.

Ik zit zelf net in dubio, ik wil alle matchen van mijn zoontje(s) kunnen zien, maar ik twijfel er over om zelf trainer te worden en dan wordt dat al moeilijk te combineren.

Hier hebben ze toch ook geen interesse voor iets van hobby's te doen. De oudste heeft wel een jaar of 2 verplicht gezwommen om het te leren. De jongste is nu ook bezig daarmee.
Voor de rest geen interesse. Enige dat ze leuk vinden is om de 2 weken de jeugdbeweging (en gelukkig beide zodat we een rustige zondagnamiddag hebben en niet te veel taxi moeten spelen). Dat is geen probleem om ze naartoe te krijgen.
Maar anders niets dat ze echt willen. De oudste wou op een bepaald moment wel iets van muziek doen, maar toen het moment van de oefenlessen er was wou hij niet meer gaan. Bij de oudste hebben we zo het gevoel dat zijn diabetes daar op een manier wel meedraait. Jeugdbeweging deed hij al de moment dat hij de diagnose kreeg, dus vermoeden we dat hij daarom toch nog zo makkelijk gaat.

Ik word omgeven door ouders die hun kinderen op 500 verschillende hobbies per week sturen.

En als ik aan onze oudste vraag of hij iets wil doen van sport: nope, jeugdbeweging: nope, muziek? nope!

wat wil je dan? Thuis met lego spelen.... ok dan.

Best niet pushen zeker?
Tuurlijk wel! méér lego!

Ik hoop hier ook dat het gene voetballer gaat worden ze.

Ik heb nog nooit in mijn leven een voetbal match gezien.
Ik haat voetbal, misschien niet voetbal op zich, maar wel de voetbal wereld is echt een verziekte wereld van te veel geld en hooligans.

En ik heb dus ook absoluut geen zin om elk weekend naar de fucking voetbal te gaan :p

Ik kruis mijn vingers toch ook dat ze niet gaan afkomen met voetbal als hobby. Qua mentaliteit een door en door zieke sport.

Voetbal was hier ook een veto :'). Hij heeft er wel achter gevraag omdat daar toch altijd redelijk wat kindjes uit de klas bijzitten maar dat zou hem echt ongelukkig maken. Ik heb hem dan floorbal voorgesteld en hij was eerst enthousiast maar 9 maand verder is hij precies niet meer zo enthousiast dus we zullen dat eens bekijken of hij dat nog wel wilt doen. Denk dat ploegsporten misschien niet zo zijn ding zijn.

@Tomski : ze zitten allebei bij de zwemclub dus ik verschijt daar al genoeg geld aan :v

Hier worden ze gestimuleerd om sport te doen, wij zijn allebei ploegsporters en weten hoe waardevol zoiets is. Je kan overal gaan uitproberen, bij quasi elke sportclub kan je een aantal keer gratis proberen. Als ze wat ouder worden gaan ze zelf wel richting geven waar hun interesses liggen, er is niets mis met verschillende sporten te proberen als kind. Op jonge leeftijd zijn veel sporten ook meer een soort bewegingsscholen dan effectief al de sport zelf. Het is ook interessanter om kinderen wat te begeleiden in een sport waar ze mogelijks meer talent in hebben imo. Als jeugdtrainer heb ik al genoeg kinderen gezien die in de verkeerde sport zitten.

Op dit moment doet de oudste sinds september aan voetbal toen de mama van zijn beste vriendje vroeg om eens mee te gaan. Het is zeker niet mijn favoriete sport, maar om het te gaan verbieden - dat vind ik een brug te ver. Het is toch vooral hoe je er als ouder zelf met omgaat, er zijn clubs die inzetten op positief gedrag naast de lijn en een beetje karakter kweken mag wel.

Laatst bewerkt:
Net terug van bij K&G voor het meningokokken ACWY-vaccin.

Jezus wat haat ik die gepensioneerde vrouwen die daar zitten voor het gewicht/lengte met een passie.

Net terug van bij K&G voor het meningokokken ACWY-vaccin.

Jezus wat haat ik die gepensioneerde vrouwen die daar zitten voor het gewicht/lengte met een passie.
Dat is precies echt verschillende per vestiging, want ik hoor op mijn werk daar ook geklaag over. Maar die oudere dames die meten en wegen en doen een klappeke maar doen geen uitspraken over 'het resultaat'. En de dokter en de verpleegster die zijn ook altijd chill, ook al zit ze niet altijd mooi op de curve, dat is bij ons geen ding. Die gaan daar zelfs allemaal vrij licht over vind ik :D Ik kom daar dan soms met een shitload aan vragen aan, en het is meestal allemaal ok. Of gevoel volgen, of kies maar zelf ofzo. Dus hier helemaal geen klachten over.

En ze moet binnen 2 weken ook die vaccin krijgen :D Dat is denk ik dan voorlopig de laatste tot ze een jaar of 5 zijn denk ik.

Ik hoop hier ook dat het gene voetballer gaat worden ze.

Ik heb nog nooit in mijn leven een voetbal match gezien.
Ik haat voetbal, misschien niet voetbal op zich, maar wel de voetbal wereld is echt een verziekte wereld van te veel geld en hooligans.

En ik heb dus ook absoluut geen zin om elk weekend naar de fucking voetbal te gaan :p
Hier is er enkel een veto tegen paardrijden, maar ik ga toch ook niet dolenthousiast zijn als ze zou gaan voetballen :P

Dat is precies echt verschillende per vestiging, want ik hoor op mijn werk daar ook geklaag over. Maar die oudere dames die meten en wegen en doen een klappeke maar doen geen uitspraken over 'het resultaat'. En de dokter en de verpleegster die zijn ook altijd chill, ook al zit ze niet altijd mooi op de curve, dat is bij ons geen ding. Die gaan daar zelfs allemaal vrij licht over vind ik :D Ik kom daar dan soms met een shitload aan vragen aan, en het is meestal allemaal ok. Of gevoel volgen, of kies maar zelf ofzo. Dus hier helemaal geen klachten over.

En ze moet binnen 2 weken ook die vaccin krijgen :D Dat is denk ik dan voorlopig de laatste tot ze een jaar of 5 zijn denk ik.
Hier zijn het echt Eigen Kweek/Nonkels toestanden in Kortrijk.

Steeds onze dochter aanspreken als "hij/zijn" (whatever, tot daar aan toe) maar bv. gisteren was onze dochter compleet over haar toeren door de prikjes en bleef ze maar met een beertje op 2-3cm van haar gezicht schudden en lawaai maken. Echt shut the fuck up, overduidelijk overprikkeld, laat ze gerust. Heb het vrij snel duidelijk gemaakt.

Tegen ieder allochtoon koppel dat binnenkwam ook commentaar dat ze niet of slecht Nederlands spraken.

"you here 3 years and you spreek no goed nederlands??"
"you may neem off de broek from your kindje é nu"

of als het allochtoon koppel (of enkel de mama/papa) in perfect Nederlands antwoorden "amai jij kan goed Nederlands spreken"

maar bon, we zijn er nu inderdaad even van verlost... (en ja ik weet het, je kan de vaccins ook bij de dokter laten plaatsen)

Hier zijn het echt Eigen Kweek/Nonkels toestanden in Kortrijk.

Steeds onze dochter aanspreken als "hij/zijn" (whatever, tot daar aan toe) maar bv. gisteren was onze dochter compleet over haar toeren door de prikjes en bleef ze maar met een beertje op 2-3cm van haar gezicht schudden en lawaai maken. Echt shut the fuck up, overduidelijk overprikkeld, laat ze gerust. Heb het vrij snel duidelijk gemaakt.

Tegen ieder allochtoon koppel dat binnenkwam ook commentaar dat ze niet of slecht Nederlands spraken.

"you here 3 years and you spreek no goed nederlands??"
"you may neem off de broek from your kindje é nu"

of als het allochtoon koppel (of enkel de mama/papa) in perfect Nederlands antwoorden "amai jij kan goed Nederlands spreken"

maar bon, we zijn er nu inderdaad even van verlost... (en ja ik weet het, je kan de vaccins ook bij de dokter laten plaatsen)
Of omgekeerd: "amai seg, niks geweend, hoe flink!". Als ge denkt dat kinderen die wenen omdat ge ze net een spuit hebt gestoken, niet flink zijn, dan hoort ge misschien daar niet helemaal thuis...

Ik heb speciaal om de opmerkingen tegen te gaan, vooraan in dat plasticje dat rond het boekje zit nog één van haar allereerste foto's zitten waarop ze in de couveuse ligt met al haar kabels, en ook eentje van toen ze eindelijk van haar maagsonde, de laatste kabel, af was. Gewoon om te laten zien dat ze van ver komt. Dan krijg je geen commentaar op haar lengte en gewicht hoor. 😈

Van de madammekes heb ik niet zo veel last, ik ben eerder kwaad geweest op de verpleegster (stoom komt nog uit mijn oren als ik eraan terug denk) - de dokter is hier ook een lieve.

Wat zijn dan al die dingen die daar gebeuren of gezegd worden? Hier toch al de nodige K&G medewerkers gezien en nog nooit klachten gehad. Zelfs eerder het tegendeel.

Ik denk dat mensen hun verwachtingen voor gepensioneerde vrijwilligers toch eens moeten bijstellen, hoe sommigen hier schijnen te denken dat iedereen maar thuis moet zijn in de kinderpsychologie...we zullen anders Kind en Gezin betalend maken aan een paar honderd euro per maand? :unsure:

Anyway, ik hoop ook op geen voetbal. Fuck dat.

Ik denk dat mensen hun verwachtingen voor gepensioneerde vrijwilligers toch eens moeten bijstellen, hoe sommigen hier schijnen te denken dat iedereen maar thuis moet zijn in de kinderpsychologie...we zullen anders Kind en Gezin betalend maken aan een paar honderd euro per maand? :unsure:

Anyway, ik hoop ook op geen voetbal. Fuck dat.
Ergens kan je toch wel verwachten dat die vrijwilligers een klein beetje op de hoogte gebracht worden van wat modernere opvoedings-technieken etc? Als je als vrijwilliger in een rusthuis gaat werken, ga je daar toch ook niet verkondigen dat iedereen boven de 70 eigenlijk toch oud genoeg is om te sterven?

Terug
Bovenaan