Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier die nieuwjaarsbrieven bewust "luchtig" gehouden zonder al te veel druk. Als ze zin had mocht ze haar nieuwjaarsbrief opzeggen maar een cadeau'tje kreeg ze sowieso. Klom ze uit zichzelf op een stoel om met veel bravoure die voor te dragen, tof om te zien hoe vol zelfvertrouwen onze dochter zit.

Voor de rest toch het grote gemis ervaren tijdens de feestdagen, hebben veel familiefeesten gehad en die "en hoe is het nu met jullie"-vraag ging snel tegensteken, al bedoelen mensen dat goed natuurlijk.
We willen nog een derde kindje maar wanneer hebben we nog niet uitgemaakt. Sowieso zal het geen onbezonnen zwangerschap zijn...
Mijn vrouw vroeg gisteren of onze dochter nog een broertje of zusje wou. Het antwoord: ja, maar wel alleen als ik er nu echt mee kan spelen :cry2:
 
Onze jongste vindt die brieven verschrikkelijk, dus ik ben gewoon bij hem gaan zitten en heb ze voorgelezen, wij doen dat ook altijd in redelijk klein gezelschap. Zowel met de grootouders als met zijn 2 meters veel contact, maar hij vindt die dingen gewoon niet leuk en wij respecteren dat.

De oudste vond dat vroeger ook niet zo leuk, maar nu hij ze zelf heeft geschreven helemaal wel, ook daar is er veel contact door het jaar met de grootouders en z'n meter en peter, dus de drempel zal dan veel lager zijn.

Altijd wel in "huiselijke" kring, dus met niet te veel volk.
 
Vandaag eerste volle dag naar de opvang want mama is weer werken. Qua wenuurtjes wel een aantal keren geweest, maar telkens maar 2 uur dus nog nooit daar geslapen.

Benieuwd hoe hij straks thuiskomt :D
 
Vandaag eerste volle dag naar de opvang want mama is weer werken. Qua wenuurtjes wel een aantal keren geweest, maar telkens maar 2 uur dus nog nooit daar geslapen.

Benieuwd hoe hij straks thuiskomt :D
Hoe oud? Hier net 4 maand en vrijdag de eerste halve dag, gaat volgens mij wel een schokje zijn.
 
Bij ons viel dat heel goed mee eerlijk gezegd. Ze sliep zelfs iets beter 's nachts (wat uiteraard niet voor elk kind zo zal zijn).
 
Dit weekend terug koorts en veel snot :crazy:

Één week ver en daar is de eerste -1 verlofdag.
Ik kan de woorden "virale infectie" niet meer horen. :crazy: ah als't dat maar is zeker...

Morgen voor de eerste keer beroep doen op hulp van de cm. Ik merk echt aan mijzelf dat ik me daar super schuldig tegenover voel :headshake:
 
Ik kan de woorden "virale infectie" niet meer horen. :crazy: ah als't dat maar is zeker...

Morgen voor de eerste keer beroep doen op hulp van de cm. Ik merk echt aan mijzelf dat ik me daar super schuldig tegenover voel :headshake:
Dat moet imo nu eens echt niet? België is een land met een gelimiteerde aantal verlofdagen die bedoelt zijn om het leven ook draagbaar te maken voor uzelf...
 
Ik zal toch blij zijn dat het gedaan is met de kakbroeken en dat mijn dochter volledig zindelijk is. Plassen gaat wel goed en ze heeft haar blaas wel onder controle, al gebeurt een accidentje wel nog eens. Tweejarigen zijn dolle pret, maar potjestraining is kak. Het valt me wel op dat ze véél doordachter speelt, véél vragen stelt en sneller "mee" is met allerhande situaties. Boeiende evolutie.

Nog drie maanden crèche en dan is het naar de kleuterschool. Dat gaat ook weer puzzelen worden, maar mijn schoonzus woont hier vlakbij en stuurt haar kinderen naar dezelfde school dus dat komt wel in orde.
 
Allez, goed 1ste dag school en weer ziek.
Hopelijk terug beter tegen morgen. Heeft dat nog soms zo 1dag ziekte.

Zag bleek, niet veel eten en slapen op school 🤔
 
Ligt het nu aan mij of gaan sommige ouders een beetje TE ver?
Krijg ik vandaag een uitnodiging van een klasgenootje om naar een speelparadijsje te gaan maar liefst 25km verderop. Het zijn 5-6 jarige, ik ga echt geen uur rijden (heen en terug samen) om een overprikkeld kind eraan over te houden dat waarschijnlijk nergens op zal gedurfd hebben wegen te druk/te veel grote kinderen. 🙈
 
Ligt het nu aan mij of gaan sommige ouders een beetje TE ver?
Krijg ik vandaag een uitnodiging van een klasgenootje om naar een speelparadijsje te gaan maar liefst 25km verderop. Het zijn 5-6 jarige, ik ga echt geen uur rijden (heen en terug samen) om een overprikkeld kind eraan over te houden dat waarschijnlijk nergens op zal gedurfd hebben wegen te druk/te veel grote kinderen. 🙈
Wat is een uur rijden en mogelijks heeft ze het helemaal naar haar zin 🤷
 
Wat is een uur rijden en mogelijks heeft ze het helemaal naar haar zin 🤷
Autorijden is wel een probleem voor mij. 😉

Ben gewoon eerlijk geweest naar de mama toe, ze stelde direct voor dat de dochter anders met hen mee mag rijden, zo moet ik maar 10km rijden ipv 25. Oef!
 
Ben benieuwd hoe we dat gaan oplossen voor onze dochter, de peter spreekt Nederlands, de grootouders en meter niet.
spreekt je dochter de taal van de grootouders/meter? Gewoon opzeggen in die taal via google translate. En zolang ze niet kan lezen een verkorte versie zelf inoefenen?

Nu, mss hebben die grootouders totaal niet verwachting niet, en moet je dat gewoon niet doen voor hen, dan kan je mss vragen dat je dochter in plaats van die brief gewoon een mooie tekening mag maken in de klas? Er zullen misschien nog wel kinderen zijn met anderstalige ouders/grootouders?
 
niks moet :). Gewoon een "top" uitstap doen met 1/2 kinderen is véél chiller voor zowel je kind als jezelf. Dat doen wij meestal.
Ik wacht tot het weer beter is voor haar verjaardagsfeestje en zwier ze dan met belleblazers en buitenspeelgoed de tuin in!
Maximaal 3 genodigden en klaar.
 
Mja, wat kan je dan doen buiten speelplein dat geen bakken geld kost?
in de range 10-15 euro (kan zijn dat ik al mis ben :p) Een halfsubtropisch zwembad genre lago, mini-pretpark (genre Jungle City, Antwerp Station pretparkdinges), een doe-museum (PASS, Technopolis), Karting, een circus, ...

Nog iets goedkoper (denk ik): De Sierk, Circus Harry Malter, naar de zee met karretjes rijden, ...
 
Terug
Bovenaan