Mijn zoon zit in het eerste kleuterklasje, er zit bij hem een kereltje wat regelmatig ter sprake komt bij hem dat die klopt, stampt, duwt...
Omdat de fantasie van mijn mannetje nogal levendig is kan ik er niet altijd vanuit gaan dat het juist is wat hij zegt.
Tijdje terug navraag gedaan bij de juf en dat klasgenootje waar hij het over heeft is wel degelijk een kindje wat bekend staat om zijn agressief gedrag en bijna elke dag wel iemand tussen pakt.
Ondertussen komt de zoon regelmatig thuis met blauwe plekken, krassen en nu vandaag een dikke blauwe plek op zijn oog/wenkbrauw, blijkbaar heeft hij een stamp gekregen in zijn gezicht op de speelplaats.
Tot nu toe heb ik altijd gezegd dat als dat jongetje hem pijn komt doen dat hij die weg mag duwen, zeggen dat hij het niet fijn vindt, niet wil en naar de juffrouw gaan.
Maar na vandaag heb ik zin om te zeggen om dat kereltje maar eens een goeie mep terug te geven.![]()
Hebben we hier ook een hele periode gehad. Telkens die zelfde naam "die heeft dit gedaan, heeft mij geschopt, hij heeft dat ander jongetje van de trap geduwt, hij heeft die geslaan" etc...
Ik vraag mij dan af hoe kan een kleuter van 4 jaar al zo zijn zeg...
Maar op de duur had ik ook echt eens goesting om die daar eens goe aan zijn oren te trekken in de klas.
Ik weet nog vroeger toen ik in het 1e of 2e leerjaar zat had er een kind mij gebeten in mijn buik.
Mijn pa is de volgende dag die klas binnengestormd en is beginnen roepen "WIE IS ANDREW?"
-> Andrew steekt zijn vinger op
-> En mijn pa heeft staan brullen ALS JIJ NOG één KEER BIJT DAN TREK IK JE KOP ER AF!
Dat was 30 jaar geleden, ik denk niet dat je dat nu nog zou moeten proberen

Maar honestly, wat een combinatie 
- eindelijk vrij goed door. Gezegd dat als ze niet ziek is ze maximum één keer mag roepen voor iets en dat ze verder haar plan moet trekken. Vannacht wakker geworden door wat gerommel, maar dat was omdat ze pipi moest doen en zelf op haar potje is gaan zitten zonder ons wakker te willen maken.

Dus dan zie je bij -2 graden kniekousen met sandalen, een zomerjurkje en daarover een dikke gilet. Zero fucks were given op dat moment: ik val "publiek" niet in schaamte en zij is fier dat ze toch 1x per week volledig haar zin mag krijgen.