Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn oudste zoontje zit in het eerste leerjaar en leert nu elke x-dagen een nieuwe letter en moet die inderdaad zo schrijven.
Klopt, hier ook.

Tempo ligt ook redelijk hoog, 3 weken ver in het schooljaar en aan zijn 7e letter bezig...
Enorm leuk wel om ze woordjes/zinnen te zien lezen!
 
🤯 26 minuten and counting....
Driftbui omdat ze van mij 1 soeplepel ovenschotel moet eten.
Met gebrul, snot en alle toeters en bellen erop en eraan!
Gruwelijke mama heeft namelijk een ovenschotel gemaakt met ingrediënten die ze wél lust... MAAR VANDAAG DUS NIET!
 
🤯 26 minuten and counting....
Driftbui omdat ze van mij 1 soeplepel ovenschotel moet eten.
Met gebrul, snot en alle toeters en bellen erop en eraan!
Gruwelijke mama heeft namelijk een ovenschotel gemaakt met ingrediënten die ze wél lust... MAAR VANDAAG DUS NIET!
Ik wil ook geen ovenschotel met mulansnot eten. Dat was dan zeker het substituut voor de kaassaus of de champignons, afhankelijk van parameters zoals textuur & kwantiteit.
 
Klopt, hier ook.

Tempo ligt ook redelijk hoog, 3 weken ver in het schooljaar en aan zijn 7e letter bezig...
Enorm leuk wel om ze woordjes/zinnen te zien lezen!
Hier ook redelijk tempo inderdaad, soms lijkt het mij veel maar tot nu toe doet hij het goed.
 
Heel dat babygebeuren is toch maar apart op vlak van "middeltjes" vind ik.

Flessenwater, ik zoek op welk merk geschikt is voor oplosmelk. Een groot deel natuurlijk, al maakt vooral Evian er veel tam tam rond. Soit, Valvert gekocht, wat op het eerste bezoek de vroedvrouw niet leek te bevallen want ze kende dat niet. De dochter had een week later luieruitslag, vroedvrouw: "ja misschien dan toch dat water hé, vervang dat maar door Evian".
Compleet absurd, alsof een kind uitslag gaat krijgen van het ene bronwater laag aan mineralen maar van het andere niet, nadat dit door de spijsvertering gaat. Niet gedaan en uitslag beter, wie had het gedacht.

Nu heeft ze soms last van krampjes, normaal maar mijn vrouw wordt daar nogal emotioneel van. Pediater schrijft iets voor dat "bij sommige mensen werkt". Recht naar de apotheek: een fucking homeopathisch druppeltje, m.a.w. water dus. Ik vind dat ethisch nogal twijfelachtig, hopen slapeloze, radeloze ouders die zo geld geven aan nonsens.
 
Laatst bewerkt:
Nu heeft ze soms last van krampjes, normaal maar mijn vrouw wordt daar nogal emotioneel van. Pediater schrijft iets voor dat "bij sommige mensen werkt". Recht naar de apotheek: een fucking homeopathisch druppeltje, m.a.w. water dus. Ik vind dat ethisch nogal twijfelachtig, hopen slaapeloze, radeloze ouders die zo geld geven aan nonsens.
Mama natura toevallig?
 
Ja, "coli".

Nu, ik moet eerlijk zijn, de ingrediënten zijn maar "D6", wat een miljoen keer verdund is, dus er zit nog meer in dan water.
Helpt niet tegen krampen, maar het is wel een wondermiddel om ze hun tutje binnen te doen houden als ze zodanig overstuur zijn dat ze het telkens uitspuwen :)

Was een tip van mijn zus en helpt hier inderdaad wonderwel, ook de vroedvrouw heeft het aangeraden. Druppeltje op de speen en ze die geven, en ze houden ze binnen en kalmeren een pak sneller. Dus heeft wel zijn nut :p
 
Helpt niet tegen krampen, maar het is wel een wondermiddel om ze hun tutje binnen te doen houden als ze zodanig overstuur zijn dat ze het telkens uitspuwen :)

Was een tip van mijn zus en helpt hier inderdaad wonderwel, ook de vroedvrouw heeft het aangeraden. Druppeltje op de speen en ze die geven, en ze houden ze binnen en kalmeren een pak sneller. Dus heeft wel zijn nut :p
Dat komt misschien door de alcohol die erin zit?
:unsure:
 
Ja, "coli".

Nu, ik moet eerlijk zijn, de ingrediënten zijn maar "D6", wat een miljoen keer verdund is, dus er zit nog meer in dan water.
Anders protectis eens proberen, das op zijn minst probiotica (maar das sowieso ook geen instant wondermiddel)
Denk dat ge dan wel geen vitamine D apart meer moogt geven want dat dat er ook al inzit
 
Terug
Bovenaan