Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dochter nog steeds niet aan de betere hand..
Gisteren zelfs 40.4c gehad. Meteen terug naar de dokter, Nurofen gekregen.

vandaag wel niks meer te bespeuren van koorts maar nog steeds hoesten/moe (waarschijnlijk deels door constant te moeten hoesten tijdens haar slaap) - eetlust ver te zoeken. Drinkt gelukkig wel nog maar ook aanzienlijk minder.
wel al iets vrolijker, speelt weer wat maar toch vrij labiel.

we zitten nog aan voldoende pipi-pampers maar als het morgenochtend nog steeds geen betering is ga ik toch mogelijks eens naar't ziekenhuis denk ik. Misschien overdreven maar ik voel mij er oprecht niet goed bij, is ondertussen al bijna 4 dagen.

blijkbaar wel veel kindjes die er momenteel last van hebben.

@anders. oprecht blij voor jullie als ze nu éindelijk een iets deftig slaapritme heeft. Hopelijk blijft het zo!
Sorry om te horen. Dit klinkt een beetje als de situatie die wij deze zomer hebben meegemaakt. Na 5 dagen aanhoudende echt hoge koorts zijn wij ook het ziekenhuis gepasseerd. Daar hebben ze dan een foto genomen met als resultaat bacteriële longontsteking...

Na 2 dagen antibiotica was de zoon wel direct een pak beter.

Maar ik hoop voor je dat het niet zover komt! Courage daar.

Dochter nog steeds niet aan de betere hand..
Gisteren zelfs 40.4c gehad. Meteen terug naar de dokter, Nurofen gekregen.

vandaag wel niks meer te bespeuren van koorts maar nog steeds hoesten/moe (waarschijnlijk deels door constant te moeten hoesten tijdens haar slaap) - eetlust ver te zoeken. Drinkt gelukkig wel nog maar ook aanzienlijk minder.
wel al iets vrolijker, speelt weer wat maar toch vrij labiel.

we zitten nog aan voldoende pipi-pampers maar als het morgenochtend nog steeds geen betering is ga ik toch mogelijks eens naar't ziekenhuis denk ik. Misschien overdreven maar ik voel mij er oprecht niet goed bij, is ondertussen al bijna 4 dagen.

blijkbaar wel veel kindjes die er momenteel last van hebben.

@anders. oprecht blij voor jullie als ze nu éindelijk een iets deftig slaapritme heeft. Hopelijk blijft het zo!
Merci, ik heb er nu een jaar elke nacht bij gelegen, het mocht gaan stoppen ook :p

Ik zou gewoon naar ziekenhuis rijden in jouw geval. We zijn vorig jaar ook naar spoed gereden toen ze plots 40 graden koorts had...

Die van ons valt dus elke keer in slaap als ik haar ga halen na het werk rond 17-17.30. Dan blijft die slapen tot ze moet slapen. Het is niet dat ze daardoor slecht slaapt 's nachts, maar moeten we die dan best wakker maken, want dit lijkt me niet goed te blijven gaan.

De kleine is hier al een week of 2 ziek met een valling. Die neus spoelen blijft toch ambetant ze. Niet alleen voor hem, of omdat ik hem bijna moet tegen zijn kussen plakken, maar ook gewoon voor mij. Er zijn dingen die ik liever doe dan de kleine doen krijsen zeg maar.
Gisteren niks van hoesten, en dan 's avonds bij de laatste voeding zodanig veel hoesten dat er wat van zijn melk uit lag. We hadden hem net een nieuwe body aangedaan omdat hij er 15 min eerder op gepist had.
Gevolg was dat hij een nieuwe pyama moest hebben en wij nieuw hoeslaken op de matras. Niet tof voor hem natuurlijk dat we heb 's avonds nog wat langer wakker houden.
Wel goed nieuws is dat hij begint te kruipen (hoewel, die ogen op mijn gat zijn nog niet doorgegroeid). Hij sloop al een tijdje, en kon zich een beetje voortbewegen door wat te duwen en rollen, maar gisteren gezien dat hij ook echt aanstalten maakt door zijn knieën onder zijn poep te trekken. Laat ons zeggen dat hij zijn 1e kruip-stapje gezet heeft :)
Herkenbaar. Ik moet onze oudste van 2,5 j ook nog dagelijks spoelen en die biedt stevig weerwerk en huilt enorm. Soms sla ik dan eens over maar dan merk je s morgens toch weer dat ze onder het snot zit of slechter slaapt dus t is f'toch beter om het te doen.

das echt hartbrekend hé.
Bij ons ook net zo 2-3 weken achter de rug van elke dag die neus spoelen.
ge moet die gelijk een judo match echt tegen de grond duwen zodat ze niet kan bewegen.
Echt zielig.

Hebben alle kinderen niet van die uitspraken die ze eens doen en dan precies jaren blijven volhouden? Mijne jongste weet goed genoeg dat het drinkebus is, hij zegt dat soms ook, maar meestal zegt hij toch nog altijd brinketus.
Drinkbus zou ook moderner zijn. 😜
een lege shampoofles...
Oh ja vroeger zo'n doorschijnende zeepbus met een dop die ook een haak had en waar de zeep uitkam zo'n dop als die knijpbussen van saus nu hebben. 😍

das echt hartbrekend hé.
Bij ons ook net zo 2-3 weken achter de rug van elke dag die neus spoelen.
ge moet die gelijk een judo match echt tegen de grond duwen zodat ze niet kan bewegen.
Echt zielig.
Hier hebben we dat eigenlijk opgegeven. We hebben niet het idee dat het dan sneller over gaat, en ze lijkt minder last te hebben van het snot dan van het spoelen...
Oh ja vroeger zo'n doorschijnende zeepbus met een dop die ook een haak had en waar de zeep uitkam zo'n dop als die knijpbussen van saus nu hebben. 😍
Ja deze :D:
https://www.herbello.be/a-50942551/verpakking/fles-met-haak-250-ml/#description

En dan uw washand inbeelden dat het biefstuk is ofzo :D Of water spuiten naar de rest van het gezin!

Of nog dingen: een washandje opblazen en dan onder water erop duwen zodat de lucht door die gaatjes komt :D
Ter info: bevriend koppel heeft een kind dat nogal snel bang is van alles. Ze hebben eens een bruisbal gebruikt in zijn bad... 2 maand lang niet in bad durven gaan...

Laatst bewerkt:
Alé gisteren iedereen accuut ziek geworden, de jongste oorontsteking (weeral...) vandaar die nachtelijke huilbuien en de oudste moet puffen voor een infectie op de luchtwegen. Kinderen zijn echt zo'n verrijking van uw leven he :love: :lol:

Alé gisteren iedereen accuut ziek geworden, de jongste oorontsteking (weeral...) vandaar die nachtelijke huilbuien en de oudste moet puffen voor een infectie op de luchtwegen. Kinderen zijn echt zo'n verrijking van uw leven he :love: :laugh:
Sucks, zowel voor de kinderen als voor u.
Bij oorontstekingen hielp/helpt zo'n schuin kussentje onder hun matras/kussen leggen hier wel om de druk van de oren te halen.

Ik volg hier al een paar weken mee sinds we een positieve zwangerschapstest hebben gehad.
Maar vandaag hebben we te horen gekregen dat het toch niet heeft mogen zijn. Ik wil dit vooral schrijven voor mezelf. Voor even mijn eigen gevoel te aanvaarden, ook al was ik maar de "toekomstige papa".
Ook al was het nog maar 8 weken ver, toch voelt het alsof de grond onder je verdwijnt. En dit dan boven op een al rot jaar komt nog zoveel harder aan...

Een (mijn) kinderwens die weleens heftig komt aanwaaien en die nooit meer in vervulling zal gaan voelt soms als rouwen om iets wat nooit zal zijn ipv rouwen/intens verdrietig zijn om een vorm van leven dat er al wel was maar niet heeft mogen zijn.
Bizar hoe berichten ivm miskramen zo hard kunnen aankomen als je zelf nog een kinderwens hebt en zelf ook al een miskraam hebt gehad.

Ik had dit ook, is echt schrikken. Ik was toen 6 weken ver ofzo, en mocht dan minstens 1 week eigenlijk niet al te veel doen, en zeker niets van gewicht heffen, zelfs liefst blijven zitten en niet te veel rondlopen ook. Natuurlijk ik had toen geen ander kindje rondlopen, dus ik kon daar echt wel op letten. Ze zeiden toen dat ze daar weinig gaan kunnen doen, en het was toen 50/50 om alsnog een miskraam te hebben. Van zodra je 12 weken of verder bent is het kindje groot genoeg om groter te zijn dan het hematoom en zou dit ook van zelf verdwijnen. Effectief op een echo van 10 weken was het al bijna niet meer zichtbaar en daarna ook niet meer gezien.
Dus hopelijk ben je er ook snel door, want het blijft toch schrikken als je bloedverlies
Dat zeiden ze ook tegen een vriendin van mij, zij had ook een hematoom toen ze 5 á 6 weken was, dat de natuur zou beslissen 🫤
Ik zit intussen een kleine week thuis op voorgeschreven rust, geen bloedverlies meer gehad 👌🏻 Mijn man neemt meer over, heb sinds vorige week geen pamper meer moeten verversen 🤪 Nu 14 weken ver en het resultaat van de nipt was ook perfect 🤩

Ik heb nooit een heel heftige kinderwens gehad - mochten mijn vrouw en ik onvruchtbaar zijn had ik dat aanvaard zonder daarom rouwig te zijn. Maar vanaf het moment dat ik wist dat mijn vrouw zwanger was was ik immens fier dat ik papa ging worden en vandaag zit ik nog altijd op een roze wolk (met schijtbruine plekken, ongetwijfeld). Zo'n miskraam komt ongetwijfeld hard binnen, we mogen van geluk spreken dat het bij ons allemaal vlot en probleemloos is gegaan. Ik ken een koppel dat drie miskramen heeft moeten verwerken tot ze uiteindelijk een gezond kind tot de wereld mochten brengen.

Hier al een tijdje aan het proberen om zwanger te worden. Dankzij mijn heel onregelmatige cyclus is het elke maand opnieuw zoeken wanneer de eisprong plaatsvindt. En elke maand opnieuw die teleurstelling op mijn vriend zijn gezicht wanneer ik mijn menstruatie toch doorkomt. Misschien zijn we te ongeduldig.

Hier al een tijdje aan het proberen om zwanger te worden. Dankzij mijn heel onregelmatige cyclus is het elke maand opnieuw zoeken wanneer de eisprong plaatsvindt. En elke maand opnieuw die teleurstelling op mijn vriend zijn gezicht wanneer ik mijn menstruatie toch doorkomt. Misschien zijn we te ongeduldig.
Geen idee hoelang 'een tijdje' is maar wellicht kan een ovulatietest iets betekenen voor jullie of een app die je cyclus bijhoudt?
Na een bepaalde periode kom je in aanmerking voor bepaalde trajecten maar probeer intussen tijd de seks gewoon leuk te houden zonder de focus te leggen op het zwanger worden al begrijp ik wel dat niet altijd gemakkelijk is maar zolang het niet overheerst moeten jullie vooral zoveel mogelijk van elkaar genieten.

Geen idee hoelang 'een tijdje' is maar wellicht kan een ovulatietest iets betekenen voor jullie of een app die je cyclus bijhoudt?
Na een bepaalde periode kom je in aanmerking voor bepaalde trajecten maar probeer intussen tijd de seks gewoon leuk te houden zonder de focus te leggen op het zwanger worden al begrijp ik wel dat niet altijd gemakkelijk is maar zolang het niet overheerst moeten jullie vooral zoveel mogelijk van elkaar genieten.
Ik denk dat we Sensitest intussen al voor honderden euro’s gesponsord hebben. De cyclus is heel onregelmatig, in het begin was het nog 28 dagen, intussen kan het al eens 40 dagen zijn. Er zit dus volledig geen lijn in. En ook de eisprong vindt nooit 14 dagen voor het begin van de nieuwe menstruatie plaats. We hebben gelukkig wel veel steun aan elkaar en overwegen binnenkort toch extra hulp te zoeken.

Terug
Bovenaan