Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

I took one for the team deze nacht.

Mijn vrouw staat in het lager onderwijs en is stikkapot. Omdat haar duocollega vroeger is uitgevallen door een bevalling dan verwacht staat ze alleen voor 27 kinderen en hoewel ze hulp krijgt van een turnleerkracht (die echt zijn best doet), heeft die immens veel werk. Haar wekker gaat af om 5u15 en vaak werkt die nog door tot 21u of 22u om het allemaal rond te krijgen.

Deze nacht had onze dochter uitzonderlijk een zéér moeilijke nacht. Normaal doe je dan de "kiekeboe"-methode, waar je ze even laat wenen, komt sussen, dan weer laat wenen en dat proces herhalen tot ze beseft dat ze in bed ligt en dat het veilig is en dat ze in slaap kan vallen. Maar dat zou betekenen dat mijn vrouw uren slaap zou moeten missen. En dat kon ik niet maken. Bovendien heb ik minder slaap nodig.

Dus deze nacht de dochter maar naar beneden gebracht om samen in de zetel te slapen. Veel slaap kwam daar niet van, want ons masjoefel is een woelerke in bed. Hoop en al 1 uur geslapen. Wél een heerlijk moment: toen ze op mijn borst in slaap viel en zachtjes snurkte. Onbetaalbaar, zo'n moment.

Ik heb vanmorgen wel de "Slapen is voor mietjes"-koffietas geclaimd. :laugh:
Ik leg(de) dan een matras op de grond in z'n kamer en dan sliepen we daar samen op. De jongste slaapt nu al in een groot bed en daar heb ik overlaatst gewoon bij in bed gelegen voor dezelfde reden als jij, om mijn vrouw haar slaap te gunnen.

In de babyfase hoort iedereen (incl. mezelf) wel eens: geniet er van, want ze worden zo snel groot.

Vandaag kreeg ik een herinnering vanuit m'n cloud met foto's. 2 jaar geleden. And it hit me. Hard.

EkyeGJN.gif

In de babyfase hoort iedereen (incl. mezelf) wel eens: geniet er van, want ze worden zo snel groot.

Vandaag kreeg ik een herinnering vanuit m'n cloud met foto's. 2 jaar geleden. And it hit me. Hard.
Onze dochter is binnen een paar dagen 3 weken oud en ik vind het nu al supersnel gaan :) zoveel verschil met hoe ze eruit zag, nu al!

Ik vind het ouderschap echt zàlig. Zeer cliche maar het gevoel is niet te omschrijven tot ze er effectief is.

Het is nu een beetje "irritant" dat ze zo goed als na iedere maaltijd begint terug te geven en het boertje verloopt zeer moeizaam maar (nog) geen reden tot paniek, haar gewicht blijft mooi stijgen etc.

De zoon heeft hier sinds hij naar school gaat een enorme sprong gemaakt. Enorm zelfstandig geworden, soms een beetje té.
Was voor school semi zindelijk: geregeld ongelukjes. Na nog geen twee weken school compleet de klik gemaakt. Nu had hij eergisteren een mini ongelukje: een druppeltje of twee was ontsnapt voor hij op het potje was geraakt.
Doet meneer zijn onderbroek uit en loopt hij naar boven om een propere uit de kast te nemen en aan te doen. Vreemd op wat voor zaken je je toch trots kan voelen :)
De onze heeft dat ooit ook gedaan. Was hij wel vergeten dat je tijdens het lopen naar boven dan best niet plast.

Nogmaals een update over mijn vriendin haar potentieel miskraam. Ook al is het maar om van me af te schrijven.

Ze is blijkbaar minder ver dan verwacht, zo een 6 weken. De witte bol is geen mola. Het zou een bloeding of poliep kunnen zijn. Er zat wel een vruchtje, vorige week niet. Dus het groeit. Nu is het kwestie of het embryo die massa kan wegduwen, of omgekeerd... Opnieuw bang afwachten. Maar er is hoop.
Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn tweede zwangerschap. Een bloedklonter in de baarmoeder en 50 procent kans op een miskraam omdat je lichaam die bloedklonter wil uitdrijven en zo het vruchtje mee kan duwen. Het is hier goedgekomen. Hopelijk voor jullie ook zo'n afloop 🍀.
Moet je vriendin daar iets van medicatie voor nemen?

Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn tweede zwangerschap. Een bloedklonter in de baarmoeder en 50 procent kans op een miskraam omdat je lichaam die bloedklonter wil uitdrijven en zo het vruchtje mee kan duwen. Het is hier goedgekomen. Hopelijk voor jullie ook zo'n afloop 🍀.
Moet je vriendin daar iets van medicatie voor nemen?
Neen. Aangezien ze nog maar op 6w geschat is. Soms geven ze iets om de innesteling te stimuleren, maar de gynaeco was voorstander om af te wachten, aangezien het -moest het mis gaan- enkel maar 'rekken' is.

Alé, net telefoon gehad dat de juf van mijn oudste positief is getest, dus moet ik hem gaan ophalen en moet hij een week in quarantaine. Gaat een maand thuis zitten dus :/.

LUISTER NAAR LINT!!

Vorige week een kast verzet en een jaar en half na aankoop, lagen er nog van die bollekes onder de kast!
Amaai nog niet, ge kijkt naar dat dozeke en denkt "bohja doe maar open eh", en dan trekken die bollekes lucht en beginnen ze te zwellen totdat het ongecontroleerd uit het potje springt. En voordat ge kunt denken "my god what have I done", verspreidt zich dat sneller als corona.
Dat zwerft godverdomme eeuwig door uw huis, plakt aan alle kleren en huisdieren, en kruipt overal op en onder. DUIVELSBOLLEKES ZIJN HET :angry::angry::angry::angry::angry::angry:

En @Green Mamba, tip #2: Haal de batterijen uit dat onding, verschrikkelijk screeching Geluid. :eek:
En dan in 1 keer maar tip #3: Checkt regelmatig of er niks in de zuigmond vast zit en/of de plastiek niet kapot is, uw parket dankt u :wallbash:.

On a different note: Iemand interesse in een 2ehands peuter schoonmaaksetje? Er zitten geen bollekes meer bij en is maar 2 keer mee gesmeten :unsure:

En @Green Mamba, tip #2: Haal de batterijen uit dat onding, verschrikkelijk screeching Geluid. :eek:
En dan in 1 keer maar tip #3: Checkt regelmatig of er niks in de zuigmond vast zit en/of de plastiek niet kapot is, uw parket dankt u :wallbash:.
We hebben de set zonder zuiger. De reviews daarover waren niet veelbelovend. Zowel over deze als de Miele mini stofzuiger. 😂

Terug
Bovenaan