Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze dochter zit al sinds begin december thuis.
Mijn madam ook zoiets.
Beide ziek.
Dochter was 2 januari klaar om terug naar de crèche te gaan.
2de dag toen ik ze ging halen had ze een ander zijn tut in de mond.
Die avond 39° koorts :laugh:
Courage! Ik heb het hier ook al 1000 keer geplaatst ondertussen maar echt zo onderschat hoe vaak ze ziek is gecombineerd met het feit dat we geen netwerk hebben om op terug te vallen. Doet ons, oprecht jammer genoeg, toch twijfelen of voor een tweede gaan wel verstandig/haalbaar is.

Wel tevreden met de hulp van de cm. Mooi overzicht gekregen op het einde van de dag. Zo goed als heel de dag op haar schoot gezeten en boekjes lezen :) ze is niet normaal hangerig
 
Den onzen is ook niet gedoopt, zou niet weten waarom.
En ik hoop dat hij later niet afkomt met ik wil gedoopt worden zo rond de 1e communie tijd., want dan is dat toch maar voor de kadootjes.

Wij hebben wel een peter en een meter, maar dat is met 0 verwachtingen.
Maar dat is toch iets fijner dan gewoon allemaal tantes en nonkels zeker, weet niet :D
 
Courage! Ik heb het hier ook al 1000 keer geplaatst ondertussen maar echt zo onderschat hoe vaak ze ziek is gecombineerd met het feit dat we geen netwerk hebben om op terug te vallen. Doet ons, oprecht jammer genoeg, toch twijfelen of voor een tweede gaan wel verstandig/haalbaar is.

Wel tevreden met de hulp van de cm. Mooi overzicht gekregen op het einde van de dag. Zo goed als heel de dag op haar schoot gezeten en boekjes lezen :) ze is niet normaal hangerig
Wij hebben ook beslist van het bij 1 kind te houden.
We wouden beide wel graag een 2de kind maar het is voor onze situatie niet realistisch. Mijn vriendin haar weerstand is verlaagd na haar kanker en heeft gewoon veel langer nodig om te recupereren.
Lijkt ons niet realistisch met 2 kinderen.
 
Wij willen graag een volgende fase inzetten.
De dochter slaapt sinds haar geboorte bij ons in de kamer.
Ze gaat ook slapen samen met ons, ze slaapt wel s'avonds beneden maar we doen haar pas naar boven als wij ook naar boven gaan.

Ze is ook sinds begin december ziek thuis en nadien was de créche een week toe en dan was ze weer ziek.
Dus 1.5 maand thuis gezeten en de verlatingsangst in ingetreden.
Hierdoor is ze heel hysterisch als er eens niemand in de buurt is (even naar het toilet terwijl ze op de grond speelt -> gekrijs
s'Nachts als je ze na het voeden weglegt begint ze ook te krijsen, zelf als je wacht tot ze goed slaapt valt dit voor.

Nu zijn we dus op zoek naar methodes die we kunnen toepassen.
Welke kunnen jullie aanraden?
 
Wij willen graag een volgende fase inzetten.
De dochter slaapt sinds haar geboorte bij ons in de kamer.
Ze gaat ook slapen samen met ons, ze slaapt wel s'avonds beneden maar we doen haar pas naar boven als wij ook naar boven gaan.

Ze is ook sinds begin december ziek thuis en nadien was de créche een week toe en dan was ze weer ziek.
Dus 1.5 maand thuis gezeten en de verlatingsangst in ingetreden.
Hierdoor is ze heel hysterisch als er eens niemand in de buurt is (even naar het toilet terwijl ze op de grond speelt -> gekrijs
s'Nachts als je ze na het voeden weglegt begint ze ook te krijsen, zelf als je wacht tot ze goed slaapt valt dit voor.

Nu zijn we dus op zoek naar methodes die we kunnen toepassen.
Welke kunnen jullie aanraden?
Mijn vrouw had zo'n boek gelezen en daar stond een methode in waarbij je om de x aantal minuten even moet gaan troosten en dan weer weggaan. En dit herhalen zolang ze slaapt. Zo krijgt de baby het gevoel dat er iemand is, maar help je de baby niet in slaap, zodat hij/zij daar straks geen behoefte aan gaat hebben met slapen. Het was, volgens dat boek, zeer belangrijk om de baby zelf in slaap te laten geraken.

Blijkbaar noemt het de kiekeboe-methode volgens deze site:


Ik moet wel zeggen dat we zorgde dat ze rustig was, dus niet "Hallo, hier zijn we" en weer weg. Maar zeker ook niet te lang daar blijven.
 
Wij willen graag een volgende fase inzetten.
De dochter slaapt sinds haar geboorte bij ons in de kamer.
Ze gaat ook slapen samen met ons, ze slaapt wel s'avonds beneden maar we doen haar pas naar boven als wij ook naar boven gaan.

Ze is ook sinds begin december ziek thuis en nadien was de créche een week toe en dan was ze weer ziek.
Dus 1.5 maand thuis gezeten en de verlatingsangst in ingetreden.
Hierdoor is ze heel hysterisch als er eens niemand in de buurt is (even naar het toilet terwijl ze op de grond speelt -> gekrijs
s'Nachts als je ze na het voeden weglegt begint ze ook te krijsen, zelf als je wacht tot ze goed slaapt valt dit voor.

Nu zijn we dus op zoek naar methodes die we kunnen toepassen.
Welke kunnen jullie aanraden?
Hoe oud is ze?
 
Mijn vrouw had zo'n boek gelezen en daar stond een methode in waarbij je om de x aantal minuten even moet gaan troosten en dan weer weggaan. En dit herhalen zolang ze slaapt. Zo krijgt de baby het gevoel dat er iemand is, maar help je de baby niet in slaap, zodat hij/zij daar straks geen behoefte aan gaat hebben met slapen. Het was, volgens dat boek, zeer belangrijk om de baby zelf in slaap te laten geraken.

Blijkbaar noemt het de kiekeboe-methode volgens deze site:


Ik moet wel zeggen dat we zorgde dat ze rustig was, dus niet "Hallo, hier zijn we" en weer weg. Maar zeker ook niet te lang daar blijven.
Kan je ook vinden onder 'gecontroleerde huil' of 'Ferber methode'.
 
Dit weekend wellicht het "groot bed" bestellen voor onze dochter. Geen meegroeibedrommel, maar meteen eentje van 90x200 met een zijpaneel zodat ze er niet uit valt. :unsure:
 
Dit weekend wellicht het "groot bed" bestellen voor onze dochter. Geen meegroeibedrommel, maar meteen eentje van 90x200 met een zijpaneel zodat ze er niet uit valt. :unsure:
Wij zijn in de Kerstvakantie overgestapt op een gelijkaardig bed. Ik vroeg me eerst af als het zijpaneel wel nodig zou zijn maar als ik hem nog steeds elke nacht hoor draaien en woelen en bonken tegen de muur of dat paneel ben ik wel blij dat het er is.
Laatst ging ik kijken en lag hij zo gedraaid dat zijn poep uit het bed stak. (Er is een kleine opening tussen het begin van het bed en het zijpaneel).

Hij gaat wel super graag in zijn groot bed liggen en gaat er soms uit zichzelf naar toe om even te gaan rusten of spelen.
 
Wij zijn ook aan het kijken voor een kinder/jeugdkamer maar het is precies ofwel Ikea-rommel ofwel wreed duur 😏
Maar zo’n zijpaneel gaan we sowieso nodig hebben, anders kruipt hij er gegarandeerd gewoon uit 🙈

Zoontje had gisterenavond 40, en gloeide hij énorm, nurofen gegeven maar begin van de nacht was moeilijk, een paar keer wakker & wenen. Het tweede deel van de nacht heeft hij als een blok geslapen, tot 9u! Hij zal het nodig gehad hebben dus maar laten liggen en thuis gehouden. Geen plaats bij de huisarts dus maar naar de pediater. Blijkbaar een griepachtig virus dat de ronde doet. Ze wou hem in eerste instantie de rest van de week thuis zetten maar uiteindelijk toch maar enkel vandaag en morgen. In de loop van de dag is zijn koorts nu wel gaan liggen dus misschien kan hij morgen wel naar de onthaalmoeder.
 
Hier is het groot bed gewoon een grote matras op een lattenbodem op de grond. Ze mag daar ook gewoon op springen en zot doen etc, aangezien ze max van 20cm hoog kan vallen. Ik denk ook dat dat zo gaat blijven eigenlijk, ik zie het grote voordeel van een bed op poten niet?
 
Wij hebben een gewoon bed en dan zo'n bedhekje gekocht. Als we op reis gaan of ze gaat logeren nemen we dat gewoon mee. Eenmaal niet meer nodig, kan je het gewoon wegdoen. Geen gekloot met een zijpaneel en je moet achteraf ook niet nóg eens naar een ander bed gaan zoeken.

 
Wij zijn ook aan het kijken voor een kinder/jeugdkamer maar het is precies ofwel Ikea-rommel ofwel wreed duur 😏
Maar zo’n zijpaneel gaan we sowieso nodig hebben, anders kruipt hij er gegarandeerd gewoon uit 🙈
Eruit kruipen bij een bed gaan ze sowieso kunnen hoor...
Hier is het Ikea-rommel, maar best wel content van. :tongue:

Bed heeft geen omranding, maar we gebruiken dit nog steeds.
Allang niet meer omdat ze er zouden uitvallen, maar zodat hun 100 knuffels er niet uit vallen...

Als jullie er de plaats voor hebben, is zoiets wel leuk.
Pakt evenveel plaats in als een gewoon bed, maar als er een vriendje blijft logeren dan heb je een logeerbed.

Of als er meerdere kinderen zijn, kunnen ze ook bij elkaar op de kamer...
Hier hebben ze elk een slaapkamer + bed, maar slapen ze al 2 jaar op dezelfde kamer in zo'n bed.
(Op het stuk dat uitschuift hebben we wel een dikkere matras gelegd, een matras die eronder kan schuiven is heel dun.)

Hier is het groot bed gewoon een grote matras op een lattenbodem op de grond. Ze mag daar ook gewoon op springen en zot doen etc, aangezien ze max van 20cm hoog kan vallen. Ik denk ook dat dat zo gaat blijven eigenlijk, ik zie het grote voordeel van een bed op poten niet?
Glijdt die matras dan niet continu van de lattenbodem?
 
De oudste heeft een soort bed huisje. Dat is ondertussen versierd met lampjes en der hangen ook dingen aan die ze geknutseld heeft zoals een vlieger of een zonnetje. Eronder zit een schuif waar een matras in ligt, makkelijk als er iemand blijft slapen.

De zoon was daar ook fan van. Die heeft wel een meer standaard Ikea bed. Staat wel zoals op de linkse foto (dus niet in hoogslaper modus). Ondertussen hangen daar ook lampjes aan :) Wordt ook veel in gespeeld: klimmen, eraf springen kampen bouwen..
 
De oudste heeft een soort bed huisje.
Hadden wij vroeger ook, en ik heb dat buitengesmeten na mij daar 100 keer tegen te stoten en mijne rug te verrekken met ze in bed leggen. Mijn god zo onhandig was dat.
De onze heeft nu het dubbelbed van de gastenkamer gekregen. Wel makkelijk zo als ge u er langs wilt leggen (als ze bvb ziek is ofzo).


Bed heeft geen omranding, maar we gebruiken dit nog steeds.
Allang niet meer omdat ze er zouden uitvallen, maar zodat hun 100 knuffels er niet uit vallen...
My god, die knuffels, dat is just een virus gelijk dat explodeert.

Van mij mag ze 4 knuffels in bed meenemen, en dan maar wisselen ... en dat is al bovenop de mega rups die 1/4 van het bed inneemt, en de knuffels die ophangen (geen zelfmoord) tegen de muur.
En ondertussen heeft ze geleerd om knuffels te verstoppen in haar bed, en dan 4 "nieuwe" te gaan halen om in te wisselen.

Dus dat is een constante flux van 4 tot 30 knuffels waarnee ik weer zeg dat ze naar 4 moet filteren, en we zijn weer vertrokken :laugh:.
 
Hier is het motto: als er nog voldoende plaats over is om te liggen, is het ok voor ons. :unsure:

De knuffels hebben ook allemaal een schijnbaar vaste plaats in hun bed, als hun bed ververst is dan zijn ze een half uur bezig met alles terug op hun plaats te leggen...
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Hier is het motto: als er nog voldoende plaats over is om te liggen, is het ok voor ons. :unsure:

De knuffels hebben ook allemaal een schijnbaar vaste plaats in hun bed, als hun bed ververst is dan zijn ze een half uur bezig met alles terug op hun plaats te leggen...
Zo was ik vroeger ook :unsure:
 
Hadden wij vroeger ook, en ik heb dat buitengesmeten na mij daar 100 keer tegen te stoten en mijne rug te verrekken met ze in bed leggen. Mijn god zo onhandig was dat.


My god, die knuffels, dat is just een virus gelijk dat explodeert.
Na twee keer er tegen te knallen ben ondertussen wel op m'n hoede :D
Zo laag is dat bed nu niet. Nuja, ze is ook 5 dus veel in haar bed leggen moet ik ni meer doen. Maar zwijg me van die knuffels.. hier is een derde van haar bed bezet door die dingen.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan