Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Diggi al gedaan in Brakel? Daar deze foto genomen:Onze jongste van 5 is gek van beesten, groot/klein: alles.
Iemand soms tips voor een kinderboerderij?
Wat een dotje. Ik zou zeggen, helemaal de mama, maar daarvoor moet ze even zelf een foto van een lepel maken.Diggi al gedaan in Brakel? Daar deze foto genomen:
![]()
Bokkesloot in Deerlijk staat ook nog op het verlanglijstje.
De zoon gaat hier de overstap maken naar een groot bed, iemand tips voor een goede matras?
Ik weet niet goed waar op letten voor een matras voor een kind.
Wij hebben voor onze beide zoontjes dezelfde matras van bij de Jysk (deze dacht ik https://jysk.be/nl/slaapkamer/matrassen/schuimmatrassen/schuimmatras-90x200-gold-f30-wellpur).Ik wou een gewoon één persoonsbed nemen zodat het toch een aantal jaren mee kan.
Emma matras is misschien wel een optie en prijs valt precies beter mee dan ik verwacht had!
Wij doen hier op aanraden van de huisarts en apotheker de combinatie Perdolan/Perdophen als dochterlief koorts maakt en afziet. Da's dan eerst bv. Perdophen om dan na 4u later Perdolan te geven, om de volgende keer weer Perdophen te geven zodat ze eigenlijk nooit zonder valt. Gelukkig nog niet al te veel moeten doen. We zijn sinds de laatste keer wel zo slim geworden om de medicatie op 1 van haar eetlepels te doen ipv die rotspuit van Perdolan.Gisteren dan toch maar eens naar de kinderarts geweest - het was uiteindelijk de assistente en niet echt het gevoel dat ze het "probleem" serieus nam.
was ook super judgy dat we Nurofen gaven.
Vooral toen ik zei dat we er 2 gaven met 6u tussen - kreeg ik commentaar "Er MoEt 8u TuSsEn". Tja, als de dokter+voorschrift zegt 6u tussen (én de apotheek ook nog eens)
conclusie, pipipampers in de gaten blijven houden. Gisteren heeft ze +- 380ml melk gedronken doorheen de dag en 100gr groentepap / 100gr fruitpap.
ze is al iets aan de betere hand maar het eten en drinken duidelijk nog niet...
Hier per kind afhankelijk welke combo nodig is, de jongste haat de smaak van Perdolan, dus geven we Dafalgan in de plaats (soort van puddingsmaak). In plaats van Nurofen geven wij Brufen, daar moet je veel minder siroop van geven, maar mag pas van x kg of een zekere leeftijd dacht ik.Wij doen hier op aanraden van de huisarts en apotheker de combinatie Perdolan/Perdophen als dochterlief koorts maakt en afziet. Da's dan eerst bv. Perdophen om dan na 4u later Perdolan te geven, om de volgende keer weer Perdophen te geven zodat ze eigenlijk nooit zonder valt. Gelukkig nog niet al te veel moeten doen. We zijn sinds de laatste keer wel zo slim geworden om de medicatie op 1 van haar eetlepels te doen ipv die rotspuit van Perdolan.
De bollekeshoeve in Heist op den berg is wel tofOnze jongste van 5 is gek van beesten, groot/klein: alles.
Die van ons zit op 14 maanden net aan 9kg ofzo, zal nog wat vroeg zijn.Hier per kind afhankelijk welke combo nodig is, de jongste haat de smaak van Perdolan, dus geven we Dafalgan in de plaats (soort van puddingsmaak). In plaats van Nurofen geven wij Brufen, daar moet je veel minder siroop van geven, maar mag pas van x kg of een zekere leeftijd dacht ik.

Welke regio is misschien wel handig?Onze jongste van 5 is gek van beesten, groot/klein: alles.
Inderdaad !De bollekeshoeve in Heist op den berg is wel tof
Struisvogelnest in Lier ookDe bollekeshoeve in Heist op den berg is wel tof
Toptip!Diggi al gedaan in Brakel? Daar deze foto genomen:

De bollekeshoeve in Heist op den berg is wel tof
Zien er ook leuk uit, thanks!Struisvogelnest in Lier ook

Zuiden van Oost-Vlaanderen.Welke regio is misschien wel handig?
Thanks!Inderdaad !
De barelhoeve in Bornem vind ik ook goed, en 5min verder ligt het zwembad met deftige speeltuin en brasserie.
In Mechelen is het Tivoli park met kinderboerderij ook wel deftig, maar die is wel een groot deel van het jaar gesloten.
De dierentuin van Rijsel staat ook op mijn lijstje om te doen, belachelijk lage prijzen daar. Minder exotische dieren wel maar voor de prijs van een frietkotbezoek (niet dat van @Tomski !) kan je daar wel met het gezin naar toe!Toptip!
Al paar keer nr Diggiefeest gegaan en dat was ook heel leuk!
Zien er ook leuk uit, thanks!
BG is handig.![]()
Ons dochter is panisch elke keer er iemand op die rode knop duwt om de uil wakker te makenDe barelhoeve in Bornem

Kleinschalig en het is meer om wat te gaan drinken dan puur een kinderboerderij: Achiel & Hector in Tiegem. Voor de kindjes is dat een klein paradijs met veel kleine beestjes, hoekjes om in te spelen, verkleedkleren, ... Voor ons op fietsafstand, parking is heel beperkt.Zuiden van Oost-Vlaanderen.
Maar regio is minder van belang, we bollen wel naar daar als t iets heel leuk is.
Thanks!
Hoe draag je hem? Voorwaarts of naar je toe, op de buik of op de rug,...Pff nu al enkel weken dat onze zoon (~3.5 maand) niet meer in de draagzak wil bij mij om dutjes in te doen. Na 2 minuten begint hij te huilen en te wriemelen om zich precies los te wrikken. We zien niet meteen dat er iets niet goed is afgesteld of wat dan ook. Daardoor kan ik die dutjes dus niet meer overnemen.
Heeft iemand dit ook nog gehad? Tips?