Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn neefje zit net in het eerste leerjaar, en hij schrijft (voorlopig) wel "handschrift" letters, maar niet aan elkaar. Ik weet eigenlijk niet of ze dat nog leren nadien.

Is nu ook 1 van de vaardigheden die eigenlijk echt niet meer nodig is. Ik vind het wel gek als mensen zo in "toetsenbordletters" schrijven. Vooral bij de letter "a" dan.
 
In de categorie laten we noorwegen en belgie nog eens vergelijken. Leren ze bij jullie nog cursief schrijven, wat ik dus 'normaal handschrift' zou noemen?

Mijn neefje zit net in het eerste leerjaar, en hij schrijft (voorlopig) wel "handschrift" letters, maar niet aan elkaar. Ik weet eigenlijk niet of ze dat nog leren nadien.

Is nu ook 1 van de vaardigheden die eigenlijk echt niet meer nodig is. Ik vind het wel gek als mensen zo in "toetsenbordletters" schrijven. Vooral bij de letter "a" dan.

In het klassieke onderwijs wel, met in het 3de leerjaar bijvoorbeeld nog steeds "schoonschrift" om hoofdletters aan te leren etc, zoals ik 30j geleden ook moest doen.

In het buitengewoon onderwijs en in lessen Nederlands voor anderstaligen wordt dat vaak bewust niet gedaan omdat de mentale switch maken vaak nog te moeilijk is en ze tegenwoordig voornamelijk getypte tekst te lezen krijgen ipv handgeschreven tekst.
Ik snap dus perfect waarom men afstapt van "krulletters".
 
Mijn oudste zoontje zit in het eerste leerjaar en leert nu elke x-dagen een nieuwe letter en moet die inderdaad zo schrijven.
Klopt, hier ook.

Tempo ligt ook redelijk hoog, 3 weken ver in het schooljaar en aan zijn 7e letter bezig...
Enorm leuk wel om ze woordjes/zinnen te zien lezen!
 
🤯 26 minuten and counting....
Driftbui omdat ze van mij 1 soeplepel ovenschotel moet eten.
Met gebrul, snot en alle toeters en bellen erop en eraan!
Gruwelijke mama heeft namelijk een ovenschotel gemaakt met ingrediënten die ze wél lust... MAAR VANDAAG DUS NIET!
 
🤯 26 minuten and counting....
Driftbui omdat ze van mij 1 soeplepel ovenschotel moet eten.
Met gebrul, snot en alle toeters en bellen erop en eraan!
Gruwelijke mama heeft namelijk een ovenschotel gemaakt met ingrediënten die ze wél lust... MAAR VANDAAG DUS NIET!
Ik wil ook geen ovenschotel met mulansnot eten. Dat was dan zeker het substituut voor de kaassaus of de champignons, afhankelijk van parameters zoals textuur & kwantiteit.
 
Klopt, hier ook.

Tempo ligt ook redelijk hoog, 3 weken ver in het schooljaar en aan zijn 7e letter bezig...
Enorm leuk wel om ze woordjes/zinnen te zien lezen!
Hier ook redelijk tempo inderdaad, soms lijkt het mij veel maar tot nu toe doet hij het goed.
 
Terug
Bovenaan