Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze kleine heeft een goeie valling opgelopen. Ik snap alleen niet goed waar. We zijn zaterdag wel naar het park geweest kort en hij lag daar na een tijdje zonder jas op ons deken, maar het was 18 a 20 °C toen. Dat heeft ook maar 10-15 min geduurt. Je hoort zelfs gewoon aan zijn stem als hij brabbelt dat hij verkouden is. Zijn neus spoelen is ook een echte marteling. Hij haat dat en het in bedwang houden is echt mijn lijf er op gooien, maar het spoelen zelf is precies nog het minst erge. Daar weent hij niet eens altijd van.

Vanavond toch zijn bedje eens schuin zetten, want vannacht was hij dus opeens wakker.

@Mulan: 10-15 min op ons dekentje in zijn trui. Zal daar toch niet van zijn zeker?

Laatst bewerkt:
Fuck texting and driving. Maar pels plat en isolerend. Vacht rechtstaand en lucht doorlatend. Vacht niets waard, pels wel. Kat pels hond vacht. Maar dus echt een verachil tussen beiden
Zie ik daar alweer een typo?

Als jij een text and drive persoon bent, gaan wij geen vrienden worden hoor.

Onze kleine heeft een goeie valling opgelopen. Ik snap alleen niet goed waar. We zijn zaterdag wel naar het park geweest kort en hij lag daar na een tijdje zonder jas op ons deken, maar het was 18 a 20 °C toen.
Je weet toch wel dat virale infecties veroorzaakt worden door virussen? En dat die virussen niet op de loer liggen om mensen met nat haar of die misschien net ietske te licht gekleed zijn, eruit te gaan zoeken om zeker DIE aan te gaan vallen en masse? 🙈

Hij heeft het opgepikt door iemand anders die dicht bij hem wat viruslading te verspreiden. Dat kan evengoed een ander kindje zijn als een toen symptoomloze volwassene. 😉

Zie ik daar alweer een typo?

Als jij een text and drive persoon bent, gaan wij geen vrienden worden hoor.
Het risico om iemand aan te rijden in een safaripark is vrij klein :p

Je weet toch wel dat virale infecties veroorzaakt worden door virussen? En dat die virussen niet op de loer liggen om mensen met nat haar of die misschien net ietske te licht gekleed zijn, eruit te gaan zoeken om zeker DIE aan te gaan vallen en masse? 🙈

Hij heeft het opgepikt door iemand anders die dicht bij hem wat viruslading te verspreiden. Dat kan evengoed een ander kindje zijn als een toen symptoomloze volwassene. 😉

Het blijft raar hoeveel mensen dat blijven geloven. "met nat haar buiten gaan, daar wordt je ziek van". Daar zit nu echt niks logica achter waarom je daar ziek van zou worden.

Haha ja ik drukte me idd heel stom uit. Ik bedoelde dat de koude mss de trigger was om ziek te worden. Dat er een virus aanwezig moet zijn weet ik :)

Haha, echt hé. Of voor 20 meter stappen ze helemaal induffelen, want anders zouden ze wel eens ziek kunnen worden.
Hehe mijn vrouw is zo. Ik zou de kleine zonder vest in zijn Maxi Cosi steken om naar de onthaalmoeder te doen (2 km rijden). Mijn vrouw wil dat absoluut niet.

Een NOG straffere is "ik ben struis want ik heb zware botten, dat zit ik de familie."
Ik heb nog letterlijk geantwoord tegen iemand: "Ahbon...Dus als ik dood ben en jij ook, dan gaat jouw skelet 20-30kg meer wegen dan het mijne?"
Er volgde een doodse stilte... En ik kreeg geen populariteitsaward die dag. 😬

Mijn 4-jarige begint nu af en toe "oh my god" te zeggen. Opgepikt van z'n beste vriendje op school.

En mijn dochter begint hem nu ook na te doen.

Ja, dat had ik door hoor :p. Als je iemand in het mooi Nederlands een pak slaag wil verkopen, roep je dan niet "pak aan!"? :unsure:
Mijn dochter zegt sinds een paar weken “hemeltjelief!” wanneer ze ergens over verontwaardigd is (wat trouwens bijzonder frequent gebeurt).

Ik heb dat zelf nog nooit gezegd, dus vraag me nu wel af waar ze dat vandaan heeft. Ik vermoed uit een reeks genre Gabby’s poppenhuis. 😬

Hehe mijn vrouw is zo. Ik zou de kleine zonder vest in zijn Maxi Cosi steken om naar de onthaalmoeder te doen (2 km rijden). Mijn vrouw wil dat absoluut niet.
Same here. Of dan ligt ze te slapen in de woonkamer (dochter), en videobellen we met mijn schoonmoeder: "ocharme doe dat kind een muts aan ze gaat kou hebben!!"

Noot: van waar mijn vrouw komt is 15 °C een ijskoude winter waarin ze gaan doodvriezen.

Een NOG straffere is "ik ben struis want ik heb zware botten, dat zit ik de familie."
Ik heb nog letterlijk geantwoord tegen iemand: "Ahbon...Dus als ik dood ben en jij ook, dan gaat jouw skelet 20-30kg meer wegen dan het mijne?"
Er volgde een doodse stilte... En ik kreeg geen populariteitsaward die dag. 😬
Een beetje soortgelijk is de "ik heb elk dieet al geprobeerd, maar ik kan niet afvallen hoe weinig ik ook eet" en dan een maagring laten steken en afvallen. Nu zorgt die maagring er toch wel net voor dat je gewoon minder eet...
nu, geen afbreuk aan het nut van een maagring, maar het is geen magisch ding waardoor je plots wel afvalt, het is gewoon een fysieke beperking omdat het met enkel mentale "druk" niet lukte.

Maar we gaan off-topic :p.

Oh god hier ook zo.

wij wonen letterlijk op 20m van de schoonouders. No way dat ik van mijn schoonmoeder de straat mag oversteken zonder onze dochter een jasje aan te doen.

Zo herkenbaar allemaal. Overlaatst ook gourmet gedaan met de kinderen en de schoonouders. Zoontje wou een pellepatat, schoonmoeder begon de schil er af te doen maar mocht niet van de zoon. Ik zei dat hij dat met pel mocht opeten. Als blikken konden doden. Alsof ik mijn zoon puur vergif wou voorschotelen.

Maar dan zelf wel elke keer de kinderen bij hen zijn ze volstoppen met koeken en frisdrank tegen onze goesting in, geen groenten klaarmaken, of de riemen niet aanspannen van de autostoel.

Jaja, schoonouders.

Dochter zit in het 1ste leerjaar. Hebben jullie aanraders voor leuke 1ste leesboekjes die ze zelf kan lezen?
Eerst en vooral: het niveauverschil in het eerste leerjaar is groot. Vraag aan de juf het avi-niveau van je kind en baseer je daarop.

Ga dan naar de bib en laat daar je kind kiezen. Als ze een beetje geïnteresseerd zijn, zullen ze wel zelf wat nemen. Mijn zoon had veel aan de junior Suske en wiske's (avi 1-4 blijkbaar), maar een bibliothecaris zal wel jullie andere tips kunnen geven.

Wel belangrijk: zelf lezen kan frustrerend zijn. Zit erbij en lees mee. Net voor slaaptijd in bed was bij ins ideaal, dan werden ze rustig.

Terug
Bovenaan