Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Over schoenen doe ik wat lastiger, ik vind dat ze zichzelf al vaak genoeg als een "Wibrakind" kleedt. 🙈 Met veto's hoor! Dan zeg ik dat ze bij rokje a enkel een tshirt of trui in de kleur X, Y of Z mag kiezen. Papa heeft daar minder gevoel voor en dan vloek ik inwendig eens soms. Maar bij schoenen wil ik wel het laatste woord! Behalve als we naar oma en opa gaan, dan mag ze haar goesting doen. 😈 Dus dan zie je bij -2 graden kniekousen met sandalen, een zomerjurkje en daarover een dikke gilet. Zero fucks were given op dat moment: ik val "publiek" niet in schaamte en zij is fier dat ze toch 1x per week volledig haar zin mag krijgen.
Ik denk dat ik dan meer ben zoals de papa :D
Don't care what she wears, as long as she's happy.

Sinds een week of twee slaapt onze dochter -na bijna 4,5 jaar :sop: - eindelijk vrij goed door. Gezegd dat als ze niet ziek is ze maximum één keer mag roepen voor iets en dat ze verder haar plan moet trekken. Vannacht wakker geworden door wat gerommel, maar dat was omdat ze pipi moest doen en zelf op haar potje is gaan zitten zonder ons wakker te willen maken.

We kunnen dus stilletjesaan beginnen om onze 4,5 jaar te weinig slaap in te halen. Het zal rap moeten gaan want over een paar weken -vroeger dan verwacht want hij groeit wreed snel- staat #2 hier al. Die is letterlijk aan het trappelen van ongeduld. :unsure:

Dit had ik beter niet gelezen, m'n dochter is nu bijna 15 maand, en plots is slapen horror geworden :/ Ik heb tot hiertoe hier nooit over kunnen klagen, nu ist van in bed leggen, ze zet haar direct recht, en oh wee als ge dan direct de kamer uitgaat, dus bijblijven tot ze in slaap valt, dan zoals een volleerde ninja uit de kamer gaan, want als ze zelfs de vloer hoort kraken, terug wakker en begint het opnieuw, en nu lees ik dat dit op 4 jarige leeftijd nog steeds kan voorkomen? :cautious: Dutjes zijn plots ook uit den boze, ze valt liever in slaap op de grond tussen ons, dan dat we ze in bed zouden leggen, héél toffe periode.

Ja en neen.. Als het over pietluttige dingen gaat zoals kleren en dergelijke dan is het idd niet altijd even belangrijk en kunt ge al is nen battle skippen.
Maar als het om slecht gedrag gaat dan moet ge den battle altijd voeren! Dat is vermoeiend ja en ge hebt daar idd niet altijd goesting in maar jong geleerd is oud gedaan. Mijn oudste is nu bijna 5 en ik ben blij dat wij het zo gedaan heb. Haar neef scheelt 1 maand met haar en dat is een fucking ettertje!
Die zijn papa(Mijn schoonbroer) zei mij ook eens "choose your battles" Het ging dan over toen we op weekend waren met 3 koppels en hun kinderen. Als er een kindjes begon te wenen zat hij er wel voor iets tussen. Na de 5de keer vroeg ik hem waarom hij zijne zoon niet nekeer in de hoek of whatever, zette om dat af te leren. Want dat ik het beu was dat hij mijn dochter pijn deed. "Choose your battles" zei hem.. Sindsdien ben ik gevoelig aan die uitspraak.
Choose your battles wilt natuurlijk niet zeggen "Ik wil geen tijd steken in de opvoeding van mijn kind" :unsure:

Eigenlijk heel herkenbaar. Ook al een paar keer gehad dat ik achteraf denk: waarom moest ik daar nu een punt van maken?
Ik durf dat ook wel toegeven aan hen, of op z'n minst toe te lichten waarom ik het toen zei en dat het achteraf gezien misschien wel anders kon.
Ik heb dat eens gelezen in een boek omtrent opvoeding. Verkeerd reageren is menselijk. Stress, vermoeidheid, enz. spelen daar ook een rol in. Het belangrijkste is hoe je er achteraf mee omgaat.

Dochter wordt elke nacht nog wel eens wakker maar weent dan omdat er niemand langs haar ligt. Is ook mijn eigen fout dat ik bij haar blijf tot ze slaapt ( is max 15min).

Die fout hebben we hier ook gemaakt door er 's avonds eens bij te liggen tot hij slaapt.
Dus nu als hij wakker wordt 's nachts roept hij "MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAA, kom je bij me liggen" en dan verhuist zij naar dat bed waar ze dan soms gewoon tot 's morgens blijft of soms terug sneaked.

Ja en neen.. Als het over pietluttige dingen gaat zoals kleren en dergelijke dan is het idd niet altijd even belangrijk en kunt ge al is nen battle skippen.
Maar als het om slecht gedrag gaat dan moet ge den battle altijd voeren! Dat is vermoeiend ja en ge hebt daar idd niet altijd goesting in maar jong geleerd is oud gedaan. Mijn oudste is nu bijna 5 en ik ben blij dat wij het zo gedaan heb. Haar neef scheelt 1 maand met haar en dat is een fucking ettertje!
Die zijn papa(Mijn schoonbroer) zei mij ook eens "choose your battles" Het ging dan over toen we op weekend waren met 3 koppels en hun kinderen. Als er een kindjes begon te wenen zat hij er wel voor iets tussen. Na de 5de keer vroeg ik hem waarom hij zijne zoon niet nekeer in de hoek of whatever, zette om dat af te leren. Want dat ik het beu was dat hij mijn dochter pijn deed. "Choose your battles" zei hem.. Sindsdien ben ik gevoelig aan die uitspraak.
Het lijkt me dat je schoonbroer die uitspraak misbruikt als excuus om maar gewoon niks te moeten doen. Dat is inderdaad niet ok! Op slecht gedrag zal ik ook niet snel toegeven hoor, eerder op andere (in mijn ogen) minder belangrijke zaken, genre wat ze eten of aantrekken van kleren etc.

Hebben we hier ook een hele periode gehad. Telkens die zelfde naam "die heeft dit gedaan, heeft mij geschopt, hij heeft dat ander jongetje van de trap geduwt, hij heeft die geslaan" etc...

Ik vraag mij dan af hoe kan een kleuter van 4 jaar al zo zijn zeg...

Maar op de duur had ik ook echt eens goesting om die daar eens goe aan zijn oren te trekken in de klas.

Ik weet nog vroeger toen ik in het 1e of 2e leerjaar zat had er een kind mij gebeten in mijn buik.
Mijn pa is de volgende dag die klas binnengestormd en is beginnen roepen "WIE IS ANDREW?"
-> Andrew steekt zijn vinger op
-> En mijn pa heeft staan brullen ALS JIJ NOG één KEER BIJT DAN TREK IK JE KOP ER AF!

Dat was 30 jaar geleden, ik denk niet dat je dat nu nog zou moeten proberen :rofl: :rofl:

Dit is echt één van mijn angsten (om hier wat verder op te gaan), mijn dochter dat geviseerd/gepest wordt.

Ikzelf gelukkig nooit meegemaakt en altijd opgekomen voor degene die gepest werd maar soms lees je toch wat... Bv nu ook recent die jongen van 14j uit Waregem die zelfmoord heeft gepleegd wegens aanhoudende pesterijen.
De juf sprak me vandaag er zelf over aan.
Blijkbaar zijn er een paar hevige kindjes in zijn klas en die hebben hem nu geviseerd. Hij is van het einde van het jaar en een stuk kleiner dan die jongens die allemaal van begin van het jaar zijn. Plus hij laat zich dan ook wat doen en zegt er nooit iets van tegen de juf.
Thans zeggen we hem herhaaldelijk dat als iemand hem pijn doet hij die weg mag duwen met de boodschap dat hij het niet wilt en het tegen de juf moet zeggen.
De juf zei ook dat hij heel weinig contact zoekt met de andere kindjes en het liefst van al alleen speelt.
Mijn moederhart brak wel een beetje maar daarna bedacht ik me dat hij eigenlijk heel graag naar school gaat en thuis ook vlot en leuk over zijn dag praat. Dus dat alleen spelen zal hij dan zelf niet zo erg vinden denk ik dan.

die van ons is overtijd. Stiekem toch wel een vreugdesprongske terwijl het wss vals alarm is. Alhoewel ge er anders uw horloge kunt op gelijkzetten, en dat ze vorige maand zonder pil zat ...

En ik was net uit de pampers :lol:

Maar tzal prolly niks zijn :(

De juf sprak me vandaag er zelf over aan.
Blijkbaar zijn er een paar hevige kindjes in zijn klas en die hebben hem nu geviseerd. Hij is van het einde van het jaar en een stuk kleiner dan die jongens die allemaal van begin van het jaar zijn. Plus hij laat zich dan ook wat doen en zegt er nooit iets van tegen de juf.
Thans zeggen we hem herhaaldelijk dat als iemand hem pijn doet hij die weg mag duwen met de boodschap dat hij het niet wilt en het tegen de juf moet zeggen.
De juf zei ook dat hij heel weinig contact zoekt met de andere kindjes en het liefst van al alleen speelt.
Mijn moederhart brak wel een beetje maar daarna bedacht ik me dat hij eigenlijk heel graag naar school gaat en thuis ook vlot en leuk over zijn dag praat. Dus dat alleen spelen zal hij dan zelf niet zo erg vinden denk ik dan.

Vorige week kregen wij te horen dat op de speelplaats hij meestal gewoon bij de juf staat en haar handje vast houdt.

Deed ons toch ook even pijn in het hart zeg, je wil dat je kind zich goed voelt op school, maarja, wat kan je doen ...

die van ons is overtijd. Stiekem toch wel een vreugdesprongske terwijl het wss vals alarm is. Alhoewel ge er anders uw horloge kunt op gelijkzetten, en dat ze vorige maand zonder pil zat ...

En ik was net uit de pampers :laugh:

Maar tzal prolly niks zijn :(
Wacht, efkes niet mee... Ze zat zonder pil? Dat duidt toch op "we willen nog eentje"?
Maar "en ik was net uit de pampers" dan weer niet.
Wees eens duidelijker Tommeke!

Wacht, efkes niet mee... Ze zat zonder pil? Dat duidt toch op "we willen nog eentje"?
Maar "en ik was net uit de pampers" dan weer niet.
Wees eens duidelijker Tommeke!
Haar pil was ni binnen vorige maand, had ze pas een week later. Is dat voldoende om ontregeld te zijn? Dunnow.. :unsure:

Net uit de pampers = onze vierjarige slaapt nu 's nachts ook droog én zonder pamper.

Er waren geen plannen voor een derde.

Haar pil was ni binnen vorige maand, had ze pas een week later. Is dat voldoende om ontregeld te zijn? Dunnow.. :unsure:

Net uit de pampers = onze vierjarige slaapt nu 's nachts ook droog én zonder pamper.

Er waren geen plannen voor een derde.
Eerste keer zwanger was toen ik letterlijk 1x de pil vergeten was! 🤣
Natuurlijk kan dat bij sommigen voldoende zijn.
Zal nog efkes stressen zijn dus nu! 🙈

Precies het forum van de Flair... :laugh:

'Mijn vriendje vertelde me dat je van de eerste keer geen aids kon krijgen en ook niet zwanger kon worden.' :LOL:

Ik verheug me stiekem wel. Ik wou er wel een derde.
Veel geluk gewenst!

Indien raak geschoten, zal het er nu ene worden naar t einde van t jaar toe. ;)

Ik zit bijna in week 8 en ik ben al heel de maand zo moe. Ik wil niets anders doen dan slapen. Ik had wel een vitamine D tekort waar ik al een aantal weken medicatie voor neem maar die moeheid is echt vermoeiend. Verder voorlopig weinig kwaaltjes.

Terug
Bovenaan