Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Was zowat hetzelfde hier. Ik ging ook eerst alles voor de rest doen, en mezelf als laatste zetten. Idem wat dat praten betreft, ook zij is geen al te grote babbelaar. Maar we begrijpen elkaar zeker en vast.

Eenmaal kinderen is planning een vereiste. Iedereen heeft me-time nodig. Wij geven elkaar ook die ruimte. Kwestie van correcte afspraken maken. Dan sta je er bijvoorbeeld die avond alleen voor, maar daar t.o.v. staat dat je dan ook eens een avond weg kan. We tellen dat niet, we komen daar wel in overeen. Me-time kan evengoed thuis ongestoord een film kijken zijn hé.

Wij doen sinds kort pas onze kinderen eens weg in het weekend. Vroeger nooit. En ook al was dat met de beste bedoelingen, we moesten veel eerder al eens de kinderen weggedaan hebben. Het kan zoveel deugd doen en je kan er dan weer even tegenaan.

Wij deden hem enkele maanden geleden soms eens naar mijn ouders.
Maar de laatste tijd slaapt hij niet echt meer door en is enkele weken ziek geweest. Dan vind ik het zo wreed tov mijn ouders om hun nachtrust af te pakken omdat wij eens op ons gemak zouden zijn.
Alhoewel ik deze morgen heb gezegd dat het nog eens tijd wordt :p

Net eens aan tafel open kunnen babbelen. Goed gesprek gehad! Stap voor stap

Thanks voor de feedback! ;-)

Terugkomen van uw werk en dan een klein patatje die naar de deur komt gelopen met een grote smile, die ook nog enthousiast papa, papa, papa roept, zorgt er toch voor een groot gelukske van uw dag.

🎶

Oh kom er eens kijken
Wat ze in haar schoentje vindt
Alles gekregen
Van die goede Sint klasgenootjes/juf (die zat er vorige week mee)

De buikgriep is er
Kant en klaar
Ze is wat koortsig
Dus nat haar
Wat overgeven
Ge-lukkig niet in bed
Ja, het is do-holle prèèèè-het

🎶

:sop:
Moh, zit jouw kind bij mijn kind in de klas? Krak hetzelfde!

Wij deden hem enkele maanden geleden soms eens naar mijn ouders.
Maar de laatste tijd slaapt hij niet echt meer door en is enkele weken ziek geweest. Dan vind ik het zo wreed tov mijn ouders om hun nachtrust af te pakken omdat wij eens op ons gemak zouden zijn.
Alhoewel ik deze morgen heb gezegd dat het nog eens tijd wordt :p

Net eens aan tafel open kunnen babbelen. Goed gesprek gehad! Stap voor stap

Thanks voor de feedback! ;-)

Zeker ook bespreken met je ouders, ze zijn mss zelfs blij om te kunnen helpen!
Hier heel pittige periode gehad op het werk en de dochter die enkele nachten hoestend wakker werd. Kindjes zijn dan een nachtje bij oma gaan slapen, zodat ik kon doorslapen en dan kon ik er weer even tegen. Voor de oma is dat 1 moeilijke nacht. Die kunnen daarna weer goed slapen 😁

Zeker ook bespreken met je ouders, ze zijn mss zelfs blij om te kunnen helpen!
Hier heel pittige periode gehad op het werk en de dochter die enkele nachten hoestend wakker werd. Kindjes zijn dan een nachtje bij oma gaan slapen, zodat ik kon doorslapen en dan kon ik er weer even tegen. Voor de oma is dat 1 moeilijke nacht. Die kunnen daarna weer goed slapen 😁
Hier wou mijn mama net niet dat ze bleef logeren als ze ziek was, omdat ze veel te onzeker zou worden naar signalen toe of ze nu wel of niet naar het ziekenhuis moest gaan ermee.
Maar herstellend ziek of na een duidelijke diagnose zoals oorontsteking, was het al weer een "liever niet, maar het kan wel".

En aangezien veel ziek, was het hier dan soms: "ik ga apart slapen met slaapmedicatie en jij moet nu eventjes je plan trekken ermee!"
Zeker als ik net 7 nachten in het ziekenhuis had gelegen met haar waarbij die hartslag monitor gemiddeld 5-10x per nacht afgaat etc... Fuck it, papa! Jij hebt 7 nachten ononderbroken slaap kunnen hebben, nu offer ik JOU eventjes op voor 1-3 nachten! 😈

Hier is ze gegaan van meerdere keren kort wakker worden per nacht, naar 1x vééééééél langer. Al 3 nachten na elkaar 3u bezig geweest met ze terug in slaap te krijgen.
Hakt er op mij toch veel harder in eigenlijk. Ik sta liever 3x op voor 5 minuten dan 3 u te moeten proberen.

Hier ook nog altijd pittige nachten met de jongste. Afgelopen week wakker en huilen, hard huilen. En instant stil vanaf ze uit bed gepakt wordt en instant lawaai als ze er in gelegd wordt. Geen tut, geen knuffel, weg draaien als ik over haar rug wil aaien.. en eergisteren nog als bonus dat alleen mama haar mocht pakken. Bij mij bleef ze huilen.
Afgelopen nacht heb ik ze laten liggen en over haar rug blijven aaien. Na een 20 minuten gebrul werd het stiller. Dan wilde ze haar tut terug en is ze in slaap gevallen met m'n hand op haar rug. Rond 4u weer een kleine episode maar dat was maar 5 minuten.

Haar kamer is eindelijk af, dus ze kan komend weekend verhuizen. Misschien dat de zaken wat vergemakkelijkt of net niet.

Vanaf welke leeftijd doen ze op school aan schermtijd (bvb. Ipad gebruik) ? Ga je hier mee akkoord of niet ?
Past hier misschien goed bij?
het is niet de bedoeling om ze de ins & outs van een SSV/groepsvrzekering te laten weten, maar ik vind het wel nuttig dat, als ze weten wat een lening is en hoeveel jaar mama/papa eraan vasthangen, dat ze gewoon ook weten dat er bij overlijden slechts daar nog een klein beetje van moet uitbetaald worden (en dat ze zelfs de "jackpot" winnen als mama/papa samen zouden overlijden :p). wees gerust, dingen zoals fiscaliteit ga ik ze nog niet meegeven :)
Breng ze niet op ideeën hé 😜

Das next level :D
Hier zitten we met 10 maand aan high five en dada. Ook hier weet ik niet of het bewust is of niet als het al eens lukt.
De high fives zullen wel bewust zijn ;), de dada zal eerder onbewust zijn normaal :D Wuiven kan ze hier ook al wel een tijdje, en wijzen begint er nu ook aan te komen.

Wel raar dat ze dat knipogen snapt, want dat is iets dat je natuurlijk zelf niet kan zien...

De high fives zullen wel bewust zijn ;), de dada zal eerder onbewust zijn normaal :D Wuiven kan ze hier ook al wel een tijdje, en wijzen begint er nu ook aan te komen.

Wel raar dat ze dat knipogen snapt, want dat is iets dat je natuurlijk zelf niet kan zien...

Zalig! Daar smelt u papahart als eens van he ;-)
Klein gelukske, meer hebben we nie nodig!

Lol dat knipogen, dat kan mijnen 3 jarige pas (en dan nog altijd met zijn ander oog in een spleetje).

Zo schattig ook als ze dat int begin dan doen met allebei de oogjes 🥰

Dochter van 5 hangt het de laatste tijd wat uit en ik kan het haar niet kwalijk nemen. Ze is heel de coronaperiode eigenlijk best goed doorgekomen; nergens veel problemen van gemaakt. In de herfstvakantie vervroegd van vakantie moeten terugkomen wegens hoogrisicocontact gevolgd door 10 dagen isolatie wegens positieve test. Dan 1,5 week terug naar school kunnen gaan. En nu voor de 2de week op rij weer thuis omdat de school gesloten is. En het is heel duidelijk dat ze het er echt mee gehad heeft. Ik hoop voor haar dat ze volgende week toch nog een weekje terug naar school kan voor de extra week kerstvakantie.

Terug
Bovenaan