Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zoon begint erdoor te komen, maar vertoond heel vreemd gedrag. Is heel snel geïrriteerd, wordt enorm snel boos, heel onrustig afwisselend met moment waarbij hij geen weg weet met zichzelf. Deze morgen was het toppunt en had hij een hele breakdown.

Sinds begin deze week moet hij aerosollen waar o.a. Ventolin in zit. Dat kan hartkloppingen, onrust, enz. opwekken. Collega's vertelden gelijkaardige verhalen wanneer hun kinderen moesten aerosollen.

Zijn hier nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren hebben na het gebruik van Ventolin? Bij ons dochter was dat totaal niet het geval alleszins.
Hier heeft de zoon daar ook last v gehad toen hij voor de 1ste keer ventolin puffers moest gebruiken. Dat was echt heel raar, was in ene keer een heel ander ventje.
Hij puft er nu permanent mee en dat gedrag is wel overgegaan.
Meeste kinderen moeten dit maar tijdelijk doen, maar vrienden v ons merken die gedrag telkens opnieuw op bij hun dochter als ze weer moet puffen met ventolin.
 
Dochter nr 2 is bijna 8 weken en wat heb ik het toch onderschat. Ik had een 'makkelijkere' baby verwacht, maar ze heeft verborgen reflux en mogelijk lactose intolerant. Dus we hebben in het weekend al voor de 3 de keer van melk veranderd en moeten nu ook 2 x per dag een maagzuurremmer geven. Het kind was maximum 5 minuten na het eten gelukkig en begon daarna telkens terug te zeuren, kreunen smakken, wenen. Voor 's nacht kan ze uren liggen kreunen. Daarmee houdt ze ons ook wakker dus wij hebben beiden een kort lontje ook. Ik hoop dat het nu betert en blijft. Gelukkig gaat de oudste van 2j5m er kei goed mee om, ze wordt s nachts niet wakker van geweven baby en komt haar troosten als ze weent. Maar we kunnen de oudste momenteel minder aandacht geven dan ik zou willen dus de tv staat hier momenteel vaak op.

Het kan alleen maar beteren lijkt het wel op dit moment.
 
Gisteren kebab/pizza besteld. We hadden uitgelegd dat er een man het eten ging brengen.
ze bellen aan, zetten eten op tafel:
"eten. papa eten. mama eten... man eten". Kerstsfeer allemaal goed en wel, maar om nu de koerier uit te nodigen :p
 
Buitenschool bij -15 -_-

Altijd hopen dat ze genoeg kleding aan doen als ze daar naar buiten gaan. Ze hebben de dingen liggen, ze weten wat ze moeten aan doen maar meestal doen ze niet anders dan zeveren en lachen en de helft vergeten
 
Hier al meer dan 12 jaar geleden, ik voel me oud als ik over dat aerosollen hoor :(.

Dochter deze keer voor het eerst in haar leven (zit nu in eerste middelbaar, ervoor Freinet) een echt examen gehad. Ze had een goed gevoel en zat deze namiddag ganse namiddag al videocallend te studeren. :S

Wel leuk: de klastitularis legt elke dag op de schoolbank van iedereen een aanmoediging, die we als ouder eventueel zelf mogen schrijven. Ik heb alvast deze doorgestuurd:

Voor Geschiedenis:

Weet je dat het vak geschiedenis vroeger geschietenis heette? Veel logischer, met al dat wapengeweld vroeger. Maar toen maakte meneer Claeys een indrukwekkende dt-fout. Het is sindsdien nooit meer goedgekomen tussen Mevr. Lanssens van Nederlands en meneer Claeys.

Veel succes en schiedt nu maar in gang!

-------------------------------------------------
Voor Getallenleer:

Meneer Xheka laat hierbij weten dat het Natuurlijk is dat jullie Geheel in spanning staan. Wees gerust, dit is Positief, een beetje stress zal geen Negatief gevolg hebben voor je examen!

Je hebt 100% onze steun!

-------------------------------------------------
Nog voor Getallenleer:

Belangrijke mededeling: Dit spiekbriefje is uitzonderlijk toegelaten door Mevr. Uytterschaut.

Twee maal drie is vier
Wiedewiedewiet en twee is negen
‘k Richt de wereld in
En in dit examen heb ik geen zin!

Veel succes!

--------------------------------------------------

Voor Aardrijkskunde:

De wereld mag vandaag op z'n kop staan, Je mag het noorden kwijt zijn, maar je kan vandaag wel bergen verzetten!

(Laat de Alpen wel staan aub, anders weet mevr Malliet niet meer hoe ze die examenvraag correct moet verbeteren).

---------------------------------------------------

Laatste dag:

EIND-E-LIJK. Je bent er bijna!

Die pizza straks zal deugd doen. De Kruidvat zal overspoeld worden door de LATjes, die snoepbakken kunnen niet vlug genoeg aangevuld worden. Op de markt lonken de wafels en ijsjes. In het krantenwinkeltje staan de lollies in promotie! Wat een leuke tijd! Geniet ervan.
...


...
Zucht, ik weet weer wat te doen.
Je tandarts.
 
Pfff tegenwoordig is elk ontbijt hier ne strijd aan het worden, nooit geweten dat een kind zo koppig kan zijn. Allemaal voor een boterham met choco waar ze er vroeger stuk of drie van verslond.
zeg haar dat de kinderen van ene van het forum nog nooit 's ochtends in de week choco op tafel hebben zien staan :). Fruit en een volkoren droge koek ('semoelekoek'), da's al wat ze bij ons krijgen en het geklaag is er maar heel zelden (dan nog enkel ivm het soort fruit, met een ander zijn ze dan altijd content).

Nu, als ze echt die boterham met choco niet wil, zou ik ze haar goesting wel eens durven geven op een woensdag. Dan kan je op de middag die boterham alsnog geven. En eventueel 's avonds etc. Honger is de beste drijfveer om te eten.
 
zeg haar dat de kinderen van ene van het forum nog nooit 's ochtends in de week choco op tafel hebben zien staan :). Fruit en een volkoren droge koek ('semoelekoek'), da's al wat ze bij ons krijgen en het geklaag is er maar heel zelden (dan nog enkel ivm het soort fruit, met een ander zijn ze dan altijd content).

Nu, als ze echt die boterham met choco niet wil, zou ik ze haar goesting wel eens durven geven op een woensdag. Dan kan je op de middag die boterham alsnog geven. En eventueel 's avonds etc. Honger is de beste drijfveer om te eten.
Ja, dat gaat echt helpen voor zijn kind :unsure:
 
Om uw fiscale aangifte te optimaliseren is het aan te raden dat hij of zij er nog voor 01/01 uitgeperst wordt.
Dat hebben we gemerkt, de onze is eentje van de eindejaarsperiode en dat heeft ons wel héél veel belastingsvoordeel opgeleverd.
Al weet ik niet of dat nu elk jaar is, ik ben niet zo thuis in belastingen. Maar als het wel zo is, is dat wel een heel mooi kado om een extra jaartje dat voordeel te hebben :D .
 
Terug
Bovenaan