Ik heb het liever zo, ze mogen hier max. 2 (actieve) hobbies kiezen, wij zijn geen gezin om dan elke dag weg te zijn van elkaar en constant taxi te spelen.Ik word omgeven door ouders die hun kinderen op 500 verschillende hobbies per week sturen.
En als ik aan onze oudste vraag of hij iets wil doen van sport: nope, jeugdbeweging: nope, muziek? nope!
wat wil je dan? Thuis met lego spelen.... ok dan.
Best niet pushen zeker?
HELA MANNEKEVan mij mogen ze doen wat ze willen, behalve voetbal (écht geen zin om elke zondag in de kou naar die match te gaan staan kijken tussen die roep-ouders (en ja, ik hoor die soms tot hier roepen als de wind wat verkeerd zit)
Onze oudste zoon heeft zwemles gevolgd tot hij goed kon zwemmen, toen wou hij niet meer en dat hebben we niet meer gepusht. Hij wou dan gaan voetballen en dat doet hij nu sinds september. Nu, als ge met roepen schelden en dergelijke bedoelt ben ik akkoord. Ik moedig enkel mijn eigen kind (en zijn medespelertjes) aan.Ja maar dan wil ik hem wel zien spelen hé.. Zou me ongelofelijk schuldig voelen dat ik dan moet vertrekken
Jongste zoontje (4) wil momenteel ook niks doen van hobbies, maar ook daar gaan we hem wel inschrijven voor zwemlessen, omdat we dat gewoon heel belangrijk vinden dat ze dat kunnen.
Ik zit zelf net in dubio, ik wil alle matchen van mijn zoontje(s) kunnen zien, maar ik twijfel er over om zelf trainer te worden en dan wordt dat al moeilijk te combineren.

.
Ik kom daar dan soms met een shitload aan vragen aan, en het is meestal allemaal ok. Of gevoel volgen, of kies maar zelf ofzo. Dus hier helemaal geen klachten over.