Iemand tips om beleefd te zeggen dat je liever niet hebt dat koppel X op je kind van 2 jaar past/een dagactiviteit doet zonder ons?
Echte redenen:
- gebrek aan hygiëne: wassen handen niet na toilet, het begrip koelkast is hen onbekend dus als we daar (zeldzaam) eens blijven eten altijd darmklachten, algemeen onverzorgd voorkomen
- ze ontbreken de handelingen om een kind correct vast te houden, te begeleiden op speeltuinen, troosten, spelen algemeen, bedroutine uitvoeren na meermaals uitleg gegeven te hebben,
Als ons kind hen negeert bij een spel dan pakken ze dat persoonlijk op.
- snappen niet dat een peuter onverklaarbaar kan beginnen wenen/hysterisch worden waarop ze dan zelf ook beginnen te wenen omwille van de drukte dat het met zich meebrengt.
Sorry, maar als ik hier mijn kind moet achterlaten ben ik niet gerust.
Probleem is dat het zeer dichte familie is.
Tot nu toe kunnen afblocken door te zeggen dat we ons niet comfortabel voelen als ze zo lang op ons kind alleen passen zonder specifieke redenen. Ook wonen ze een uur rijden van ons, dus dat helpt.
Wel lastig wanneer ze dan foto's zien van anderen die wel een dagactiviteit zonder ons doen.
Vroeg of laat komen ze hier op terug en zoals misschien al duidelijk is zijn het zeer gevoelige zieltjes... Tips?
We zijn sowieso niet de enige hier in deze situatie mag ik hopen?