Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik dàcht dat ik wist wat projectielbraken was, maar gisteren voor de eerste keer ook echt gehad. Geen idee waarom, want ze is niet ziek :unsure:
Geef ze de fles, na 10ml gedronken te hebben voelt het alsof ze een boertje wil laten, dus ik houd ze schoon rechtop.

Spuit het er ineens echt uit, niet normaal. Gelukkig schoon op papa gemikt ipv op de zetel :p

En dan twee minuten derna beginnen krijsen van de honger, ik snap er niets van

Ik dàcht dat ik wist wat projectielbraken was, maar gisteren voor de eerste keer ook echt gehad. Geen idee waarom, want ze is niet ziek :unsure:
Geef ze de fles, na 10ml gedronken te hebben voelt het alsof ze een boertje wil laten, dus ik houd ze schoon rechtop.

Spuit het er ineens echt uit, niet normaal. Gelukkig schoon op papa gemikt ipv op de zetel :p

En dan twee minuten derna beginnen krijsen van de honger, ik snap er niets van
Te snel gedronken? Zo heb ik dat ooit eens voorgehad.

Gisteren dochterliefs ogen laten controleren in't ziekenhuis. Meteen brillen, plus afplakken en op termijn waarschijnlijk een operatie voor het scheel kijken. Logisch brein was meteen mee, emotioneel was vooral die toekomstige operatie een harde, maar vandaag gaan we weer voort.

Madame weer met haar timing, we zijn thuisgekomen en ze had 39,4° koorts. 🤦‍♀️
Vandaag gelukkig al beter, maar toch niet naar de opvang kunnen gaan. Ze zit een dagje bij de grootouders.

Gisteren dochterliefs ogen laten controleren in't ziekenhuis. Meteen brillen, plus afplakken en op termijn waarschijnlijk een operatie voor het scheel kijken. Logisch brein was meteen mee, emotioneel was vooral die toekomstige operatie een harde, maar vandaag gaan we weer voort.

Madame weer met haar timing, we zijn thuisgekomen en ze had 39,4° koorts. 🤦‍♀️
Vandaag gelukkig al beter, maar toch niet naar de opvang kunnen gaan. Ze zit een dagje bij de grootouders.
Die operatie "moet" ook niet he...
Ik mocht zelf kiezen van mijn ouders, en heb nooit de "nood" gevoeld me daaraan te laten opereren. Maar ik wist als kind wel dat ik het maar te vragen had. Ik had 1 flapoor en daar heb ik me wel aan laten opereren, ook dat was iets dat ik mocht kiezen van mijn ouders. Ik was 9j toen ik die weg liet werken. (Mijn moeder keek als kind zelf scheel en dat is er bij haar volledig uitgegroeid, daarom dat ze het advies -waar ze echt gezeik voor gekregen heeft! - naast zich neer legde toen. Bij mij valt het enkel op als ik moe ben. Chronisch dus de laatste 6j. 😭)

Mijn beste vriend heeft als dertiger zich laten opereren aan zijn ene oog, enkele jaren later zag je er helaas niets meer van. Dus als je oudergevoel er tegenop ziet, doe het dan niet tot ze het zelf wil. 😉

Die operatie "moet" ook niet he...
Ik mocht zelf kiezen van mijn ouders, en heb nooit de "nood" gevoeld me daaraan te laten opereren. Maar ik wist als kind wel dat ik het maar te vragen had. Ik had 1 flapoor en daar heb ik me wel aan laten opereren, ook dat was iets dat ik mocht kiezen van mijn ouders. Ik was 9j toen ik die weg liet werken. (Mijn moeder keek als kind zelf scheel en dat is er bij haar volledig uitgegroeid, daarom dat ze het advies -waar ze echt gezeik voor gekregen heeft! - naast zich neer legde toen. Bij mij valt het enkel op als ik moe ben. Chronisch dus de laatste 6j. 😭)

Mijn beste vriend heeft als dertiger zich laten opereren aan zijn ene oog, enkele jaren later zag je er helaas niets meer van. Dus als je oudergevoel er tegenop ziet, doe het dan niet tot ze het zelf wil. 😉
Mja, we zullen wel zien, het is nog niet zo ver en er zullen nog wel een paar jaar over gaan.

Stap per stap, eerst de bril, en die zie ik hier al door het huis vliegen. Ze verdraagt niet eens een muts. 🙈

@Visenya

Als jullie toch moeten afplakken, kun je ook voor onderstaande gaan. We hebben deze en onze dochter doet het daar wel goed mee. Is vorige keer nog bij de oogarts geweest en mag van 4 naar 2 uurtjes per dag.

Je zit zo niet elke keer met dat irritante gevoel van het eraf te trekken, wat toch wel pijn kan doen en het is herbruikbaar en wasbaar. We hebben er hier een stuk of 5-6 liggen, voor het geval er in de was zitten en/of verloren gaan.

Mja, we zullen wel zien, het is nog niet zo ver en er zullen nog wel een paar jaar over gaan.

Stap per stap, eerst de bril, en die zie ik hier al door het huis vliegen. Ze verdraagt niet eens een muts. 🙈

Ons zoontje heeft een bril sinds hij 1,5 is. Ik dacht ook dat hij die voortdurend af zou doen, maar hij heeft dit nooit gedaan. Moet zijn dat hij toch merkte dat het beter is met bril. Hopelijk bij jullie ook zo!

Iemand tips om slijm/snot te verminderen of weg te krijgen wat echt in de keel zit? Met spoelen en uitzuigen krijgen we niet veel mee, je hoort gewoon dat het dieper zit. Af sn toe hoest hij het op en zie je het in de mond zitten.

Hij is 7 maand dus rechtop zitten doet hij nog niet.

Vannacht opgelopen van 00:30 tot 04:30, jezus man.

Klaarwakker en dan natuurlijk al krijsend vechten tegen de slaap.

Vandaag mag papa overleven op 2u slaap :woohoo: de eerste 2 koffies zijn al binnen...

Iemand tips om slijm/snot te verminderen of weg te krijgen wat echt in de keel zit? Met spoelen en uitzuigen krijgen we niet veel mee, je hoort gewoon dat het dieper zit. Af sn toe hoest hij het op en zie je het in de mond zitten.

Hij is 7 maand dus rechtop zitten doet hij nog niet.
Aerosol, maar daarvoor moet je even langs de dokter.

Als alles goed gaat word ik rond 1 november ook papa! Binnen twee weken naar de gynaecoloog voor de eerste echo, spannend!
Bloedresultaten waren 2 keer super goed.
Ik probeer mijn enthousiasme nog zo veel mogelijk in te perken want het is natuurlijk nog erg pril en er kan nog veel verkeerd lopen. Het wachten op die eerste echo voelt als een eeuwigheid.

Laatst bewerkt:
Als alles goed gaat word ik op 1 november ook papa! Binnen twee weken naar de gynaecoloog voor de eerste echo, spannend!
Bloedresultaten waren 2 keer super goed.
Ik probeer mijn enthousiasme nog zo veel mogelijk in te perken want het is natuurlijk nog erg pril en er kan nog veel verkeerd lopen. Het wachten op die eerste echo voelt als een eeuwigheid.
Nou. Proficiat zeg!.... als alles goed gaat natuurlijk. Je doet je nick alle eer aan.

En we zitten voor de jongste ook aan de omeprazole wegens last van de maag. 'Gelukkig' hebben we met de oudste exact hetzelfde voorgehad en weten we nu gelukkig sneller wat er aan de hand is. Bij de oudste was dat na een lijdensweg van enkele maanden. Nu zijn we er na een paar weken al bij. :unsure:
Toch een verschil ze. Vorige week kon hij lang krijsen als een varken dat geslacht werd. Nu is hij wat rustiger. Al blijft hij 's nachts vaak wringen.

Samen met de dochter worteltaart gemaakt voor mijn verjaardag. Kind zat de hele dag te zagen om te proeven. Na het avondeten krijgt ze dan eindelijk een stukje taart.

Moest ze het niet hebben.

Meer voor papa. :coolbrows:

Terug
Bovenaan