Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

:frown::headshake: ons zoontje van 2 weken is opgenomen in het ziekenhuis. Mogelijk een probleem met zijn maag waardoor hij altijd overgeeft na het eten. Moet misschien geopereerd worden :frown:

:frown::headshake: ons zoontje van 2 weken is opgenomen in het ziekenhuis. Mogelijk een probleem met zijn maag waardoor hij altijd overgeeft na het eten. Moet misschien geopereerd worden :frown:
Indien Pylorushypertrofie --> dochter heeft dat ook gehad en is vanzelf verholpen omwille van een groeischeut op het juiste moment. Anders was het ook operatie in Brugge. Maar nog niet panikeren zou ik zeggen.

Wij waren er zelf heel laat bij. Eerst alle mogelijke types flessen dat er bestaan gekocht en geprobeerd. Alle soorten voeding want ze had ook koemelkallergie. And so on. Tot ze op een scan zagen dat haar maagje nog vol melk zat, 3-4 uur na de voeding.

Niet fijn om ze in dat veel te grote ziekenhuisbed te zien liggen en zelf machteloos te moeten toekijken.

Hier nog steeds koorts na 2 dagen antibiotica. Straks weer naar de dokter. (Hopelijk stuurt hij ons niet door) Iemand trouwens tips om ervoor te zorgen dat die antibiotica binnen blijft, masjoefel laat een groot deel uit haar mond lopen. We gebruiken al een klein spuitje om het in haar mond te doen.

Hier melding van roodvonk in de klas, ik ben benieuwd of we de dans gaan ontspringen of niet... :unsure:
Heeft ze hier onlangs een week koorts van gehad en een antibiotica kuur. Voor de rest niet super ziek, buiten wat mindere nachten. Ga er maar vanuit dat ze het ook heeft, want voor zover ik weet ben je al besmettelijk voor de symptomen er zijn

Indien Pylorushypertrofie --> dochter heeft dat ook gehad en is vanzelf verholpen omwille van een groeischeut op het juiste moment. Anders was het ook operatie in Brugge. Maar nog niet panikeren zou ik zeggen.

Wij waren er zelf heel laat bij. Eerst alle mogelijke types flessen dat er bestaan gekocht en geprobeerd. Alle soorten voeding want ze had ook koemelkallergie. And so on. Tot ze op een scan zagen dat haar maagje nog vol melk zat, 3-4 uur na de voeding.
Klopt dat is de voorlopige diagnose. Is net voor een nieuwe scan vertrokken. Hopelijk gaat het hier ook gewoon over.
Niet fijn om ze in dat veel te grote ziekenhuisbed te zien liggen en zelf machteloos te moeten toekijken.
Inderdaad behoorlijk zielig.

Weer een brakke nacht achter de rug.
Bij het naar bed gaan wel kunnen wegleggen maar toen ze s'nachts rond 1u30 wakker werd konden we ze niet meer wegleggen na het voeden.
Ze werd elke keer wakker en begon te wenen.
Uiteindelijk pamper gechecked na ene raar geurtje, dikke zure kaka gedaan, ook neusje gespoeld.
Maarja, dan was ze te wakker om terug te slapen.
Mijn madam heeft er dan mee beneden gezeten tot 3-4u ofzo en ik was ondertussen ook zo wakker.

Afgelopen nachten was er geen probleem.
Wegleggen ging zonder issue en 1 maal wakker worden s'nachts om te drinken.
Het begint er wel op in te hakken ze.

Hier nog steeds koorts na 2 dagen antibiotica. Straks weer naar de dokter. (Hopelijk stuurt hij ons niet door) Iemand trouwens tips om ervoor te zorgen dat die antibiotica binnen blijft, masjoefel laat een groot deel uit haar mond lopen. We gebruiken al een klein spuitje om het in haar mond te doen.
inderdaad klein spuitje, in kleine beetjes (+/- een ml per keer) in de mond (richting wang) spuiten en elke keer wachten tot ze slikt. (en ze daarbij in uw armen houden zoals ge de fles zou geven, zodat ze dus wat naar boven kijkt).

Iemand trouwens tips om ervoor te zorgen dat die antibiotica binnen blijft, masjoefel laat een groot deel uit haar mond lopen. We gebruiken al een klein spuitje om het in haar mond te doen.
Ik deed dat altijd in 60ml melk, die eerst geven en dan pas de rest van het eten. Nooit anders geprobeerd zelfs!

Ik deed dat altijd in 60ml melk, die eerst geven en dan pas de rest van het eten. Nooit anders geprobeerd zelfs!
Leek me ook logisch, en ik gaf zo vitamine D, tot de vroedvrouw dat zag en dat problematisch vond. Moest met een lepel want ja ze dronk misschien niet al de melk op. Dat ze evengoed vanalles kan uitspuwen wanneer je een lepel gebruikt vergeten we daar even :unsure:

Leek me ook logisch, en ik gaf zo vitamine D, tot de vroedvrouw dat zag en dat problematisch vond. Moest met een lepel want ja ze dronk misschien niet al de melk op. Dat ze evengoed vanalles kan uitspuwen wanneer je een lepel gebruikt vergeten we daar even :unsure:
Vandaar dat ik het eerst gaf in minder melk: veel meer kans dat alles op is. 😇

inderdaad klein spuitje, in kleine beetjes (+/- een ml per keer) in de mond (richting wang) spuiten en elke keer wachten tot ze slikt. (en ze daarbij in uw armen houden zoals ge de fles zou geven, zodat ze dus wat naar boven kijkt).
Proberen we nu te doen, maar de koppige ezel wilt de antibiotica niet doorslikken...

:clap::clap::clap: Hij is thuis, scan was goed-spiertje aan de maag was duidelijk OK. Mogelijk één of ander virus, maar het gaat nu beter. Opgelucht :smile: Bedankt voor de steun hier!

Als nummer één ziek is, kan nummer twee natuurlijk niet achter blijven, de jongste vanacht met koorts stuipen wakker geworden, heel vies. Straks naar de kinderarts. :headshake:

En we liggen weer op de kinder afdeling, in de zelfde kamer als twee weken geleden. Gelukki hebben ze al kunnen vaststellen dat hij stuiptrekkingen had door de griep en geen epilepsie aanvallen. Nu enkel nog observatie tot morgen en dan zouden we naar huis mogen om daar uit te zieken.

Klein detail deze keer is het papa dat hier blijft, spannend…

Terug
Bovenaan