Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

@Wannez hilarisch! 🤣🤣🤣🤣🤣

@Lint onze scheiding en de papa die normaal rond haar verjaardag de sleutel ging krijgen van zijn appartement, leek ons niet het allerbeste moment. 😉
(Lees als: "is er niet genoeg dat zal veranderen, moet haar troost dan ook nog eens afgepakt worden?")
De tandarts zei zelf dat het zeker MOET voor haar zesde.
We hebben wel direct duidelijk gemaakt dat tuutjes niet op school hoorden, daar heeft ze nooit problemen rond gemaakt hoewel er anderen wél met eentje rondliepen en ze daar ook maandenlang een middagdutje deed.
Nu zit ze in het 2de, na de corona had ze haar tuutje wat meer nodig en was ze het vergeten afgeven aan mij (de auto is HÉT tuutjes moment bij haar) en kreeg ze direct wel een opmerking van een vriendinnetje omdat ze nog een tuutje had, het werd vliegensvlug in mijn jaszak gepropt! 😁
Komt wel goed, zal een weekje afzien zijn maar ze is erop voorbereid! 💪

Mijn dochter ging eens punten scoren bij de grootouders. Armen rond de nek, stevige knuffels geven en daar nog eens kusjes bij. Als ze naar oma of opa ging, zei ze nog "aai" en gaf dan ook werkelijk een zachte aai. Die wil een stevige nieuwjaarspremie ...
Die heeft vroeg geleerd om haar vrouwelijke charme uit te spelen. Mark my words, die gaat u als papa nogal kunnen bespelen 👌.

Onze kleinsten moet weer aerosollen. Vorige sessies gingen zonder problemen eigenlijk. Hij liet dat mooi toe, ondertussen is hij bijna 10maand en wordt het een struggle. Hoofd wegdraaien, masker aftrekken. Tiktak ligt aan, entertainment van onszelf om hem afgeleid te krijgen voor die 10min smorgens en 10 savonds. Maar het wordt moeilijker met de dag heb ik de indruk.
Iemand een magische tip? :D

Onze kleinsten moet weer aerosollen. Vorige sessies gingen zonder problemen eigenlijk. Hij liet dat mooi toe, ondertussen is hij bijna 10maand en wordt het een struggle. Hoofd wegdraaien, masker aftrekken. Tiktak ligt aan, entertainment van onszelf om hem afgeleid te krijgen voor die 10min smorgens en 10 savonds. Maar het wordt moeilijker met de dag heb ik de indruk.
Iemand een magische tip? :D

Masker is nog steeds een ramp, het tuutje staat ze wel toe.
Er zit een gat net onder de neus waar de damp uit komt, rechtstreeks de neus in.

Masker is nog steeds een ramp, het tuutje staat ze wel toe.
Er zit een gat net onder de neus waar de damp uit komt, rechtstreeks de neus in.

Tuut + masker erover helpt ook, maar voor eventje maar. Gelijk al de rest van onze probeersels.
Ga eens kijken voor zo’n tuut met dat gat. Lijkt me de ideale combo!
Niet te veel verlies?

Tuut + masker erover helpt ook, maar voor eventje maar. Gelijk al de rest van onze probeersels.
Ga eens kijken voor zo’n tuut met dat gat. Lijkt me de ideale combo!
Niet te veel verlies?
In een masker zitten ook gaatjes. 🤷🏼
De pediater weet dat we het zo doen, we mochten in het ziekenhuis ook op die manier aerosollen dus zit wel goed denk ik dan.
Zij is van mening dat een kind dat huilt of het masker de hele tijd weg trekt, minder binnen heeft dan wanneer er met zo een tuutje gewerkt wordt.
Ze kende het zelf niet en heb het dik 3j geleden ook uit het buitenland moeten laten komen omdat het in Vlaanderen niet te vinden was, dus ben wel blij dat ze nu zo vlot te verkrijgen zijn ondertussen!

Veel sterkte man.

Hoe overleef je zoiets eigenlijk op een werkdag? Dan val je toch gewoon in slaap tijdens je werk?
Dit is toch een aspect dat ik mij nu totaal nog niet kan inbeelden hoe ik zoiets ooit ga overleven.
Vroeg in bed kruipen (als in 19u). En dan teren op die paar uur slaap dat je daarmee inhaalt.
En een "beurtrol" proberen he...

Maar makkelijk is het niet.

Wil ze gewoon niet? Heeft ze ergens pijn of last van? Of waaraan ligt het?
Vannacht denk ik dat het weer constipatie is. Ze heeft dan last van haar darmen (incl het "persen" tot tranen toe), maar zolang ze nog dagelijks volle Pampers maakt zeggen alle artsen "dat is normaal".
Nu slaapt ze sowieso nooit door, maar 2-3x per nacht 5 minuten binnen gaan is te doen. Vannacht ben ik om 1u binnen gegaan. Kwart na 2 schoot ze terug wakker en niet meer in slaap te krijgen behalve terwijl ze op me lag in de zetel op haar kamertje. Bijgevolg daar zo gezeten zo tot 5u gezeten. Ze toen weggelegd en dan heeft ze tot 7u geslapen.
Maar ik natuurlijk niet meer met de stress dat ze terug wakker ging schieten...

Heeft er iemand tips voor een leuke muziekspeler voor een peuter?
Mijn bengel loopt al twee dagen dansend door het huis met onze deurbel in handen die verschillende melodietjes kan spelen dus ik dacht dat zoiets wel een leuk sint kado kan zijn.

https://www.bol.com/be/nl/p/timio-e...NAc8S0lh35GNEJQpZMF7S8nCpxXJmD38aAnsYEALw_wcB

Zoiets kwam ik al tegen maar ik weet niet als het iets is.
Als iemand dat of iets anders kan aanbevelen hoor ik het graag 😊

Die buisjes zijn een merkbare verbetering qua algemeen welbevinden, een kleine verbetering qua eetlust en absoluut niets van verbetering voor zijn slapeloosheid. Weeral 2 uur bezig met die kleine in slaap te krijgen, gisteren ook. Met dan nog minimaal 2 keer per nacht wakker worden. Voor zijn middagdutje ook minstens een half uur nodig om hem in slaap te krijgen, waarna hij meestal slechts een uur slaapt.

Spartelen, wenen, jammeren, zich uitstrekken, ... Als je hem met veel moeite kalm krijgt en je begint hem in zijn bed te leggen, kruipt hij onmiddellijk terug recht. Vaak raakt hij niet eens de matras, hij klemt zich al vast aan de bedranden. Telkens opnieuw om terug recht te staan, en daar te staan wenen en jammeren tot we komen.

Vandaag weer afgesproken met een koppel die een kind heeft van dezelfde leeftijd:
Ander koppel: "Oei, ons kindje ziet er wat moe uit, ik zal hem even te slapen leggen."
*Pakt kleine vast*
*Legt hem in bed*
*Komt letterlijk 2 minuten later terug*
Wij: :wtf::wtf::wtf::oink::oink::oink::eek::eek::eek:

Letterlijk bij ieder koppel die we kennen.
*Zucht* zo frustrerend.

Morgenochtend (na vermoedelijk weer een helse nacht) eerste job: een slaapcoach bellen.

Die buisjes zijn een merkbare verbetering qua algemeen welbevinden, een kleine verbetering qua eetlust en absoluut niets van verbetering voor zijn slapeloosheid. Weeral 2 uur bezig met die kleine in slaap te krijgen, gisteren ook. Met dan nog minimaal 2 keer per nacht wakker worden. Voor zijn middagdutje ook minstens een half uur nodig om hem in slaap te krijgen, waarna hij meestal slechts een uur slaapt.

Spartelen, wenen, jammeren, zich uitstrekken, ... Als je hem met veel moeite kalm krijgt en je begint hem in zijn bed te leggen, kruipt hij onmiddellijk terug recht. Vaak raakt hij niet eens de matras, hij klemt zich al vast aan de bedranden. Telkens opnieuw om terug recht te staan, en daar te staan wenen en jammeren tot we komen.

Vandaag weer afgesproken met een koppel die een kind heeft van dezelfde leeftijd:
Ander koppel: "Oei, ons kindje ziet er wat moe uit, ik zal hem even te slapen leggen."
*Pakt kleine vast*
*Legt hem in bed*
*Komt letterlijk 2 minuten later terug*
Wij: :wtf::wtf::wtf::oink::oink::oink::eek::eek::eek:

Letterlijk bij ieder koppel die we kennen.
*Zucht* zo frustrerend.

Morgenochtend (na vermoedelijk weer een helse nacht) eerste job: een slaapcoach bellen.
Bij de oudste was het slaapritueel zo:

Ik die om 19h met hem op wandel ging in de koets tot 20h, 20h30. Altijd dezelfde route, viel ook altijd op dezelfde plaats in slaap.

Dan heb voorzichtig in de koets in de gang zetten, zodat hij bleef slapen. Tegen 3h werd hij dan wakker, krijg hij borstvoeding en kon ik met hem in de auto zetten om rondjes te rijden omdat hij niet wou slapen. Als hij dan even in slaap was gevallen, kon ik naar huis rijden, hem dan voorzichtig uit de autostoel pakken en samen met hem in de zetel gaan liggen. Kwam ik te vroeg thuis of wou ik hem in zijn bed leggen werd hij wakker en kon ik opnieuw beginnen.

Nu is hij 7 en kwam zelf vragen om te gaan slapen.

Bij de oudste was het slaapritueel zo:

Ik die om 19h met hem op wandel ging in de koets tot 20h, 20h30. Altijd dezelfde route, viel ook altijd op dezelfde plaats in slaap.

Dan heb voorzichtig in de koets in de gang zetten, zodat hij bleef slapen. Tegen 3h werd hij dan wakker, krijg hij borstvoeding en kon ik met hem in de auto zetten om rondjes te rijden omdat hij niet wou slapen. Als hij dan even in slaap was gevallen, kon ik naar huis rijden, hem dan voorzichtig uit de autostoel pakken en samen met hem in de zetel gaan liggen. Kwam ik te vroeg thuis of wou ik hem in zijn bed leggen werd hij wakker en kon ik opnieuw beginnen.

Nu is hij 7 en kwam zelf vragen om te gaan slapen.

Merci voor de tips. Het is echter al maanden geleden dat mijn kleine Mr. Insomnia nog eens geslapen heeft in de auto of in de buggy.

Normaal krijgt hij zijn favoriete knuffel in zijn handen, zijn fopspeen in de mond, en zing ik hem in slaap in mijn armen met zijn favoriete liedje terwijl ik wieg. Maar zelfs die combinatie werkt nu niet. Mijn shift zit er nu eventjes op, het is terug aan mijn vrouw. Nog altijd aan het wenen/neuten as we speak. Echt om gek van te worden.

Het shaken baby syndroom? Het is schandalig maar ik begrijp perfect hoe zoiets kan gebeuren bij mensen met net iets te weinig zelfbeheersing en net iets teveel impulsiviteit. Als ik de frustratie voel opkomen dan probeer ik even alle zintuigen uit te schakelen en roep ik mijn vrouw dat het haar beurt is.

Edit: Vanaf hoeveel uur onophoudelijk wenen ga je eigenlijk met uw kleine naar de spoed?

Laatst bewerkt:
Het shaken baby syndroom? Het is schandalig maar ik begrijp perfect hoe zoiets kan gebeuren bij mensen met net iets te weinig zelfbeheersing en net iets teveel impulsiviteit.
Yup ik snap dat ook volledig.

Hoe lang houdt deze situatie al aan bij jullie?

Yup ik snap dat ook volledig.

Hoe lang houdt deze situatie al aan bij jullie?

Het is nog nooit een fantastische slaper geweest. Op een leeftijd van 4 maanden heeft hij eens 1 maand doorgeslapen, maar daarna terug labiel. Hij is nu 15 maanden.

Rode draad:
- standaard een uur nodig om hem in slaap te krijgen in thuisomstandigheden
- nog moeilijker op locatie of in de buggy. In de auto slaapt hij niet meer sinds hij de maxy cosy ontgroeid is en nu recht moet zitten
- minstens 2 keer per nacht wakker
- Leg je hem in bed, dan trekt hij zich recht en begint hij te wenen. Pak je hem op, dan is hij onrustig, spartelen, zich strekken, op u klimmen, draaien, ...
- Als hij dan uiteindelijk slaapt, zien we op de babyfoon hem allerlei manoeuvres uithalen tijdens zijn slaap. Kruipt altijd vanonder zijn dekentje en wringt zich dan in de gekste bochten om verder te slapen. Elk hoekje van zijn bed heeft hij gezien. Vaak kijken we naar de babyfoon en geraken we er niet aan uit: waar ligt zijn hoofd, waar zijn zijn armen, waar zijn zijn benen, ...? Geen flauw idee. Heb al vaak gedacht om er een time lapse op te zetten.

Update: Na een stilte krijg ik nu bericht van mijn vrouw dat hij finaal in slaap is gevallen op haar benen. Eerste poging om hem te verplaatsen naar bed was mislukt en hij is terug wakker geworden. Terug wat moeten troosten, en 10-tal minuten later een nieuwe poging gedaan. Gelukt! Wat een opluchting. Af en toe nog een hoestje te horen maar het blijft wel stil. Fingers crossed.

Dat heeft dus bijna 4 uur geduurd.

Vanaf nu is dan het moment aangebroken waar je een panische angst krijgt om teveel lawaai te maken omdat je dit niet opnieuw wil meemaken. :')

Boodschappen met kleuters.
Als ik met onze oudste naar de Colruyt ging rond een jaar of twee dan ging hij steevast met zo een oranje trapje naast mij meeschuiven. Dus mama met de kar en daarnaast *schuur schraap schuur* een venteke met zijn trapje. Ik verontschuldigde mij bij de verkoopster maar kreeg een ‘maar madam, hij is zo content, dat ‘em maar doet’ dus was toch een tijd zijn dada.

Het is nog nooit een fantastische slaper geweest. Op een leeftijd van 4 maanden heeft hij eens 1 maand doorgeslapen, maar daarna terug labiel. Hij is nu 15 maanden.

Rode draad:
- nog moeilijker op locatie of in de buggy. In de auto slaapt hij niet meer sinds hij de maxy cosy ontgroeid is en nu recht moet zitten
- Leg je hem in bed, dan trekt hij zich recht en begint hij te wenen. Pak je hem op, dan is hij onrustig, spartelen, zich strekken, op u klimmen, draaien, ...
- Als hij dan uiteindelijk slaapt, zien we op de babyfoon hem allerlei manoeuvres uithalen tijdens zijn slaap. Kruipt altijd vanonder zijn dekentje en wringt zich dan in de gekste bochten om verder te slapen. Elk hoekje van zijn bed heeft hij gezien. Vaak kijken we naar de babyfoon en geraken we er niet aan uit: waar ligt zijn hoofd, waar zijn zijn armen, waar zijn zijn benen, ...? Geen flauw idee. Heb al vaak gedacht om er een time lapse op te zetten.

Update: Na een stilte krijg ik nu bericht van mijn vrouw dat hij finaal in slaap is gevallen op haar benen. Eerste poging om hem te verplaatsen naar bed was mislukt en hij is terug wakker geworden. Terug wat moeten troosten, en 10-tal minuten later een nieuwe poging gedaan. Gelukt! Wat een opluchting. Af en toe nog een hoestje te horen maar het blijft wel stil. Fingers crossed.

Vanaf nu is dan het moment aangebroken waar je een panische angst krijgt om teveel lawaai te maken omdat je dit niet opnieuw wil meemaken. :')
Heeft hij iets in zijn bedje om zich mee bezig te houden? Zo een knisperboekje of iets in die aard. Ik weet dat men vaak bedjes zo leeg mogelijk wil houden maar als hij al gewoon zou worden om alleen in zijn kamer wakker te zijn, dan zou hij ook zelf eventueel in slaap gaan vallen.
Je kan ook eventueel jezelf opnemen en er bestaan beren die dat dan afspelen. Dat kan ook kalmerend werken, je laat je zachtjes afwisselen door beer. Die werkt ook met afstandsbediening dus kan je vermijden dat je onmiddellijk de kamer terug in moet.

Rode draad:

Sterkte, duurt inderdaad best al lang.

Terug
Bovenaan