Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier eet de dochter plots een pak minder. Moeilijk te zeggen hoeveel omdat het een mix is van flesjes en borstvoeding, maar haar flessen zijn op vlak van volume zowat gehalveerd, wat ik wel een beetje verontrustend vind. Ze is net 4 maand en een week, en ik lees wel dat nu de groei mogelijk vertraagt waardoor er minder energie nodig is. Ook drinkt ze nu misschien wat meer van de borst dan ervoor aangezien ze er wat meer naar lijkt te zoeken.

Nog mensen die dat hebben meegemaakt? Cause for concern? Ze is wel nog energetisch en alert, dus misschien maak ik me nodeloos zorgen.
als de er genoeg pipi is en je kan het gewicht wat opvolgen denk ik niet dat dat meteen een probleem is.
Wel blijven opvolgen en mss even polsen bij de vroedvrouw als jullie daar nog gaan.

Iemand tips voor een baby van 10 maand. Ze wil overdag amper slapen in de creche of grootouders. Maximum een uur op heel de dag.
Onze dochter is bijna 11 maand en slaapt overdag ook niet echt.
In de créche bakeren ze haar in en slaapt ze uiteindelijk wel.
Bij ons thuis slaapt 1 a 2 keer overdag.
Meestal zo rond 16u-17u na een flesje of rond 12u-13u, ook na een flesje

Net langs de huisarts gepasseerd - oorontsteking (weeral), keelontsteking en een beginnende longontsteking (dinsdag bij K&G waren haar longen nog zuiver!) -- hopelijk slaat de antibiotica aan, of we moeten met madame naar het ziekenhuis.
Hier ook, wéér, prijs... Constante hoest nu en daarnet 38.8 koorts. morgen naar de arts... Gelukkig eet en drinkt ze nog steeds zeer goed en is ze eigenlijk een heel vrolijke meid.

Ik weet dat het vroeg of laat zal beteren/voorbij is maar dit begint mentaal toch wel echt door te wegen. Ik zit eigenlijk geen seconde meer op mijn gemak op het werk, zelfs op de dagen dat ze vrolijk en gezond is. "Ze gaan waarschijnlijk bellen" speelt constant door mijn hoofd

Zoon 2 die een tijdje geleden BLUE van Eifel 65 heeft ontdekt. Elke keer in de auto kon het opzetten.

Onlangs hoor ik nummer 3 uit het niets keihard I'm Blue dabba die dabba da schreeuwen.

Als ik dan denk ervanaf te zijn komt de madam van 2j af: dabdie dabda ook vanuit het niets

We gaan binnenkort naar de K3-show, en mijn zoon (4) wou vanavond nog eens naar een liedje luisteren. Ik vraag hem of hij zin heeft in de show (ja), en ik vraag hem of hij dan samen met mij gaat dansen. Op zaterdag doet hij kidsmove, en ze beginnen daar altijd met een dansje of 3. Vorig jaar deed hij daar altijd zeer enthousiast aan mee, nu al even helemaal niet meer. Enfin, op mijn vraag zegt hij dus "neen". Ik vraag hem waarom niet: "dansen is meer voor meisjes". Ja mannekes, 4 jaar en dat soort onzin zit er anno 2023 nu al in. Nog heel veel werk aan de winkel denk ik dan.

Pfff, als mijn partner alleen is met de kinderen dan heeft ze het zo vaak lastig om de vrede te bewaren...
Zij steekt normaal gezien de gasten in bed en +-50% van de keren is dat drama tot en met.

WO III is hier net geëindigd... :unsure:

Ik wil me dan niet moeien om haar gezag niet te ondermijnen, maar soms roept ze mijn hulp in omdat het haar teveel wordt.

Dan sta je daar zoals vanavond volgend standpunt te verdedigen:
-> Roepend en huilend: 'Mama zei dat lampje X niet op plaats Y mocht staan en ik wil dat wel!!!'
-> Ikke: 'Als mama dat zei, dan moet dat zo.'
-> Roepend en huilend: 'Waarom wil mama dat zo?!?'
-> Ikke: :thinking:
*ff overleg met mama...* :laugh:

Laatst bewerkt:
We gaan binnenkort naar de K3-show, en mijn zoon (4) wou vanavond nog eens naar een liedje luisteren. Ik vraag hem of hij zin heeft in de show (ja), en ik vraag hem of hij dan samen met mij gaat dansen. Op zaterdag doet hij kidsmove, en ze beginnen daar altijd met een dansje of 3. Vorig jaar deed hij daar altijd zeer enthousiast aan mee, nu al even helemaal niet meer. Enfin, op mijn vraag zegt hij dus "neen". Ik vraag hem waarom niet: "dansen is meer voor meisjes". Ja mannekes, 4 jaar en dat soort onzin zit er anno 2023 nu al in. Nog heel veel werk aan de winkel denk ik dan.
Opeens merken ze op dat er daar van voor vooral meisjes aant dansen zijn en ze zien int publiek ook minder en minder jongens en tjah. Die van ons danste na een tijdje ook enkel als er ook een jongen prominent aant meedansen is opt podium. Of thuis als er niemand kijkt :p. Jammer allemaal want hij kon daar echt van genieten

Mijn zoon zit in het eerste kleuterklasje, er zit bij hem een kereltje wat regelmatig ter sprake komt bij hem dat die klopt, stampt, duwt...
Omdat de fantasie van mijn mannetje nogal levendig is kan ik er niet altijd vanuit gaan dat het juist is wat hij zegt.
Tijdje terug navraag gedaan bij de juf en dat klasgenootje waar hij het over heeft is wel degelijk een kindje wat bekend staat om zijn agressief gedrag en bijna elke dag wel iemand tussen pakt.
Ondertussen komt de zoon regelmatig thuis met blauwe plekken, krassen en nu vandaag een dikke blauwe plek op zijn oog/wenkbrauw, blijkbaar heeft hij een stamp gekregen in zijn gezicht op de speelplaats.
Tot nu toe heb ik altijd gezegd dat als dat jongetje hem pijn komt doen dat hij die weg mag duwen, zeggen dat hij het niet fijn vindt, niet wil en naar de juffrouw gaan.
Maar na vandaag heb ik zin om te zeggen om dat kereltje maar eens een goeie mep terug te geven. 🙈

Hier ook, wéér, prijs... Constante hoest nu en daarnet 38.8 koorts. morgen naar de arts... Gelukkig eet en drinkt ze nog steeds zeer goed en is ze eigenlijk een heel vrolijke meid.

Ik weet dat het vroeg of laat zal beteren/voorbij is maar dit begint mentaal toch wel echt door te wegen. Ik zit eigenlijk geen seconde meer op mijn gemak op het werk, zelfs op de dagen dat ze vrolijk en gezond is. "Ze gaan waarschijnlijk bellen" speelt constant door mijn hoofd
Net terug van de dokter, "eindelijk" eens antibiotica proberen, korte kuur van 3 dagen. Hopelijk slaat het aan

Maar na vandaag heb ik zin om te zeggen om dat kereltje maar eens een goeie mep terug te geven. 🙈
Ik ben opgevoegd met het motto dat agressie (zowel verbaal als fysiek) NOOIT de oplossing is. Maar als je uzelf moet verdedigen dan kan diegene die kan uitdelen gerust incasseren. Dit is voor mij zo'n voorval waarin die gewoon een goei mot terug verdiend, zeker als de leerkrachten ervan op de hoogte zijn.

Die sjarel hier wakker om 4u30. Mocht bij ons in bed om nog wat te proberen slapen: "maar ik kán niet slapen, het lukt écht niet". Ok, gewoon een beetje rusten met de ogen toe dan... 2 min later al fluisterend: "zie ginds komt de stoomboot..."

En vanavond het kot afbreken omdat ze steendood is, ik voel het al aankomen :angry:

Die sjarel hier wakker om 4u30. Mocht bij ons in bed om nog wat te proberen slapen: "maar ik kán niet slapen, het lukt écht niet". Ok, gewoon een beetje rusten met de ogen toe dan... 2 min later al fluisterend: "zie ginds komt de stoomboot..."

En vanavond het kot afbreken omdat ze steendood is, ik voel het al aankomen :angry:
Voordat ze hier in slaap valt, is het hier ook eerst nog een half uur zo fluisterend zingen :P Schattig, maar toch ook lichtjes irritant :P

Onze eerste kleinen is dus uitgerekend voor 8 april. We zijn al wat kleertjes aan het kopen (vooral 2e hands), maar toch... april is zo een grillige periode van plots heel koud naar heel warm. Hebben jullie dan ook iets voorzien dat je voorbereid was voor alle soorten weer of hoe hebben jullie het aangepakt?

Onze eerste kleinen is dus uitgerekend voor 8 april. We zijn al wat kleertjes aan het kopen (vooral 2e hands), maar toch... april is zo een grillige periode van plots heel koud naar heel warm. Hebben jullie dan ook iets voorzien dat je voorbereid was voor alle soorten weer of hoe hebben jullie het aangepakt?
Pasgeboren baby's kunnen hun temperatuur moeilijk zelf reguleren dus ik zou niet te zomers kopen en toch body's met lange mouwen voorzien voor heel in het begin.

Je kunt ook wat vestjes erbij kopen. Kun je makkelijk aan- en uitdoen naargelang het weer.

Onze eerste is geboren op 31 maart. In het ziekenhuis was het 25 graden, we kwamen thuis en er lag sneeuw. Extremen zijn dus goed mogelijk. Maar zoals gezegd, laagjes. Romper/body + tshirt + bloesjes + vestje eventueel. Vergeet zeker geen mutsje, dat is naar het schijnt heel belangrijk in het begin.

Waarschijnlijk is het in uw huis heel het jaar door ongeveer dezelfde temperatuur? Je hebt wat warmere kleren nodig voor buiten, maar uw kind gaat normaal vooral binnen zitten he

Pfff, als mijn partner alleen is met de kinderen dan heeft ze het zo vaak lastig om de vrede te bewaren...
Zij steekt normaal gezien de gasten in bed en +-50% van de keren is dat drama tot en met.

WO III is hier net geëindigd... :unsure:

Ik wil me dan niet moeien om haar gezag niet te ondermijnen, maar soms roept ze mijn hulp in omdat het haar teveel wordt.

Dan sta je daar zoals vanavond volgend standpunt te verdedigen:
-> Roepend en huilend: 'Mama zei dat lampje X niet op plaats Y mocht staan en ik wil dat wel!!!'
-> Ikke: 'Als mama dat zei, dan moet dat zo.'
-> Roepend en huilend: 'Waarom wil mama dat zo?!?'
-> Ikke: :thinking:
*ff overleg met mama...* :laugh:

Dat is hier ook vaak. Ik steek die 2 vaak alleen in bed omdat ze s'avonds werkt en dat gaat allemaal goed.
Als zij dat doet dan hoor ik op een gegeven moment wel opeens wat geroep en geween.
En als je dan hoort over wat dat gaat..

Paar weken terug al eens een discussie over gehad. Er was iets dat ze gezegd had en sorry, ik probeer dat meestal wel, maar daar kon ik echt niet in meegaan. Ik vond het niet kunnen dat ze dat zei dus ik heb toen ook vlakaf gezegd, toen ze men steun vroeg, dat ik me er tussenuit zou houden. Ik heb haar wel niet tegengesproken bij de kinderen, dat was dan daarna. Soms doen ouders ook gewoon moeilijk om moeilijk te doen.. En daar maak ik me zelf ook soms schuldig aan moet ik toegeven.

Zoals dit weekend, men petekind was op logie en ik ging zondag vol-eau-vent met frietjes maken. 2 uur voor ik eraan begin blijkt dat men petekind dat niet lust. Geen probleem, ik maak wel appelmoes met kip voor haar. Maar natuurlijk moet dat dan ook eens bij de zoon passeren. We vragen wat hij wil en natuurlijk: 'ik wil ze allebei'. Een heel spel zitten maken, er kwamen natuurlijk weer traantjes bij, omdat hij moest kiezen. De vriendin die op mij zit af te geven omdat ik dat niet op voorhand gevraagd had aan haar moeder. Hebben het dan laten bekoelen zonder dat hij echt een keuze heeft gemaakt en terwijl ik het dan aan het klaarmaken was bedacht ik me eigelijk: wat boeit dat nu eigenlijk dat die wat appelmoes bij zijn vol-eau-vent eet? Zou die combinatie ook niet eten maar die drama is het me niet waard.
Heeft hij dus uiteindelijk wat appelmoes erbij gegeten en het kind was weer content. Drama voor niets.

wat boeit dat nu eigenlijk dat die wat appelmoes bij zijn vol-eau-vent eet? Zou die combinatie ook niet eten maar die drama is het me niet waard.
Heeft hij dus uiteindelijk wat appelmoes erbij gegeten en het kind was weer content. Drama voor niets.
Da's nochtans lekker :unsure:

Terug
Bovenaan