Visenya
Well-known member
Die lachjes van plezier en haar gebrabbel tussendoor, doen die prijs vergeten.![]()
Maar ze heeft er al veel plezier aan gehad![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die lachjes van plezier en haar gebrabbel tussendoor, doen die prijs vergeten.![]()
Maar ze heeft er al veel plezier aan gehad![]()

Ja, maar 't gaat hier om een kinderfeest hé.Dit kun je natuurlijk op veel toepassen.
Dat van die stoute kindjes:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/09/de-sint-inschakelen-in-je-opvoeding-dina-tersago-deed-het/
Dat wordt wel degelijk door een heel groot deel van de Belgen zo gebruikt hoor. Ook in scholen bvb.
Het gaat ook veel verder dan dat trouwens. In de klas zitten kindjes van verschillende sociale klassen, de ene krijgt pakweg een playstation, de andere mag blij zijn met een boek. Kinderen vertalen dit naar "ik ben minder braaf dan xyz". En we gebruiken dan gelukkig ondertussen meestal een "opgekuiste" versie van het verhaal (niet meer de roe en de zak...).
Ikzelf vond die huisbezoeken (of whatever plek er een sint "in person" is) trouwens verschrikkelijk. Ik was een heel verlegen kind en je wordt daar dan gepusht om bij een vreemde man op de schoot te gaan zitten en de pieten die daar overdruk rond u beginnen rondspringen etc. Mijn meest levendige herinnering is trouwens het sinterklaasfeest op de chiro waar een (ander) verlegen kind in de zak werd gestoken. Dat kind heeft daar toen een paniekaanval van jewelste gekregen en ze hebben heel het feest mogen stopzetten om hem gekalmeerd te krijgen.
Het idee dat kinderen niet mee kunnen leven omdat ze de waarheid kennen vind ik zo raar. Disneyland moet dan toch plots verschrikkelijk saai worden, want we leren kinderen helemaal niet aan dat tekenfilms echt zijn? Mijn neefjes spelen ook continu alsof ze in Star Wars zitten, terwijl die ook weten dat dat niet echt is...
Ivm uw laatste alinea: Waarom is het oké voor uw kinderen om tegen die andere kinderen te zeggen dat hij wel echt bestaat, maar andersom niet?
De fase van uw middelste gaat hoogstwaarschijnlijk niet over "er in willen geloven", maar over een schrik dat eens jullie weten dat hij er niet in gelooft, hij geen cadeautjes meer zal krijgen.

Het is moeilijk om toe te geven dat er misschien een probleem is en je hulp nodig hebt. Ik heb uiteindelijk een afspraak eind deze maand bij de gynaecoloog. Elke keer opnieuw hoop je dat het gewoon lukt maar nu begint het volledig onbegrijpbaar te worden. Geen ovulatie gevonden in de voorbije cyclus en nu gaan we van een cyclus van 35 dagen ineens naar 29.Was/is hier ook zo, zwanger geworden na een IVM traject in UZ brussel wegens PCOS. Maar zoals gezegd, probeer er ook niet te hard op te focussen, maar een onregelmatige cyclus is niet leuk als je zwanger probeert te worden. Mss toch al eens een afspraak maken bij de gynaecoloog. Er wordt sowieso eerst gestart met medicatie in pilvorm (7 dagen 1 pilletje) om een normale cyclus te hebben en je (hopelijk, maar hier dus niet) op een 'gewone' manier kan zwanger worden.
En het is ook allemaal op e 
Gisteren 4 borden spaghetti op 4u tijd door mijn monstertje, vandaag ik alles behalve chips en snoep terug vies.Meneer van 4 heeft vanmorgen 2 boterhammen, dan potje fruit dan 2 boterhammen met wat druiven en trostomaten gegeten.
Om 16.30 een banaan en een appel bij oma.
Dan thuis 1/4 pizza met nog eerst een druif of tien en daarna nog dito trostomaten.
Die zei heel de tijd ' honger ' , ik begin mij zorgen te makenEn het is ook allemaal op e
![]()

wij hebben twee jaar "gesukkeld", veel verdriet en op den duur angst "zal het wel lukken".Het is moeilijk om toe te geven dat er misschien een probleem is en je hulp nodig hebt. Ik heb uiteindelijk een afspraak eind deze maand bij de gynaecoloog. Elke keer opnieuw hoop je dat het gewoon lukt maar nu begint het volledig onbegrijpbaar te worden. Geen ovulatie gevonden in de voorbije cyclus en nu gaan we van een cyclus van 35 dagen ineens naar 29.
No worriesMeneer van 4 heeft vanmorgen 2 boterhammen, dan potje fruit dan 2 boterhammen met wat druiven en trostomaten gegeten.
Om 16.30 een banaan en een appel bij oma.
Dan thuis 1/4 pizza met nog eerst een druif of tien en daarna nog dito trostomaten.
Die zei heel de tijd ' honger ' , ik begin mij zorgen te makenEn het is ook allemaal op e
![]()

Amai, ik kan me niet inbeelden hoe je die worsteling voor elkaar krijgtWe hebben oogdruppels aan de huisapotheek kunnen toevoegen, kleine meid heeft een oogontsteking. Ze was wel al een pak minder hysterisch dan de vorige keren bij de huisarts.
Het was deze ochtend echt een worsteling om en oogdruppels te geven en haar neus te spoelen en dan nog een neusspray toe te dienen.
Gelukkig kreeg ze vlak erna haar eten en was ze alles meteen vergeten. Het is ook niet echt te merken aan haar gedrag. We waren van't weekend zo blij dat ze weer echt vrolijk was en ze sprongen vooruit leek te maken in haar motoriek, na die weken ziekjes zijn.
Wij deden dat vroeger met 2. Nu blijft hij redelijk liggen... Tis nu al een maand aan een stukAmai, ik kan me niet inbeelden hoe je die worsteling voor elkaar krijgt

Na de scheiding bleek dat inderdaad wel een ongemak. Uiteindelijk een houding gevonden waarbij dochtertje op het verzorgingskussen lag, mijn rechterarm op haar buik en pols voldoende over haar schouder om haar armpje uit haar gezicht te houden en terwijl met rechterhand haar hoofdje gefixeerd en dan met linkerarm op haar ander armpje en met linkerhand de druppels in de oogjes.Wij deden dat vroeger met 2. Nu blijft hij redelijk liggen... Tis nu al een maand aan een stuk![]()
Amai, ik kan me niet inbeelden hoe je die worsteling voor elkaar krijgt
Wij deden dat vroeger met 2. Nu blijft hij redelijk liggen... Tis nu al een maand aan een stuk![]()
Wij leggen die op zijn buik en hoofd links / rechts. En gewicht erop leggen vroeger.Na de scheiding bleek dat inderdaad wel een ongemak. Uiteindelijk een houding gevonden waarbij dochtertje op het verzorgingskussen lag, mijn rechterarm op haar buik en pols voldoende over haar schouder om haar armpje uit haar gezicht te houden en terwijl met rechterhand haar hoofdje gefixeerd en dan met linkerarm op haar ander armpje en met linkerhand de druppels in de oogjes.
Met kalme stem over wat er gaat gebeuren, doch kordate uitvoering om het niet nodeloos te rekken.
Hier was het vorige week ook zo.We hebben oogdruppels aan de huisapotheek kunnen toevoegen, kleine meid heeft een oogontsteking. Ze was wel al een pak minder hysterisch dan de vorige keren bij de huisarts.
Het was deze ochtend echt een worsteling om en oogdruppels te geven en haar neus te spoelen en dan nog een neusspray toe te dienen.
Gelukkig kreeg ze vlak erna haar eten en was ze alles meteen vergeten. Het is ook niet echt te merken aan haar gedrag. We waren van't weekend zo blij dat ze weer echt vrolijk was en ze sprongen vooruit leek te maken in haar motoriek, na die weken ziekjes zijn.