Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisteren voor de eerste keer sinds de dochter er is (2 maand) op restaurant geweest met ons twee. Was wel fijn moet ik zeggen, gewoon kort nog eens iets anders dan mama/papa zijn :)
Als pluspunt heeft de dochter er ook nog eens rekening mee gehouden, want maar 1 nachtvoeding moeten geven en dan doorgeslapen tot 7u :woohoo: ze had precies compassie met mijn houten kop :unsure:

Ik heb een zoontje van net drie, kan iemand leuke gezelschapsspellen aanraden die al samen te spelen zijn?
Wat in mijn kast staat, eindigt hier nog te vaak in frustraties na verliezen, dus raad ik je pas over 2j aan. 😬

Maar deze vindt de dochter super, als hij al tot 6 kan tellen zou het ook moeten lukken:
We hebben elk zo een grote, houten dobbelsteen. In het midden staan houten diertjes/autootjes, playmobil poppetjes,... Whatever!
We gooien en wie het hoogste getal heeft, mag iets uitkiezen van de figuurtjes in het midden. Bij ons staan er doorgaans 6 en dan telt ze nog eens hoeveel figuurtjes elks heeft als de buit verdwenen is om te zien wie de eindwinnaar is.

Paw patrol op PS5 is gedownload en met de zoon van 4 geprobeerd. Handen zijn nog wat te klein voor de controller maar het lukt hem toch 😅.

Hoe zouden jullie pasgeboren baby nu kleden voor de nacht? Gaat in eerste instantie bij ons in de cosleeper liggen.
Body, pyjama en slaapzak?

Bekijk bijlage 14588
Pasgeborene kunnen kun temperatuur ook nog niet/moeilijk zelf regelen.
Bij ons gaven ze de tip om eens in het nekje te voelen bij twijfel, dat moet normaal aanvoelen en niet koud of bezweet.

Hier was/is het ook wat zoeken geweest. Regelmatig eens lichaamstemperatuur nemen helpt ook wel. Hij heeft blijkbaar wat meer nodig dan aangegeven op al die tabellen.
Bij onze oudste was het echt duidelijk dat hij geen slaapzak wou en liefst zo weinig mogelijk kleren.
Geen enkel van ons 4 kinderen hebben een slaapzak gehad.
Temperatuur in de kamer is rond de 18 graden.

Ja, die slaapt nu na 8 jaar nog altijd alleen in zijn onderbroek en de helft van de tijd zonder laken, ook putteke winter
Die van mij slaapt nu in een kinderslaapzak omdat die zich ook bloot wriemelt (draagt wel een pyjama gelukkig!) En dan tss 3u en 4u de blijde boodschap verkondigt: "Mamaaaaa! Ik heb koud en ik kan niet aan mijn deken!" 🥲

Iemand tips om beleefd te zeggen dat je liever niet hebt dat koppel X op je kind van 2 jaar past/een dagactiviteit doet zonder ons?

Echte redenen:
- gebrek aan hygiëne: wassen handen niet na toilet, het begrip koelkast is hen onbekend dus als we daar (zeldzaam) eens blijven eten altijd darmklachten, algemeen onverzorgd voorkomen

- ze ontbreken de handelingen om een kind correct vast te houden, te begeleiden op speeltuinen, troosten, spelen algemeen, bedroutine uitvoeren na meermaals uitleg gegeven te hebben,
Als ons kind hen negeert bij een spel dan pakken ze dat persoonlijk op.

- snappen niet dat een peuter onverklaarbaar kan beginnen wenen/hysterisch worden waarop ze dan zelf ook beginnen te wenen omwille van de drukte dat het met zich meebrengt.

Sorry, maar als ik hier mijn kind moet achterlaten ben ik niet gerust.
Probleem is dat het zeer dichte familie is.
Tot nu toe kunnen afblocken door te zeggen dat we ons niet comfortabel voelen als ze zo lang op ons kind alleen passen zonder specifieke redenen. Ook wonen ze een uur rijden van ons, dus dat helpt.
Wel lastig wanneer ze dan foto's zien van anderen die wel een dagactiviteit zonder ons doen.

Vroeg of laat komen ze hier op terug en zoals misschien al duidelijk is zijn het zeer gevoelige zieltjes... Tips?

We zijn sowieso niet de enige hier in deze situatie mag ik hopen?
Hoezo is dit moeilijk? Jullie zijn de ouders en enkel jullie bepalen wie er op de kinderen mag passen. Hell, zelfs mijn vader mag enkel in ons eigen huis op de kleinste (6m) letten en de oudste (3j) heeft ook nooit bij hun overnacht. Puur omdat het niet klikt met zijn nieuwe partner en ze dieren hebben waar wij ons niet comfortabel bij voelen. We hebben ze enkel al toevertrouwd aan de schoonouders en de meter. Gewoon afblokken zonder details te geven is het beste.

Als het redelijke mensen zijn dan snappen ze het wel en anders moeten ze sowieso maar uit de buurt blijven.

Pushen om op iemand zijn kinderen te letten is voor mij trouwens een red flag. Het zijn geen huisdieren :unsure:

Iemand tips om beleefd te zeggen dat je liever niet hebt dat koppel X op je kind van 2 jaar past/een dagactiviteit doet zonder ons?

Echte redenen:
- gebrek aan hygiëne: wassen handen niet na toilet, het begrip koelkast is hen onbekend dus als we daar (zeldzaam) eens blijven eten altijd darmklachten, algemeen onverzorgd voorkomen

- ze ontbreken de handelingen om een kind correct vast te houden, te begeleiden op speeltuinen, troosten, spelen algemeen, bedroutine uitvoeren na meermaals uitleg gegeven te hebben,

- snappen niet dat een peuter onverklaarbaar kan beginnen wenen/hysterisch worden waarop ze dan zelf ook beginnen te wenen omwille van de drukte dat het met zich meebrengt.

Tot nu toe kunnen afblocken door te zeggen dat we ons niet comfortabel voelen als ze zo lang op ons kind alleen passen zonder specifieke redenen. Ook wonen ze een uur rijden van ons, dus dat helpt.
Wel lastig wanneer ze dan foto's zien van anderen die wel een dagactiviteit zonder ons doen.

Vroeg of laat komen ze hier op terug en zoals misschien al duidelijk is zijn het zeer gevoelige zieltjes... Tips?

Uw kind is niet iets dat je moet "delen" ofzo he... Gewoon "nee" lijkt me duidelijk genoeg?

Echte redenen:

Zoals hierboven al aangegeven. Je moet daar zelfs geen reden voor geven, neen is neen. En als ze het echt willen weten zeg je gewoon de waarheid: wij voelen ons er niet goed bij om ons kind bij jullie achter te laten. Niet leuk om te horen wss maar beleefd zeker wel.

Iets wat een logopedist overlaatst tegen me gezegd heeft is serieus blijven hangen: “er gaat niemand voor jullie kind opkomen behalve jullie zelf”.

FU winteruur. Een uur langer slapen.
Pft. Zoonlief does not agree.
Dochter was hier ook om 5u nieuw uur wakker...
"Maar schattie, kijk, het is nog maar 5u!" *Wijs naar de 5 op mijn digitaal uurwerk* iedereen slaapt nog, we hebben zelfs nog geen auto's gehoord! (We wonen aan een baan waar vanaf 4u30 regelmatig verkeer te horen is).
PASSEERT ER WEL NIET NET DAN EEN AUTO ZEKER?!? 😡
Bon, ondertussen staat Ketnet dus weer op he... 😭

Terug
Bovenaan