Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vindt ge dat echt nodig/nuttig zo Realtime informatie?

Bij mij was het super basic, dat was gewoon een handgeschreven schriftje met elke dag en paar lijntjes (geslapen van tot, wat het eten was en eventueel goed/heel goed gegeten), als ze klein waren aantal pipi/Kaka luiers (misschien ook wat meer info IVM flesje, geen idee meer) en af en toe iets extra (opvallend blij, veel gespeeld met iets, wenerig).
Af en toe stuurde ze wel een fotootje door via messenger.

Ik vond dat meer dan ok, als er iets was, vertelde ze me het wel bij het ophalen. Voor de rest had ik ook gewoon een heel goed gevoel bij die onthaalmoeder.

Ik ben misschien ook gewoon een ongevoelige moeder want ik vond het ook nooit echt moeilijk om ze af te zetten :v
Gohja, nodig / nuttig, kheb het niet anders geweten, dus ik weet niet hoe ik mij zou voelen of wat ik er van zou vinden als het anders was. Maar ik volg nogal redelijk hard 'de regeltjes' van k&g en in dat opzicht wou ik (toen ze daar nog flesjes dronk) wel weten hoeveel ze effectief op had. Dat komt denk ik ook omdat de onze bijna nooit haar flesjes volledig leegdrinkt, nog steeds niet trouwens. Ik moet vaak pushen om ze meer te laten drinken, zeker smorgens stopt die dan al half de fles ofzo. Maar goed ze eet wel goed vaste voeding en zit helemaal goed op gewicht dus eigenlijk niets aan de hand.

Ik heb er ook geen probleem mee / moeite mee om ze daar af te zetten hoor :p zolang die niet weent ofzo daar, zal ze daar wel gelukkig zijn zeker :D Na het weekend ben ik soms content, *oef* rust er mag iemand anders voor zorgen :shy:

Morgen allerlaatste dagje opvang voor de zoon.
Volgende week nog wat verlof en dan op 1 september naar de eerste kleuterklas.
Toch een hoofdstukje wat al afgesloten wordt, een hoofdstuk wat voorbij gevlogen is.

Bon, dilemma hier thuis.
Kleine wordt er 4 binnen paar weken.

Begin dit jaar dachten we, geven een tablet... Vraagt er nooit achter tenzij hij bij zijn nicht en oma is, Wss omdat nicht een heeft.
Nicht is jaar ouder maar heeft die al 2jaar zeker.

Ik ben wat terughoudend, maar weet ook niet vanaf wnr een tablet ok is.
Andere tips voor kadoo? It's a boy..

De oudste heeft dat vorig jaar gekregen met Sinterklaas en toen was ze ook 4 jaar. En dat is op sommige momenten wel een godsgeschenk hoor.

Als ze moe, ziek of haar dagje/moment niet heeft dan is dat haar “troost”. En hier hebben we geen regels qua schermtijd dus ze neemt het wanneer ze het wilt. In het begin zat ze er wel héél vaak op maar dat is uiteindelijk geminderd.

Per toeval heeft de jongste (3 jaar) een Samsung gekregen van een familielid en in vergelijking met de IPad van de oudste is dat wel iets kindvriendelijker. Daar zit een kind modus op dus dat is wel handig en veel leerrijke apps voor kinderen die gratis te downloaden zijn.

Een tip als je YouTube Kids zou installeren: regelmatig is de geschiedenis nakijken en al die Russische, Aziatische, Turkse,.. vlog kanalen blokkeren. Hoorndol word je er van :unsure:

Dochter is na anderhalve maand vakantie aan haar allerlaatste dagen creche bezig voor ze op 1 september mag starten met school. Na drie dagen creche ... is ze uiteraard weeral ziek. Ongelofelijk.

Begin dit jaar dachten we, geven een tablet... Vraagt er nooit achter tenzij hij bij zijn nicht en oma is, Wss omdat nicht een heeft.
Nicht is jaar ouder maar heeft die al 2jaar zeker.

Ik ben wat terughoudend, maar weet ook niet vanaf wnr een tablet ok is.
Andere tips voor kadoo? It's a boy..
Voor de kleine zelf, wat @Mulan zegt. Die zijn imo meer blij met gewoon "veel".
Cfr. tablet, wij hebben ook gewoon 1 voor haar, ik vind daar niks mis mee. Neem een goedkope Samsung, een stevige kinderhoek, zet de kids modus op, en vertrekken maar.

(en zet de pin code niet dezelfde als uwe gsm en bankkaart, want op 4 jaar zijn ze daar HEEL snel mee weg :lint:)

Vorig jaar Kapla namaak blokjes besteld voor een fractie van de prijs van Kapla.
"150 Creative building blocks to fight"... to fight? :wtf:

Morgen allerlaatste dagje opvang voor de zoon.
Volgende week nog wat verlof en dan op 1 september naar de eerste kleuterklas.
Toch een hoofdstukje wat al afgesloten wordt, een hoofdstuk wat voorbij gevlogen is.
Hier volgende week naar 3e kleuterklas in nieuwe school na onze verhuis. Ik houd mijn hartje vast :help:. Gelukkig heb ik vakantie genomen om ze op te vangen.

Vandaag op Mallorca naar het aquarium geweest. De jongste zit al een paar dagen uit te kijken om de haaien te kunnen zien. Elke dag vroeg ze ernaar.

Daar aangekomen gingen we eerst langs een deel aquariums zonder haaien, tot de jongste plots vroeg wat die meneer daar deed. Die meneer was dus een duiker die één van de aquariums aan het proper maken was.

In de namiddag eindelijk tot aan de aquariums van de haaien geraakt zodat ze eindelijk de langverwachte haaien kon zien. Staan we voor dat aquarium vol met haaien, en in plaats van naar de haaien te kijken: “papa, waar is de meneer?”
Er is vandaag een vervolg op gekomen, want we zijn naar Planckendael geweest.

In een kooi met vogels stonden we op 2 meter van één of andere grote zeldzame vogel waarbij de kleinste volledig de andere kant op kijkt: "kijk papa, een traktor" (die van het parkonderhoud dus).

De leeuwen liggen daar volgens mij 99,99% van de tijd te slapen, maar vandaag hadden we een zeldzaam moment waarbij papa leeuw op de rotsen kroop en gans vanboven begon te brullen. De kinderen hadden het niet gezien: "kijk naar die waterval papa". Ze stonden naar de Niagara watervallen van Planckendael te kijken van ongeveer 30 cm hoog.

Volgende week is 't hier kermis, dan kunnen ze duiven spotten tussen de eendjeskraam en de paardenmolen.

Haha, heel herkenbaar. Uiteindelijk halen die zowel in pretparken als dierentuinen het meest plezier uit een doodgewone speeltuin.

Vandaag een nier verkocht om een autostoel voor de dochter te kunnen kopen.

Ge koopt de laatste nieuwe maxi cosi want ja da zal wel de beste zijn: 260€. Daar heb je dan een isofixbasis voor nodig, ah nee eigenlijk twee want ge hebt twee auto’s : 2 x 235€ = 470€. Nu wordt ze te groot voor die maxi cosi, dus moet ge de volgende stoel kopen, en uiteraard op die basis past ook enkel de laatste nieuwe stoel van 370€ (!). En ja zo hebt ge er ook 2 nodig want die kunt ge nie zo makkelijk er elke keer uit halen zoals de maxi cosi, dus : 2 x 370€ = 740€ (!!)

Vandaag een nier verkocht om een autostoel voor de dochter te kunnen kopen.

Ge koopt de laatste nieuwe maxi cosi want ja da zal wel de beste zijn: 260€. Daar heb je dan een isofixbasis voor nodig, ah nee eigenlijk twee want ge hebt twee auto’s : 2 x 235€ = 470€. Nu wordt ze te groot voor die maxi cosi, dus moet ge de volgende stoel kopen, en uiteraard op die basis past ook enkel de laatste nieuwe stoel van 370€ (!). En ja zo hebt ge er ook 2 nodig want die kunt ge nie zo makkelijk er elke keer uit halen zoals de maxi cosi, dus : 2 x 370€ = 740€ (!!)
Daar moet je beter van in het begin over nadenken ;) de onze was bruikbaar van geboorte tot 4,5 jaar. En kostte 430€ incl de Maxi-Cosi :p

Daar moet je beter van in het begin over nadenken ;) de onze was bruikbaar van geboorte tot 4,5 jaar. En kostte 430€ incl de Maxi-Cosi :p
Niet helemaal waar want in de meeste gevallen zit er niet zoveel tijd tussen twee kinderen. Gekloet zet djé dus altijd.

Hier ook maar net een kleine maand bezig geweest naar het zoeken van een groep 2/3-stoel om dan de allerduurste te kopen.

Ahja want adac score 1,9 is toch echt veel beter dan 2,5 en ge zou er toch ooit heel misschien 3 naast elkaar willen :unsure:

Niet helemaal waar want in de meeste gevallen zit er niet zoveel tijd tussen twee kinderen. Gekloet zet djé dus altijd.

Hier ook maar net een kleine maand bezig geweest naar het zoeken van een groep 2/3-stoel om dan de allerduurste te kopen.

Ahja want adac score 1,9 is toch echt veel beter dan 2,5 en ge zou er toch ooit heel misschien 3 naast elkaar willen :unsure:
Ge lacht er mee maar dat was hier een groot probleem. Nummer 3 was niet echt gepland.. er zit 3 jaar en 3 maand tussen de oudste en de jongste.

Gelukkig heeft m'n zus twee kindjes dus daar een deel van gekregen maar dan is't prijzig. Plus het feit dat ze in m'n vorige wagen niet naast elkaar konden zitten noch in die in die van m'n vriendin.

Gelukkig heb ik een bedrijfswagen en moeten ik net op tijd een nieuwe kiezen.
Gevolg is wel dat ik nu met een C4 Grand Spacetourer moet rondbollen.

Jong geleerd zeker. Dochterlief wou per sé mijn paars PS5-bakje, de witte vind ze niet interessant. Alles uit de kast gehaald om het toch maar van de zetel te krijgen en toch niet gelukt. Huilen van frustratie en kwaadheid.

Nu zit ze vrolijk te rollen in de wasmand. :unsure:

Jong geleerd zeker. Dochterlief wou per sé mijn paars PS5-bakje, de witte vind ze niet interessant. Alles uit de kast gehaald om het toch maar van de zetel te krijgen en toch niet gelukt. Huilen van frustratie en kwaadheid.

Nu zit ze vrolijk te rollen in de wasmand. :unsure:
Volgende keer gewoon direct de wasmand geven als afleiding! Klaar!

(Kleine pro-tip: geef er ene met vuile was, niet de propere, net gevouwen was. :unsure:
Ik realiseer me net dat ik nog steeds de volle wasmanden direct op een tafel of kast zet uit automatisme 🤣)

Terug
Bovenaan