Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Amai dan zijn de creches bij jullie idd vrij basic. Bij de vaste voeding staat ook niet meer bij hoeveel ze exact ophebben maar idd, 1/2de op, of goed gegeten ofzo. Maar toen het nog flesjes waren, was dat wel 'fles van 180ml, 40ml over' ofzo. en gaan slapen en wakker worden denk dat dat toch vrij accuraat is en elke pamperwissel wordt ook in de app gezet. Het zijn nog net geen push-meldingen haha. Maar toch een 15tal updates per dag. Maar wel een grote creche hier, er zijn 3 groepjes en in totaal ongeveer 35 kinderen.
Hier ook vrij gedetailleerd, natuurlijk zitten er basis zinnetjes in, de begeleidsters kunnen onmogelijk in detail gaan maar toch content met wat wij krijgen van dagelijks rapportje.

Zoals gezegd werd hier in het begin ook de hoeveelheid van de flesjes meegedeeld + de eerste weken groente/fruitpap stond er ook het aantal gr dat ze had gegeten.

Hieronder een vb van wat wij krijgen

Bij onze eerste crèche kregen we een mooi overzicht van wat en hoeveel ze gegeten hadden (in gram), hoe vaak naar 't wc, ... . Nu krijgen we via mail een "heen-en-weerboekje" waar ... louter en alleen uur van aankomst en uur van vertrek staat. :unsure:

Hier ook vrij gedetailleerd, natuurlijk zitten er basis zinnetjes in, de begeleidsters kunnen onmogelijk in detail gaan maar toch content met wat wij krijgen van dagelijks rapportje.

Zoals gezegd werd hier in het begin ook de hoeveelheid van de flesjes meegedeeld + de eerste weken groente/fruitpap stond er ook het aantal gr dat ze had gegeten.

Wat is kosteloos materiaal?

Ahja dat is ongeveer zoals bij ons :)

Lijkt verdacht veel op Deona.

Over welke periode vallen melktanden uit?

Onze oudste was er 2 kwijt midden onderaan, daar staan nu al 2 volwassen tanden in de plek maar voor de rest valt er niks meer uit. Is ondertussen al meer dan een half jaar geleden.

Ga ze wel missen die schattige melktandglimlachjes

Onze oudste was er 2 kwijt midden onderaan, daar staan nu al 2 volwassen tanden in de plek maar voor de rest valt er niks meer uit. Is ondertussen al meer dan een half jaar geleden.

Dat duurt jaaaaren hoor :)

Tussen 10 en 12j vallen de laatste (de kiezen) uit.

Amai dan zijn de creches bij jullie idd vrij basic. Bij de vaste voeding staat ook niet meer bij hoeveel ze exact ophebben maar idd, 1/2de op, of goed gegeten ofzo. Maar toen het nog flesjes waren, was dat wel 'fles van 180ml, 40ml over' ofzo. en gaan slapen en wakker worden denk dat dat toch vrij accuraat is en elke pamperwissel wordt ook in de app gezet. Het zijn nog net geen push-meldingen haha. Maar toch een 15tal updates per dag. Maar wel een grote creche hier, er zijn 3 groepjes en in totaal ongeveer 35 kinderen.
Vindt ge dat echt nodig/nuttig zo Realtime informatie?

Bij mij was het super basic, dat was gewoon een handgeschreven schriftje met elke dag en paar lijntjes (geslapen van tot, wat het eten was en eventueel goed/heel goed gegeten), als ze klein waren aantal pipi/Kaka luiers (misschien ook wat meer info IVM flesje, geen idee meer) en af en toe iets extra (opvallend blij, veel gespeeld met iets, wenerig).
Af en toe stuurde ze wel een fotootje door via messenger.

Ik vond dat meer dan ok, als er iets was, vertelde ze me het wel bij het ophalen. Voor de rest had ik ook gewoon een heel goed gevoel bij die onthaalmoeder.

Ik ben misschien ook gewoon een ongevoelige moeder want ik vond het ook nooit echt moeilijk om ze af te zetten :v

Ik ben misschien ook gewoon een ongevoelige moeder want ik vond het ook nooit echt moeilijk om ze af te zetten :v
Mét de glimlach :tongue:

Zelfs de eerste keer had ik geen last om ze af te zetten in de crèche :unsure:
De eerste keer school daarentegen, toen hadden we het allebei wél moeilijk.

Hier was het ook gewoon een schriftje waarin elke dag de basic dingen werden in neer geschreven. Het contact met de verzorgsters 's ochtends of 's avonds vond ik dan veel belangrijker om mondeling kort nog iets te vragen of een klein verslagje te krijgen.

Op het einde van hun crèche carrière kregen we hier wel een (zelf gemaakt) boekje met daarin allemaal foto's geplakt, dat was wel leuk :)

Voor mij is beknopte info ook meer dan genoeg. Als er iets speciaals is (grappig, ondeugend,...) wordt dat gezegd tijdens het ophaal moment.
Ze hebben een besloten facebook groep waarin wel elke vrijdag de foto's gepost worden van de week. Dat is wel leuk.

Op het einde van hun crèche carrière kregen we hier wel een (zelf gemaakt) boekje met daarin allemaal foto's geplakt, dat was wel leuk :)
Oh bij ons ook, was heel leuk gedaan. Met een foto van hem als platte baby, een foto een jaar later en dan een foto van zijn laatste week.
Met een bijpassend tekstje en zo.
Was tof!

Hier gaat ze vandaag op uitstap met de opvang en toch wel stress dat ze verloren gaat lopen, iemand haar mee zal lokken,.. 🙈🙈🙈
Daarnet nog gezegd dat ze alleen met de moni's mee mag en dat als iemand haar komt zeggen "dat je mama zei dat ik jou moest komen ophalen" het dikke liegebeesten zijn want dat enkel ik, papa en opa en oma haar mee mogen nemen.
Mijn moederhartje momenteel... 😣😥

Terug
Bovenaan