Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hier is het een half uur per dag (na het avondeten, terwijl wij de keuken opruimen). Ze mag kiezen tussen tv en tablet, maar meestal is dat tablet.Dochter en schermpjes, toch iets om over te waken. Als we haar laten doen kan die de hele dag achter de tablet zitten. En als je het zonder afspraken toelaat wordt ze kwaad en onredelijk als je het afzet en zegt dat ze moet gaan spelen. Lastig om daar telkens zo streng over te moeten zijn, maar een vijfjarige heeft uit zichzelf weinig discipline vrees ik.
Youtube Kids heb ik er al afgesleten. Wat een vergeetput aan brainrot is me dat.
Maar goed. Volwassenen kijken ook teveel naar schermpjes. Elke dag de tv opzetten is ook niet goed. Laat staan de smartphone.
Voor die aanpak gaan wij ook. Geen smartphone/tablet/pc tot minstens 10-12 jaar, en als het al vroeger moet voor school, dan enkel voor school.2, 4 en 6-jarige en geen tablets in huis. Zolang mogelijk vermijden en voorlopig lukt het goed. Voordeel is dat ze een oneindige creativiteit ontwikkelen en zich prima kunnen bezighouden (samen onder elkaar en alleen)
Heb je aanraders?en daarnaast wat pedagogische apps om te leren programmeren etc.
Same, geen tablet in huis hier. Niet voor ons en niet voor de kinderen. PC gebruiken ze soms, zowel voor school als ontspanning. Mijne oude DS wordt ook gebruikt om op te gamen. TV zien ze wel, dat scheelt echt van dag tot dag. Vorige week met dat goede weer is dat een dik half uur.2, 4 en 6-jarige en geen tablets in huis. Zolang mogelijk vermijden en voorlopig lukt het goed. Voordeel is dat ze een oneindige creativiteit ontwikkelen en zich prima kunnen bezighouden (samen onder elkaar en alleen)

Vanaf eerste leerjaar al pc in de klas...Voor die aanpak gaan wij ook. Geen smartphone/tablet/pc tot minstens 10-12 jaar, en als het al vroeger moet voor school, dan enkel voor school.
Intussen ken ik alle truuken van de foor dankzij de kinderen van een paar klanten die het écht te bont maken.
Wil je een lijstje maken van welke apps dit zijn? Hier is wel een tablet, maar geen apps voor de kinderen en wel interesse, al is het maar voor als we in de wachtzaal van het ziekenhuis zitten.Hier wordt bv. ingezet op puzzel apps, wiskundige apps, programmeren, schaken, enz. De juiste games is ook gewoon goed voor de ontwikkeling van het brein. De duurtijd van schermen wordt natuurlijk wel ingeperkt.
Hier doen ze dat gewoon op de pc hoor.In plaats van te verbieden beter nadenken hoe te gebruiken voor het brein te stimuleren is mijn mening.
Hier wordt bv. ingezet op puzzel apps, wiskundige apps, programmeren, schaken, enz. De juiste games is ook gewoon goed voor de ontwikkeling van het brein. De duurtijd van schermen wordt natuurlijk wel ingeperkt.
Schermen moeten niet altijd geassocieerd worden met YouTube, social media, enz.
Een app hoeft dan ook niet perse over een tablet te gaan... Je kan op verschillende devices vanalles doen.Hier doen ze dat gewoon op de pc hoor.
De oudste is bv met scratch bezig. Niemand in huis heeft behoefte aan een tablet. Dus ik ga dat ni speciaal in huis halen voor die bengels.
Tot 10-12 jaar verbieden is inderdaad nogal lang en overbodig. Maar tot 6-7 jaar schermen serieus beperkt houden is nog helemaal iets anders. Ik zie toch vaak dat het gebruik van schermen (bij kleine kinderen) begint uit gemakzucht van de ouders.Zoals hierboven al gezegd, schermen kunnen ook op een positieve manier worden ingezet. Alle schermen verbieden tot 10-12jaar is naar mijn mening even extreem als volledig geen controle. Besef ook dat al hun leeftijdsgenoten wel toegang hebben tot schermen, waardoor jouw kinderen mogelijks over veel zaken niet kunnen meepraten en als raar worden aanzien.