Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ook gedaan maar deze namiddag. Maar zoals je zegt wel leuk voor de kindjes, ook voor de ouders zelf. Wij zetten de auto dan op een van de P+R parkings en nemen de tram wat een extra attractie is voor de kindjes. Verhaal op zich is wat simpel maar ja dat hoeft nu ook weer niet veel meer zijn dan om de acts wat aan elkaar te rijgen. Mij wel een bult verschoten, naast mij was een stoel leeg zat daar plots een roetpiet naast mij toen ze met snoep rondgingen.

Simpel verhaal inderdaad, maar zeker mijn dochter was daar nog niet mee weg. Moet ook nog 3 worden natuurlijk.

Nachtwacht en Gamekeepers kijken ze beiden ook niet naar, dus was een beetje jammer voor hen dat die eersten de rode draad waren.

Misschien over een jaar of 2 nog eens proberen gaan.

Ja ze proberen het wel voor alle leeftijden van 1 tot 10-12 zowat leuk te houden. Bumba, Maya voor de kleinsten, nachtwacht en Gamekeepers (had ik nog nooit van gehoord 😊) voor de ouderen.

Marie die dan even ging inspringen bij de K3'tjes. Was ook beetje overdreven om daar zo een nieuws en reclame op voorhand van te maken. 1 liedje heeft die meegezongen. En het andere hebben die 2 zelf op hun eentje gezongen.

Simpel verhaal inderdaad, maar zeker mijn dochter was daar nog niet mee weg. Moet ook nog 3 worden natuurlijk.

Nachtwacht en Gamekeepers kijken ze beiden ook niet naar, dus was een beetje jammer voor hen dat die eersten de rode draad waren.

Misschien over een jaar of 2 nog eens proberen gaan.

Dochter van bijna 4 vond het super, die loopt nog stijf van de adrenaline:lol:Kan dus op korte tijd wereld van verschil geven.

Nachtwacht, K3 en Samsom zijn hier wel grote favorieten dus dat hielp wel.

De nacht was wel weer wat minder, af en toe voel ik me dan toch Bela Lugosi...

RSV in de crèche. Vorige week vrijdag zeiden ze daar nog dat mijn jongste 1 van de 2 enigste was zonder koorts.

Vanaf vrijdag natuurlijk prijs. Nog geen koorts maar hoesten dat het geen naam heeft, vooral als hij ligt. Vrijdagnacht niet geslapen, zaterdagnacht dan verrassend wel goed geslapen en afgelopen nacht weer amper geslapen. Sinds gisteren ook wat koorts maar overdag is hij eigelijk redelijk ok. Straks maar naar de dokter, hopelijk is hij er snel vanaf. En ik ben natuurlijk ook beginnen hoesten!

RSV in de crèche. Vorige week vrijdag zeiden ze daar nog dat mijn jongste 1 van de 2 enigste was zonder koorts.

Vanaf vrijdag natuurlijk prijs. Nog geen koorts maar hoesten dat het geen naam heeft, vooral als hij ligt. Vrijdagnacht niet geslapen, zaterdagnacht dan verrassend wel goed geslapen en afgelopen nacht weer amper geslapen. Sinds gisteren ook wat koorts maar overdag is hij eigelijk redelijk ok. Straks maar naar de dokter, hopelijk is hij er snel vanaf. En ik ben natuurlijk ook beginnen hoesten!
Bij ons was het ook prijs in de crèche. Gaat goed rond.

Bij ons is precies de slaapregressie begonnen. Gelukkig gaat het 's nachts nog, maar ze geraakt moeilijker in slaap. Waar je ze eerst gewoon in bed legt en 10 minuten voor ze slaapt, is het nu weer zoals in het begin. Een paar keer haar troosten voor ze in slaap valt. Soit, als het zo blijft, valt het nog mee. Het kan erger.

Wij hadden normaal een etentje vorige zaterdag, maar na de toch wel verontrustende berichten over RSV (uit Duitsland, maar daarvoor ook uit de VS en Mexico) hebben we toch maar besloten thuis te blijven. Onze dochter wordt deze week 3 maand, dus elke week dat we een infectie kunnen uitstellen lijkt me wel gewonnen (in januari naar de crèche dus dan is het toch om zeep).

Uit gemakzucht is de Sint deze ochtend al geweest. Natuurlijk was ik vergeten om die wortel in twee te breken. Maar de dochter kwam zelf af dat het paard dat vergeten was en vanavond terugkomt. Allemaal goed. Uiteraard was ze ook blij met haar presentjes.

Onze dochter heeft de laatste tijd moeite om te eten zonder afleiding - ze gaat enkele happen eten (100gr) maar begint dan kuren te krijgen/te weigeren. Als ik dan iets van filmpje afspeel kan ze gerust nog een 150-200gr extra eten.

nu wil ik er geen gewoonte van maken maar gezien ze zo ziek is geweest geef ik er toch even aan toe want ze heeft redelijk wat gewicht verloren door te weinig eten/drinken

tips om dit te "verhelpen?"

Daar ben ik nooit in meegegaan, dan kreeg ze gewoon een half uur later nog een fles. Ook toegang tot "droog" eten tussendoor zoals maiswafels, gesneden kerstomaatjes, kaasblokjes,...

Daar ben ik nooit in meegegaan, dan kreeg ze gewoon een half uur later nog een fles. Ook toegang tot "droog" eten tussendoor zoals maiswafels, gesneden kerstomaatjes, kaasblokjes,...
Hier eet de dochter soms vlot nog een hele maaltijd aan kerstomaten door de dag heen. Gewoon elke keer tomaatje van bord meepakken Enzo.

Vandaag heeft de dochter me nog eens doen verschieten met zowaar een gestructureerd verhaal te vertellen.
Gisteren zijn we naar Planckendael geweest, en hebben de Azië-route achterstevoren gedaan. Daarnet in bed zei ze dit:
Dierentuin. Aapje. Dekentje.
Leeuw. Raaaaauuuwww. eten. wandelen.
Fantje. Buiten. koud. brrrrr. lange neus. eten.
Grote kever.
auto rijden.

Vertaling: We zijn naar de dierentuin geweest en hebben eerst een aapje gezien, en die had een dekentje.
Daarna was er een leeuw, en die brulde heel luid. De andere leeuwen waren aan het eten en aan het wandelen.
De olifanten stonden buiten. Daar was het heel koud. Die heeft een lange neus en was aan het eten.
Daarna kwam een grote kever (lichtshow object).
En toen zijn we met de auto naar huis gereden.

Kleine heeft al meer dan een week een vettig hoestje. Ondertussen is de helft van de kinderen bij de onthaalmoeder ook gesneuveld.
Hij eet ook niet zo veel dus grote paniek bij de mama.
Daarbovenop had hij gisteren oorontsteking. Om 18u thuis gekomen en ten vroegste om 24u mijn bed gezien. Uiteindelijk 3 uur kunnen slapen

Gelukkig was hij deze ochtend weer zijn eigen en trakteerde hij ons op een spuitpampertje en zijn vrolijke lachje.
Als dat kind lacht vergeef je hem alles

Toch wel eng als je ziet dat het echt gewoon overal zit. Hier dag 4 al, het mag gaan gedaan zijn. Inderdaad vreselijk als je ziet dat de ademhaling niet 100% is.

Vandaag heeft de dochter me nog eens doen verschieten met zowaar een gestructureerd verhaal te vertellen.
Gisteren zijn we naar Planckendael geweest, en hebben de Azië-route achterstevoren gedaan. Daarnet in bed zei ze dit:
Dierentuin. Aapje. Dekentje.
Leeuw. Raaaaauuuwww. eten. wandelen.
Fantje. Buiten. koud. brrrrr. lange neus. eten.
Grote kever.
auto rijden.

Vertaling: We zijn naar de dierentuin geweest en hebben eerst een aapje gezien, en die had een dekentje.
Daarna was er een leeuw, en die brulde heel luid. De andere leeuwen waren aan het eten en aan het wandelen.
De olifanten stonden buiten. Daar was het heel koud. Die heeft een lange neus en was aan het eten.
Daarna kwam een grote kever (lichtshow object).
En toen zijn we met de auto naar huis gereden.
Mijn dochter van twee is nog altijd onthutst dat Poppa de aap de knuffel van Bumba stal in een show die ze een aantal maanden geleden zag.

Terug
Bovenaan