Den onze is nu 1j6m ongeveer en ik merk dat mijn ouders er bijvoorbeeld een pak minder goed mee omkunnen dan mijn schoonouders. Mijn ouders hebben niet die mindset van er continu mee bezig zijn en zouden nog eens durven naar de wc gaan terwijl hij gewoon rondhost zonder te beseffen dat em dan gewoon weg is. Mijn schoonouders daarintegen zijn er actief mee bezig en daar is hij dan ook een pak "
gemakkelijker".
Een week hem afzetten zou ik heel graag willen voor onze huwelijksreis, maar dan mag ik alleen gaan vrees ik
Zelfde leeftijd hier ongeveer.
Mijn ma is net heel precies en een beetje gestrest. Die laat onze dochter volgens mij geen seconde alleen, terwijl die eigenlijk perfect op haar eigen bezig kan zijn

Is ook haar enige kleinkind, dus ik snap het wel. Alleen naar het wc gaan zit er sowieso niet in. Die kleine komt mee, of je het nu wil of niet
Bij de schoonouders wordt ze vooral opgevangen door haar neefjes en nichtjes. Daar lopen soms tot 8 kinderen rond, van 1,5j tot 8j.
Het is zeldzaam als je daar bent en er geen kleinkind rondloopt, zeker in de zomermaanden/vakanties
Overnachting is wel nog niet veel voorgevallen. Eén keer zijn we een week met skiverlof gegaan (ze was toen 1 jaar en 3 maand), en enkele uitzonderlijke gevallen van ziekte waar dat gewoon veel makkelijker uitkomt. Daar zijn wij uiteraard enorm dankbaar voor.
Ik kan er zelf nu meer en meer van genieten om na mijn werk echt mee bezig te zijn en samen te spelen, dingen uitleggen, samen koken, etc. Interactie die ik eerder miste. Zelf werken we beiden voltijds, soms zelfs 6 dagen per week. Ze gaat 5 dagen op 5 naar de crèche, dus is ook maar logisch dat ik er mee bezig ben als we samen zijn. Soms komt ze echt bekaf terug van de crèche, dan hangen we gewoon samen in de zetel en bingen we Bumba (of Rintje tegenwoordig).
Bon, dilemma hier thuis.
Kleine wordt er 4 binnen paar weken.
Begin dit jaar dachten we, geven een tablet... Vraagt er nooit achter tenzij hij bij zijn nicht en oma is, Wss omdat nicht een heeft.
Nicht is jaar ouder maar heeft die al 2jaar zeker.
Ik ben wat terughoudend, maar weet ook niet vanaf wnr een tablet ok is.
Andere tips voor kadoo? It's a boy..
Een tablet als cadeau geven aan een 4-jarige klinkt zo... raar?
Dat lijkt me toch eerder iets dat ge voor uzelf koopt, en als plus kan uwe kleine die dan ook gebruiken
Zelf ook geen idee wat ge kunt geven, maar misschien:
- een werkbank met gereedschap
- Lego Ninjago (is mijn neefje zot van)
- doos kapla blokken (beste speelgoed ever)
- een fiets?