Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Beladen vraag, maar zijn dat soms dochters dat jullie hebben?
Hier 2 jongens en dat gebeurt niet.

Af en toe een woede-aanval, maar dan mogen ze een half minuutje afkoelen in de hoek.

Kan je ook niet iets antwoorden in de trant van: 'Ah, ik mag niet komen? Als ik niet mag komen dan krijg je geen feest.'
Vriend van mij heeft een zoon en een dochter, en die had me al geantwoord dat meisjes dat meer hebben, misschien ist toeval, misschien ook niet :-)

Af en toe een woede-aanval, maar dan mogen ze een half minuutje afkoelen in de hoek.

Kan je ook niet iets antwoorden in de trant van: 'Ah, ik mag niet komen? Als ik niet mag komen dan krijg je geen feest.'
Hier zijn het allemaal dramaqueen, de ene al erger dan de andere met elk hun eigen strategie.

Oudste kwaad weglopen, 2de in wolverine modus gaan en woedend roepen en tieren, 3de zich laten neervallen zeggen dat zijn benen moe zijn, 4de (de dochter) zet de aanval in of duwt iedereen weg met de woorden jij weg gaan

Mijn reactie: hebben ze toch van hun moeder ze

die van ons heeft daar de laatste 2 weken precies ook last van bij het slapen gaan, als we haar kamer verlaten.

Momenteel al bij al oké maar soms kan ze echt een scène maken
Bij ons ook zoiets. En vroeger legde ik haar wel eens neer in de kamer, met wat speelgoed en deed ik kleine dingen in de keuken ofzo, maar zodra je uit zicht bent, is het drama.

Lol, mijn zoon van 4 is de laatste tijd ook begonnen met iedereen uit te nodigen op zijn feestje. Of de uitnodiging in te trekken...
Hij dreigt soms zelfs dat hij niet meer met ons gaat spelen (fijne by me).
Ik zie niet in waarom ge daar als ouder zo in mee zou moeten gaan, dat is een manier om hun gevoelens te uiten dus kijk naar de achterliggende boodschap niet wat ze letterlijk zeggen.

Mijn oudste zoon is minder dramatisch (en ook gewoon op een heel andere manier/andere triggers). Ik zie echt geen link met geslacht.

Ik zie echt geen link met geslacht.
Kan best hoor, vroeg het me alleen af omdat zulke psychologische oorlogvoering hier niet voorvalt en ik kan niet vergelijken omdat ik enkel jongens heb.

Vond het leuk toen ze op een leeftijd kwamen dat ze begonnen te argumenten, je krijgt zo een inkijk hoe hun ontwikkelend verstand werkt.
Meestal is een consensus ook mogelijk, itt Pol & Actua hier. 😅

Ik zie niet in waarom ge daar als ouder zo in mee zou moeten gaan, dat is een manier om hun gevoelens te uiten dus kijk naar de achterliggende boodschap niet wat ze letterlijk zeggen.
Dat doe je natuurlijk ook, maar meestal is de achterliggende boodschap: 'ik wil mijn goesting, maar krijg ze niet!'. :laugh:

Als het haar goesting niet is hier, mogen we niet naar haar ponyfeestje en de andere ouder wel. :rofl: Ik lig elke keer weer in een deuk. 10 minuten later mag ik alweer wel komen.

Hier is dat de jongste vooral :lol:

Papa, nu ben je mijn beste vriend niet meer. :mad:

Ok man, maar jij dan ook niet meer de mijne.

1sec later

Ok papa, je bent dan wel weer mijn beste vriend *knuffel*

:lol:

Ik moet zeggen als hij zo in een driftbui zegt van "jij bent niet meer mijn vriend".

Awel in het begin raakte me dat toch wel een beetje hahaha ocharme het ventje.

Ik moet zeggen als hij zo in een driftbui zegt van "jij bent niet meer mijn vriend".

Awel in het begin raakte me dat toch wel een beetje hahaha ocharme het ventje.
Langs de andere kant vind iedereen het doodnormaal dat uw hart smelt als ze zeggen "ik hou van jou papa". Terwijl dat net evenveel betekent hoor :P

Als het haar goesting niet is hier, mogen we niet naar haar ponyfeestje en de andere ouder wel. :rofl: Ik lig elke keer weer in een deuk. 10 minuten later mag ik alweer wel komen.
Haha, hier exact hetzelfde. Ze moet in haar kamer blijven tot de slaapwekker groen is. Wil ze dat niet doen dus is ze even boos op mama. Stomp stomp stomp naar onze kamer: en jij mag niet naar mijn boerderijfeestje komen!! En papa wel!!
En stomp stomp terug naar haar kamer

Hier werd ik om 7u wakker gemaakt door zoonlief die opeens in mijn oor "BOEE!" riep...
Toen ik humeurig zei dat ik dat helemaal niet grappig vond zei hij met een zeer uitgestreken gezicht: "ik lach toch ook niet."

Hier werd ik om 7u wakker gemaakt door zoonlief die opeens in mijn oor "BOEE!" riep...
Toen ik humeurig zei dat ik dat helemaal niet grappig vond zei hij met een zeer uitgestreken gezicht: "ik lach toch ook niet."
Lang leve de kleine die het deurhekje respecteert! 😍

(Brulde ze me om 6u20 evengoed wakker dat ze wou opstaan hoor! 🙈)

Om 4u snachts roept hij tegenwoordig al, "mag ik opstaan?"
En dan een half uur wenen als hij niet mag :p

Maar allé, hij is wel nog nooit op eigen initiatief uit zijn bed gekomen eigenlijk.

Lang leve de kleine die het deurhekje respecteert! 😍

(Brulde ze me om 6u20 evengoed wakker dat ze wou opstaan hoor! 🙈)
Die van ons: nummer 1 had dat ding op twee minuten open (dan ben je alleen beneden en denk je dat hij in bed zit, om dan die deur te horen open kraken en stapjes op de trap te horen) en nummer 2 zwierde heel zijn peuter-zelf er gewoon over. Geen geroep of gebrul, improvise - adapt - overcome.

Toen mijn oudste peuterpuberde tussen twee en drie, weigerde hij vaak verder ‘op de voetjes’ en dan zette ik mij gewoon naast hem op het voetpad, zelfs in de winkelstraat. Jij niet bougeren? Ah, ik dan ook niet. Mensen keken wel eens raar.

En wat was het resultaat dan? Liep hij dan toch verder?
De onze (14 maanden), leert nu buiten stappen met schoentjes aan. En het gaat goed, maar soms doet ze dat dus ook ineens 'poef op de grond'. Dan pak ik die onder haar armen en laat haar stappen, dan trekt ze half haar benen op. maja ze moet niet gewoon gaan zitten buiten hé. Is dan vaak als ze richting straat wil lopen en ik haar corrigeer om terug naar de tuin te lopen.

Terug
Bovenaan