Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hehe mijn vrouw is zo. Ik zou de kleine zonder vest in zijn Maxi Cosi steken om naar de onthaalmoeder te doen (2 km rijden). Mijn vrouw wil dat absoluut niet.

Ik stond overlaatst aan de schoolpoort met de kleinste (7m) in de maxi cosi, het was 18° buiten dus hij had enkel een trui/lange broek/sokken aan. Komen daar wat andere ouders bij me staan met kinderen in voetenzakken, mutsen en jassen aan. Het zweet brak me uit in hun plaats :lol:

Ondertussen is m'n dochter Kaatjes Kameraadjes aan het naspelen op toilet met zichzelf in de hoofdrol. Onderwerp mosselen, iets wat we hier trouwens nooit eten:unsure:

Grootouders komen hier net binnen, dochter loopt nog zonder kleren rond omdat ze geen zin had om ze aan te doen.
"Oei oei oei, hebt ge het niet koud, sebiet zijt ge ziek ze, doe maar snel kleren aan.
Onderbroek, kousenbroek, hemdje, trui en zo'n jurkje aan geforceerd... het is hier 23 graden.

Maar bij dees zou ik toch kletsen uitdelen hoor, wtf...
Breek er mijn bek niet over open. Elke keer ik het zie me al enorm kwaad gemaakt. Mijn schoonmoeder doet het nu al beter (enfin, of toch wanneer ik er bij ben), maar bij mijn schoonvader komt dat echt niet binnen. Ik jaag mij daar ongelofelijk in op, ik vertrouw het voor geen haar als zij de kinderen voeren, maar moet mij toch rustig houden voor de goede vrede.

Breek er mijn bek niet over open. Elke keer ik het zie me al enorm kwaad gemaakt. Mijn schoonmoeder doet het nu al beter (enfin, of toch wanneer ik er bij ben), maar bij mijn schoonvader komt dat echt niet binnen. Ik jaag mij daar ongelofelijk in op, ik vertrouw het voor geen haar als zij de kinderen voeren, maar moet mij toch rustig houden voor de goede vrede.
To be fair, heel veel ouders vervoeren hun kinderen ook verkeerd. Hoe vaak zie je wel niet iemand zijn kleine volledig ingepakt in kleren uit de auto halen...

Maar dat is natuurlijk geen excuus om het niet serieus te nemen als je hen er over aanspreekt...

Ik heb een keer gezien hoe mijn schoonvader ze had in de auto gezet, en je gemakkelijk twee vuisten tussen schouders en riem kon steken. Het is niet een 'beetje' verkeerd dat hij het deed (en hopelijk dus ook echt niet meer doet).

Veiligheid primeert hier toch boven de goede vrede. Voor mij zou dat echt een breekpunt zijn. Ze doen het goed of gewoon niet.

Hetzelfde met helmen en gordeltjes op de fiets. Mijn haren gaan rechtstaan als ik kinderen zonder zie (achter)op de fiets zitten.

Eén keer is genoeg en dat moment is gewoon totaal onvoorspelbaar. Even snel naar de winkel...

Veiligheid primeert hier toch boven de goede vrede. Voor mij zou dat echt een breekpunt zijn. Ze doen het goed of gewoon niet.

Hetzelfde met helmen en gordeltjes op de fiets. Mijn haren gaan rechtstaan als ik kinderen zonder zie (achter)op de fiets zitten.

Eén keer is genoeg en dat moment is gewoon totaal onvoorspelbaar. Even snel naar de winkel...
100% mee eens. Ik krijg het er zelf van als ik zie hoeveel kinderen wel een fietshelm aanhebben, maar deze véél te groot is of veel te los zit. Uw kleine haar pony heeft geen voorrang op een schedelbreuk he :wallbash: Echt onvoorstelbaar.

100% mee eens. Ik krijg het er zelf van als ik zie hoeveel kinderen wel een fietshelm aanhebben, maar deze véél te groot is of veel te los zit. Uw kleine haar pony heeft geen voorrang op een schedelbreuk he :wallbash: Echt onvoorstelbaar.
Hier staat de fietshelm veel te groot omdat ze hysterisch brult als ik hem op maat wil zetten. 😕 Af en toe geef ik een klein klikje of span de kinband een klein beetje aan als ze er niet is, maar vroeg of laat gaat de sirene weer af dan: "DAT IS TE STRAK MAMA, JE DOET MIJ PIIIIJJJJJ-HIIIIIIIIIJJJJJN!!!!"
dan heb ik nog steeds liever dat ze 1 aan heeft die wat te los zit, dan dat ze geen draagt. 🤷🏼

Nog toffer is het wanneer je ziet dat de kinderen een fluo vestje dragen, helm, perfect in een kinderzitje zitten.... En de mama of papa dan in het donker fietst met een zwarte jas aan, zonder helm. Voorbeeldfunctie?

Nog toffer is het wanneer je ziet dat de kinderen een fluo vestje dragen, helm, perfect in een kinderzitje zitten.... En de mama of papa dan in het donker fietst met een zwarte jas aan, zonder helm. Voorbeeldfunctie?
Daar kan ik nog over gaan, hoeveel ouders ik al een gesloten overweg heb weten oversteken met hun kind in de buggy of aan de hand. 🙈

Onlangs kwam een kind vanuit een zijstraat links de baan opgevlamd zonder kijken. De fiets reed met het kind en niet andersom. Geen helm, geen fluo vest, niets. Ik heb op tijd kunnen remmen maar toch wat geschrokken.

Oma, die 15 meter achter het kind reed deed precies hetzelfde en maakte van haar kloten omdat ik de weg zou blokkeren (wtf?).

Oma had een helm aan, fluo vest, handschoenen, zijspiegel,...

Zij liet dat kind dan verderop het centrum inrijden waar het enorm druk was. Terwijl je ondertussen nog steeds een 15-tal meter er van weg bleef.

Gisteren zag ik hier een jogger met een +- 6-jarig kind op de fiets er naast. Kind langs de kant van de weg en ouder dus langs kant van de beek...

Ik snap echt niet dat mensen niet inzien dat je als ouder aan de kant van de auto's gaat lopen/fietsen/... Als dat kind 1x een ongelukkige stuurbeweging doet (en dat gebeurt ongetwijfeld nog op die leeftijd), zit hij onder auto.

Over dat hele kledij gedoe, mijn 2 mannen hier (4 en 6) gaan gewoon nog in korte broek naar school want het is oorlog als ik zeg dat ze een lange broek aan moeten.
Is het nooit in mensen op gekomen dat dat van mens tot mens afhangt en dus ook van kind tot kind? Als ik die hier een warme pyjama aandoe dan zweten die zich kapot, meestal slapen die zelfs in korte pyjama en smijten die nog hun deken van zich af 's nachts.

Net telefoon gehad van de crèche, onze dochter is lelijk op haar hoofd gevallen tijdens het proberen rechtstaan :frown: blijkbaar net geen gabbe. Meteen goed verzorgd door de verpleegkundige & ons gecontacteerd

Het moest er natuurlijk een keer van komen, de laatste tijd is ze echt zeer actief aan het rechtstaan, rollen in de zetels etc. Ziet natuurlijk geen gevaar. benieuwd hoe ze er gaat uitzien 😬

Kleintje laat zich niet doen. Haar nichtje kwam gisteren tot twee keer toe afpakken waar zij mee aan het spelen was. Madame trekt zich (wiebelig) recht aan nichtje en probeert het terug te pakken. Wat doet nichtje, die kijkt is van 'wat probeert dat kleintje hier te doen' en geeft een knuffel. 😍

Ga dochterlief toch eens moeten uitleggen dat ze kindjes die groter, sneller en sterker zijn, nog niet aan kan. Ze schelen misschien effectief maar 3 maanden, maar eigenlijk zijn het er eerder 6 en nichtje is een stevige dame waar die van ons anderhalve keer in kan.

We zijn op zoek naar een traphek die ook door een 4 & 6 jarige makkelijk open en dicht kan gedaan worden. Iemand die iets kan aanraden?
In ieder geval niet de typische traphekje. Die waren na een week allemaal kapot omdat de 4 en 6 jarige hier deze niet gemakkelijk openkregen en er dan maar aan gingen hangen of trekken om toch door te kunnen.

We hebben dan geen traphekje meer gezet en de jongste zijn nooit alleen naar boven gegaan of naar beneden gegaan tot ze het konden.

Net telefoon gehad van de crèche, onze dochter is lelijk op haar hoofd gevallen tijdens het proberen rechtstaan :frown: blijkbaar net geen gabbe. Meteen goed verzorgd door de verpleegkundige & ons gecontacteerd

Het moest er natuurlijk een keer van komen, de laatste tijd is ze echt zeer actief aan het rechtstaan, rollen in de zetels etc. Ziet natuurlijk geen gevaar. benieuwd hoe ze er gaat uitzien 😬
buil valt al bij al mee, wel alle kleuren van de regenboog :)

ik dacht trouwens dat haar neus spoelen een struggle was.. maar oogdruppels is toch nog een ander niveau, ik voel mij zowaar een MMA vechter

Of dan ook (kleine) kinderen met een helm en dan de mama, papa of beide er achter zonder helm. Goed voorbeeld.

Of dan ook (kleine) kinderen met een helm en dan de mama, papa of beide er achter zonder helm. Goed voorbeeld.
Dat is schering en inslag. Kinderen leren over veiligheid op school, moeten quasi verplicht met helm en fluo vest om naar school komen en dat ziet ge al die ouders die samen fietsen met hun kinderen niet eens de moeite doen om hetzelfde te doen.

Ik ben die rare, enige ouder die wel altijd zijn helm op heeft.

Ouders die hun helm niet dragen als de kinderen mee op de fiets zitten? Hoe ga je dat aan je kind uitleggen dat het voor de veiligheid is als je het zelf niet doet. Hier ook consequent helm op als de dochter mee op de fiets zit. Als ik hem niet op heb en ze zit achterop zal ze het wel laten weten.

Terug
Bovenaan