Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik droeg zelf ook geen helm als ik de kinderen met de fiets naar school bracht, tot mijn oudste zoontje zei: "waarom moet ik dan wel een helm dragen?".
Ik heb geantwoord dat het voor de veiligheid was, waar hij natuurlijk vroeg en waarom draag jij dan geen helm. Ik heb ze deze morgend naar school gedaan met de fiets, met helm en fluo aan.

Als jouw zus graag wil bijspringen, zou ik hiervan zeker gebruik maken.

Maar ik zou ook proberen vermijden dat kinderen in de buurt van honden komen die ze niet goed kennen.
Is het niet mogelijk dat die honden van jouw zus in aparte ruimtes blijven? Bv. beneden en dat jouw dochter dan op de slaapkamer wat puzzelt, tekent of tablet kijkt (weet haar leeftijd niet).

Of kan jouw zus niet tot bij jullie komen?
simpel uitgelegd is de woning van mijn zus zeer open waardoor het moeilijk is om de honden "af te sluiten" van bv de woonkamer etc :)
die zijn ook te groot om die pakweg even in een slaapkamer te steken ofzo.

wel een zeer grote tuin dus bij mooi weer kunnen ze dan wel een ganse dag buiten.

Tot bij ons komen lukt enkel een halve dag (let op, ook al een grote hulp :)) door wat omstandigheden (oa afstand van één van hun zaken, één van de honden die op vaste tijdstippen 2x medicatie moet krijgen per dag, etc).

(onze dochter is btw 11 maand :))

De dochter word 3jaar volgende week, vandaag gevierd op schooltje.

Ik tot 22.00 uur gisteren bezig geweest om 2 appelcake's te maken om mee te geven naar haar klasje. (want ik wil dat soort papa zijn)
Vrouwlief was naar de avondles, en die iets bakken gaat niet goedkomen.

Er is er maar 1 die geen cake moest hebben, de dochter zelf :laugh:

Vandaag eerst keer mogen gaan kijken in de school/klas voor onze kleine die binnenkort start in het instap klasje van een katholieke school. Er zaten al 10 kinderen in het klasje, 8 ervan konden geen Nederlands en daar komen er nog 5 bij in groep van die van ons. Raar om te zien wetende dat er misschien in mijn tijd eentje in heel het school was zo. Al een chance dat de leerkracht zei dat ze gewoon Nederlands praat.

Verjaardagsfeestjes zullen ook niet meer zijn zoals in mijn tijd als je ze amper kunt verstaan :D

Hoe zouden jullie pasgeboren baby nu kleden voor de nacht? Gaat in eerste instantie bij ons in de cosleeper liggen.
Body, pyjama en slaapzak?

Hoe zouden jullie pasgeboren baby nu kleden voor de nacht? Gaat in eerste instantie bij ons in de cosleeper liggen.
tog-waarde-slaapzak.jpg

Pasgeborene kunnen kun temperatuur ook nog niet/moeilijk zelf regelen.
Bij ons gaven ze de tip om eens in het nekje te voelen bij twijfel, dat moet normaal aanvoelen en niet koud of bezweet.

Hoe zit het eigenlijk met al het materiaal dat je meepakt in de auto als er een tweede kind bij komt.
Stel dat er pakweg 2 tot 3 jaar leeftijdsverschil in zit.
Pak je dan zowat 1,5x zo veel mee of is het erger? :biglaugh:

Bekijk bijlage 14588
Bij ons gaven ze de tip om eens in het nekje te voelen bij twijfel, dat moet normaal aanvoelen en niet koud of bezweet.
Zit ook wel wat marge tussen kinderen in, want de onze moet aanzienlijk minder dragen dan dat schema. En sommige kinderen zweten zich te pletter, ook al hebben ze het niet echt te warm.

Maar het belangrijkste punt is dat de temperatuur van de kamer belangrijk is, niet die van de temperaturu buiten ;).

Hoe zit het eigenlijk met al het materiaal dat je meepakt in de auto als er een tweede kind bij komt.
Er was zo een korte periode bij ons dat dat op vakantie echt veel was, nu zijn ze 6 en (bijna) 4 en valt dat goed mee.

Als ik me goed herinner staat hier wel ergens op het forum beschreven dat ge met 2 jonge kinderen minstens een X7 met dubbelas aanhangwagen en skibox nodig hebt voor een daguitstap (mogelijk licht dichterlijke vrijheid). Maar we zijn met een half jarige en 2,5 jarige 10 dagen naar tsjechie geweest en ons gerief kon allemaal in de koffer van een C klasse break waarbij de achterruit/spiegel nog vrij was.

Als ik me goed herinner staat hier wel ergens op het forum beschreven dat ge met 2 jonge kinderen minstens een X7 met dubbelas aanhangwagen en skibox nodig hebt voor een daguitstap (mogelijk licht dichterlijke vrijheid). Maar we zijn met een half jarige en 2,5 jarige 10 dagen naar tsjechie geweest en ons gerief kon allemaal in de koffer van een C klasse break waarbij de achterruit/spiegel nog vrij was.
Ai, wij gaan volgend jaar 1 a 2 weken richting Engeland/Schotland met 3 honden in de koffer en 2 kinderen op de achterbank, dus we gaan enkel de dakkoffer hebben om spullen in te steken. How will we survive?

Zit ook wel wat marge tussen kinderen in, want de onze moet aanzienlijk minder dragen dan dat schema. En sommige kinderen zweten zich te pletter, ook al hebben ze het niet echt te warm.

Maar het belangrijkste punt is dat de temperatuur van de kamer belangrijk is, niet die van de temperaturu buiten ;).
Onze heeft ook sneller te warm dan te koud maar die eerste weken toch nog niet.
Daarom regelmatig eens checken als de baby niet te klammig of fris aanvoelt 🤷

fun fun fun
Ge kunt natuurlijk niet aan de ene kant zeggen dat de kwaliteit omhoog moet, maar anderzijds dat de factuur niet mag stijgen...

fun fun fun
Vanaf januari mag ons jongste naart school. Juist op tijd :)

Met de indexatie blijft het natuurlijk een quasi nul-operatie.
Nee hé, de verhouding van wat de gezinnen betalen en de overheid betaalt blijft dan gelijk. Maar de factuur van de kinderopvang gaat nog steeds omhoog. Waardoor dat zowel wij als de overheid wat meer gaan moeten betalen.

Als de overheid dan toch tegemoetkomt met hun indexatie. Anders is de volle pot voor ons.

Bekijk bijlage 14588
Hier was/is het ook wat zoeken geweest. Regelmatig eens lichaamstemperatuur nemen helpt ook wel. Hij heeft blijkbaar wat meer nodig dan aangegeven op al die tabellen.

Hier net ook bericht gekregen dat de andere kosten van de creche ook stijgen vanaf januari. Prijs van de pampers en de administratieve kost gaan ook omhoog. Dus het is niet alleen de dagprijs.

Terug
Bovenaan