Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dochter wéér met koorts, snot a volonte mogen gaan halen van de crèche.

Ik val hier mega vaak in herhaling maar het ziek zijn heb ik toch zwaar onderschat.

Ik val hier mega vaak in herhaling maar het ziek zijn heb ik toch zwaar onderschat.
Elk kind is natuurlijk anders, maar met de verhalen hier, dan merk je toch hard wat voor een virus/bacteriehaard die creches zijn. Onze dochter is ook af en toe ziek, we kunnen dat meestal zelfs traceren naar waar ze het heeft opgelopen. Maar dat is eens 1x om de 2 à 3 maand.

Ik denk dat mijn dochter amper de helft van de dagen waarvoor ze ingeschreven was bij de crèche kunnen gaan is.

Sinds ze in september gestart is op school is ze nog geen enkele dag moeten thuis blijven (hout vasthouden). Loopt wel al anderhalve maand dik verkouden rond, maar het zet zich niet door tot echt ziek zijn.

Onze oudste zat bij een heel kleine crèche, niet meer dan 10 kinderen dagelijks denk ik. Bijna nooit ziek geweest.

Onze jongste gaat nu naar een grote crèche en daar is het constant prijs. Hangt ook wel van het kind af waarschijnlijk maar heb de indruk dat dat nu eenmaal sneller gebeurd bij grote crèches.

Ik denk dat mijn dochter amper de helft van de dagen waarvoor ze ingeschreven was bij de crèche kunnen gaan is.

Sinds ze in september gestart is op school is ze nog geen enkele dag moeten thuis blijven (hout vasthouden). Loopt wel al anderhalve maand dik verkouden rond, maar het zet zich niet door tot echt ziek zijn.
Ja ergens "hoop" ik dat het nu wat afzien is dat ze wat immuniteit heeft tegen dat school begint, liever nu dan tijdens het school gaan.

Geen idee hoe naïef dit is van mij maar daar houd ik mij toch aan recht :p

Ja ergens "hoop" ik dat het nu wat afzien is dat ze wat immuniteit heeft tegen dat school begint, liever nu dan tijdens het school gaan.

Dat hebben ze ZO vaak gezegd tegen ons! En het klopt ook wel. Alez, op enkele bronchiten, de griep en 2 covidbesmettingen na. :unsure:

Ze zullen tegen een deel van de virussen antistoffen aanmaken. Maar de typische ziektes zijn snel evoluerende virussen dus daar win je niet echt iets mee :p anders gingen volwassenen nooit ziek zijn he :D

Mijne gaat sinds mei naar school en ik merk wel een enorme verbetering qua verkoudheden en ziektes.
Waar hij op de crèche bijna non stop een serieuze loopneus had met hoesten afgewisseld met af en toe de buikgriep of iets anders zijn nu zijn verkoudheden zo goed als verdwenen, en als hij eens wat snot heeft is het lang zo fel niet als toen.
Ik heb nu eerder 'schrik' voor een luizen epidemie. 🤭

Hier zijn de 2 laatste tanden er aan het doorkomen. Blij dat we op 2 jaar van die zever vanaf gaan zijn :p ze is wel al een stukje van haar snijtand kwijt :(

Dat wordt inderdaad heel vaak gezegd. Vorig jaar met mijn zoontje niet veel van gemerkt, maar sinds september gaan ze beiden naar school en we hebben ze (opnieuw, hout vasthouden) nog niet thuis moeten houden dit jaar. Dus wie weet zit er toch wat waarheid in :p

Die van ons heeft sinds een paar dagen een soort van oordelend ochtendhumeur. Als we aan het ontbijten zijn, zit die van uit hare stoel ons aan te staren met een blik waarbij wij ons ongemakkelijk voelen :unsure: . Geen lachje eraf. Een echte diva. Dat heeft ze van de mama natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Zoontje is ziek. Ik ben hem aan het kleden deze morgen. Dochter valt hem lastig. Ik spreek ze er rustig op aan: 'laat uw broer nu eens gerust'.

'JIJ HOUDT GEWOON NIET VAN MIJ!' - loopt al wenend weg.

Women.

Hier elke ochtend 2 kinderen die spontaan Sinterklaasliedjes beginnen zingen in hun bed. Deze ochtend vond den oudste het toch fel naar pepernoten ruiken, dus ging hij in de hal zien of de Sint geweest was. Niet dus, want die is eergisteren al geweest.

Die van ons heeft gisteren een beetje geplette banaan gehad en vandaag een halve banaan met appel. De helft heeft ze gekregen en opgegeten. Het gaat zo snel :love:

Zoontje is ziek. Ik ben hem aan het kleden deze morgen. Dochter valt hem lastig. Ik spreek ze er rustig op aan: 'laat uw broer nu eens gerust'.

'JIJ HOUDT GEWOON NIET VAN MIJ!' - loopt al wenend weg.

Women.

Dat doen mijn jongens ook dus kzou niet direct generaliseren op geslacht - misschiel wel op leeftijd. Dat is hier al een standaard riedeltje 'ookal is mama boos op jou, mama ziet jou nog altijd graag' :')

Hier elke ochtend 2 kinderen die spontaan Sinterklaasliedjes beginnen zingen in hun bed. Deze ochtend vond den oudste het toch fel naar pepernoten ruiken, dus ging hij in de hal zien of de Sint geweest was. Niet dus, want die is eergisteren al geweest.

Den deze staat hier al een week op, met dansje en al. En ik krijg da deuntje gvd niet uit mene kop :unsure:

Via via op onderstaande terechtgekomen

Dan kan ik mijn klagen over de dagen verlof opnemen omwille van ziekte toch relativeren.. als het maar dat is, het kan zoveel erger.

Mijn hart breekt echt bij het lezen van dergelijke zaken

Dat ze onder supervisie moeten slapen volgens de K&G richtlijnen: https://www.kindengezin.be/nl/thema/slapen/veilig-slapen/hou-toezicht-bij-het-slapen

Vandaag weer eens in bedje proberen doen slapen overdag. Alleen maar luider en luider gehuil :/

Hier hebben wij (in onderling overleg) een documentje getekend dat onze dochter apart mocht slapen. Normaal gezien slapen ze tot X maand in de leefruimte om inderdaad een oogje in het zeil te houden maar onze dochter kon daar echt niet slapen

Terug
Bovenaan