Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Na 4 weken aerosol, moeten we nu overstappen naar pufjes. Gevoelige luchtwegen, we zouden anders bezig kunnen blijven tot april/mei. En die pufjes duren minder lang en zijn dus praktischer. 1 pufje ventolin zolang ze blijft hoesten/rochelen en een ander pufje als 'onderhoud' al minstens tot de volgende controle. Binnen 3 weken controle. Ze voelt zich gelukkig wel ok, niet zoveel last van, maar toch vervelend. Nog mensen met deze ervaring van aanhoudende luchtwegen met hoesten enzo?

Na 4 weken aerosol, moeten we nu overstappen naar pufjes. Gevoelige luchtwegen, we zouden anders bezig kunnen blijven tot april/mei. En die pufjes duren minder lang en zijn dus praktischer. 1 pufje ventolin zolang ze blijft hoesten/rochelen en een ander pufje als 'onderhoud' al minstens tot de volgende controle. Binnen 3 weken controle. Ze voelt zich gelukkig wel ok, niet zoveel last van, maar toch vervelend. Nog mensen met deze ervaring van aanhoudende luchtwegen met hoesten enzo?
Hierzo. Net drie weken aerosolen achter de rug (op aanraden van kinderarts) nu moet ze een week zonder voor ze volgende week op controle gaat. Na een halve dag was ze alweer lichtjes aan het kraken en piepen :crazy:

Daarvoor hebben we zeker al 5-6 aerosol sessies gehad van een week of twee.

Momenteel wel niet erger geworden, is vooral naar de avond toe. Ik verlang wel tot we pufjes kunnen gebruiken want aerosol is echt tijdrovend

Laatst bewerkt:
Vanochtend naar de bibliotheek geweest en ze daar enkele boeken laten kiezen. Daarna uurtje onderweg in de auto zowaar een oase van rust want ze maakten geen moment ruzie. Dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb 🫢

Na maanden van niet meer alleen te kunnen spelen zit ons 4 jarig manneke al 2 dagen enkele uren op zijn eentje heel intensief fantasiespel te spelen met duplo.

Wat een verademing zeg...

Anders was het altijd "ga je met me spelen?" en als we nee zeiden, dan deed hij gewoon zelf ook niets.
Soms speelden we dan eens, maarja je kan ook niet de hele tijd spelen hé.

Na maanden van niet meer alleen te kunnen spelen zit ons 4 jarig manneke al 2 dagen enkele uren op zijn eentje heel intensief fantasiespel te spelen met duplo.

Wat een verademing zeg...

Anders was het altijd "ga je met me spelen?" en als we nee zeiden, dan deed hij gewoon zelf ook niets.
Soms speelden we dan eens, maarja je kan ook niet de hele tijd spelen hé.

dan begint bij ons ook meer en meer te komen, de onzen is 3,5 jaar gepasseerd. Hij geraakt ook meer en meer in zijn spel of kan een uur op zijn zelf spelen zonder mama of papa te roepen om mee te spelen.

Met de 3,5 jarige dochter naar disney on ice gaan kijken. Uitgedosd in prinseskleedje.

Echt een moment van genieten voor mij als papa die weinig thuis is, een activiteit doen met ons gezinnetje.
Mama content, papa content, dochter content
Als ik nu de rest van de dag in mijn leeszetel mag zitten is mijn dag perfect.

Echt zalig dat alleen spelen zeg.

Ik voelde mij al schuldig op de duur als ik altijd maar nee zei tegen samen spelen. Maarja zeg ej :p

Als je altijd ja zegt gaat hij ook nooit alleen spelen hé.

Jongste krijgt morgen eindelijk z'n buisjes en de oudste heeft de windpokken, het is nog maar net begonnen en de drama lama modus is al geactiveerd. Haar voorhoofd staat wel volledig vol, tis zonde.

Ik kom hier precies altijd maar zagen en klagen. :unsure:

Die van ons is ook goed ziek. Al 2 helse nachten. Deze nacht om de 2u wakker en mijn vrouw is erbij gaan liggen. De nacht ervoor wisselend met haar gelopen/gezeten/gelegen. Gisteren bij de dokter van wacht geweest en niks te zien. Dus waarschijnlijk een virus. Gelukkig gaat het wel al beter met de koorts door de perdolan en nurofen. Ikzelf heb het ook goed te pakken, dus het weinig slapen is extra zwaar. Soit, het zal wel beter worden natuurlijk.

Die van ons is ook goed ziek. Al 2 helse nachten. Deze nacht om de 2u wakker en mijn vrouw is erbij gaan liggen. De nacht ervoor wisselend met haar gelopen/gezeten/gelegen. Gisteren bij de dokter van wacht geweest en niks te zien. Dus waarschijnlijk een virus. Gelukkig gaat het wel al beter met de koorts door de perdolan en nurofen. Ikzelf heb het ook goed te pakken, dus het weinig slapen is extra zwaar. Soit, het zal wel beter worden natuurlijk.
"het zal waarschijnlijk een virale infectie zijn" - ik kan dat dus niet meer horen hé :p
veel courage beide!

hier werden er vannacht ganse verhalen afgestoken :unsure: ook grappig om te zien hoe ze snachts zaken verwerken/met dingen bezig zijn die overdag gebeuren. Sinds kort begint ze nu over haar wijsvinger te wrijven met haar duim en te klikken met haar mond om onze kat te roepen.
word je plots wakker om 3u snachts met het geroep/geluid "DRO-JE tktktktktktk" (onze kat heet Dropje) :p

Dochter slaapt toch al twee nachten flink in haar grote bed en kruipt er zelf in, alleen valt ze niet in slaap met het deken over haar dus moeten we dat er nog eens over leggen als ze vertrokken is. Maar goed, wéér een nieuwe fase! Nu nog de kakcidentjes elimineren, want kak uit een onderbroek vissen is het minst favoriete onderdeel van de zindelijkheidstraining. Voor de rest doet ze dat wel flink, maar als we ze voor een schermpje zetten (wat we te vaak doen, geef ik toe) durft ze wel eens vergeten dat ze geen pamper aan heeft.

Dochter slaapt toch al twee nachten flink in haar grote bed en kruipt er zelf in, alleen valt ze niet in slaap met het deken over haar dus moeten we dat er nog eens over leggen als ze vertrokken is. Maar goed, wéér een nieuwe fase! Nu nog de kakcidentjes elimineren, want kak uit een onderbroek vissen is het minst favoriete onderdeel van de zindelijkheidstraining. Voor de rest doet ze dat wel flink, maar als we ze voor een schermpje zetten (wat we te vaak doen, geef ik toe) durft ze wel eens vergeten dat ze geen pamper aan heeft.

Zo vlak voor ge aan tafel gaat, nothing like it

Dochterlief is toch al twee weken gezond nu (knocks on wood), en ze gaat met sprongen vooruit. We proberen stappen te oefenen, maar net zoals bij zitten en kruipen, heeft ze er niet al te veel interesse in. Wat ik ook merk, is dat ze goed weet hoe ze dingen moet doen (vormen door de juiste gaten duwen, magneetbeestjes weer in elkaar zetten) maar dat hare motoriek haar nog in de steek laat. Ik hoop maar dat het haar niet te veel frustreert en ondertussen zullen we oefenen oefenen oefenen.

En nu heb ik het gezond zijn hopelijk niet gejinxed ... :shutup:

Een samenvatting van gisterenmiddag en vanochtend:

Vrouw: Gaan we wandelen?
Ik: Het is nog kouder dan gisteren he, de wind is echt koud
Vrouw: Ja maar het zou hem deugd doen want hij is al heel de week niet buiten geweest ...
Ik: Ok ja goed maar we gaan hem goed inpakken dan

Dus de kleine ingepakt met sjaal en muts en in zijn voiture ook in zo'n dikke zak waar zijn armen ook in zitten. Precies een slaapzak met individuele beentjes.

Wij gaan wandelen en na een tijd begint het echt hard te waaien en we lopen tussen de akkers, dus we kunnen niet schuilen. Gelukkig wat verder langs een haag gelopen waardoor we uit de wind zaten. Terug thuis dan, en omi en opa op bezoek.

De kleine vandemorgen: UHE UHE UHE HOEST HOEST (30x)

Hopelijk niet weer ziek :sop:

Of tijdens het eten, wanneer de geur van het stoofvlees wordt doorbroken door de geur van versgeperst excrement.
Gisteren zo nog ene mogen opkuisen die tot halverwege de rug hing, terwijl ik mijn taartje aan het eten was :)

Een samenvatting van gisterenmiddag en vanochtend:

Vrouw: Gaan we wandelen?
Ik: Het is nog kouder dan gisteren he, de wind is echt koud
Vrouw: Ja maar het zou hem deugd doen want hij is al heel de week niet buiten geweest ...
Ik: Ok ja goed maar we gaan hem goed inpakken dan

Dus de kleine ingepakt met sjaal en muts en in zijn voiture ook in zo'n dikke zak waar zijn armen ook in zitten. Precies een slaapzak met individuele beentjes.

Wij gaan wandelen en na een tijd begint het echt hard te waaien en we lopen tussen de akkers, dus we kunnen niet schuilen. Gelukkig wat verder langs een haag gelopen waardoor we uit de wind zaten. Terug thuis dan, en omi en opa op bezoek.

De kleine vandemorgen: UHE UHE UHE HOEST HOEST (30x)

Hopelijk niet weer ziek :sop:
Virussen krijgen je niet te pakken omdat je dik 12u daarvoor ingepakt ging gaan wandelen hè. 😉

Terug
Bovenaan